7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    je_roen

Op iPhone een iTunes playlist syncen én iTunes Match gebruiken

Ik gebruik iTunes Match om m’n hele iTunes collectie altijd bij de hand te hebben op m’n iPhone. Wanneer ik een liedje wil horen, download ik ‘m uit iCloud. Downloaden doe ik zelden onderweg, want dat gaat van m’n data-bundel af.

Om onderweg toch naar muziek te kunnen luisteren, wil ik een iTunes playlist altijd aanwezig hebben op m’n iPhone. Maar dat kan niet! In de sync-opties kan ik geen playlist aanvinken omdat iTunes Match is geactiveerd. Hierdoor kan ik dus op m’n iPhone alleen muziek luisteren die uit iCloud is gedownload.

Hoe kan ik én iTunes Match gebruiken, én een iTunes playlist syncen op m’n iPhone?

Thanks!
    Jeroen.

Bijdrager
    DJMischaa

Wat nou als je bij Instellingen > Muziek even iTunes Match uit zet, vervolgens een playlist op je iPhone zet en daarna weet iTunes Match aan zet?

Bijdrager
    je_roen

Wat nou als je bij Instellingen > Muziek even iTunes Match uit zet, vervolgens een playlist op je iPhone zet en daarna weet iTunes Match aan zet?

Als ik dat doe, en iTunes Match op m’n iPhone weer aanzet, krijg ik de melding: “Met iTunes Match wordt de huidige muziekbibliotheek op dit apparaat vervangen.”.

Helaas….

Bijdrager
    DJMischaa

Oh, dat is balen. Dan weet ik het helaas ook niet, sorry!
    Misschien andere leden die het zelfde probleem (gehad) hebben?

Bijdrager
    Doney

In je Muziek app kan je toch naar Playlists gaan, de playlist selecteren en vervolgens naar onderaan scrollen en op de knop “Download alles” tappen als je even op Wi-Fi zit?

Bijdrager
    je_roen

@Doney: dat is een oplossing voor een deel van het probleem. Waar het mij om gaat is dat ik onderweg (zonder wifi) naar een smart playlist met recent toegevoegde muziek wil luisteren. Deze smart playlist heb ik in iTunes op m’n Mac aangemaakt en die wil ik dus syncen met m’n iPhone zodat ik er onderweg naar kan luisteren. Maar ik wil óók iTunes Match tot m’n beschikking hebben. Beide lijkt dus niet te kunnen…

Bijdrager
    jaolie

@je_roen als ik nu (iOS 6 en itunes 11) Match gebruik, dan blijft bepaalde gedownloade muziek op de iPhone, en in ieder geval de lijst “nummers met 5 sterren” blijft beschikbaar. Maar een deel van de muziek moet je dus wel downloaden…

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.