3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Eelco

Op includes gebaseerd CMS gezocht

Beste mensen: ik ben op zoek naar een CMS systeem wat niet gebaseerd is op templates, maar in plaats daarvan delen van een ‘bestaande’ website bewerkbaar kan maken: ongeveer zoals de simpele php includes werken maar dan met een backend er aan (en hopelijk wat veiliger).

Een voorbeeld van een dergelijk systeem is WebYep van Objective Development en met dit systeem heb ik al enige jaren ervaring. Ik loop echter steeds meer tegen de beperkingen op en ik vind het ook vervelend om een groot gedeelte van mijn CSS aan te moeten passen om de admin items (die in de bestaande paginaopmaak getoond wordt na inloggen) goed te krijgen.

Ik heb MojoMotor van CodeIgniter gevonden maar heb (nog) geen ervaring met dit systeem. Ik ben echter ook benieuwd of er nog andere systemen zijn (liefst zelf te hosten, dus systemen als Zimplit vallen af) en welke ervaring mensen hier mee hebben.
    Als iemand absolute horror ervaringen heeft met een dergelijk systeem dan hoor ik het ook graag.

Bijdrager
    sidartha

Pulse en Unify zijn beide vergelijkbaar met WebYep maar zijn ook flat file based.

Een optie is misschien Simple CMS van phpjabbers.
    Vanuit de basis kan je het verder laten customizen naar je eigen wens.

Een ander CMS met backend en region editable is Perch.

Maar de beste keuze heb je (volgens mij) al gevonden: MojoMotor
    Overigens van Ellislab (Codelgniter is een van de producten van Ellislab).

Absoluut het sterke punt van MojoMotor is dat je, als je weer eens opnieuw tegen grenzen aanloopt, de MojoMotor website kan importeren in Expression Engine en dan weer verder kan werken in een van de beste CMS systemen die op de markt zijn.
    Ook in Expression Engine kan je er voor zorgen dat bepaalde delen van de site statisch blijven cq editable zijn.

Bijdrager
    Eelco

Hartelijk dank voor je reactie. Ik ga eens een kijkje nemen naar de andere systemen die je hebt genoemd: sommige was ik al tegengekomen maar had ik niet goed bekeken, maar ik denk dat ik inderdaad eens begin met MojoMotor voor een project waar ik nu aan werk. De mogelijkheid om over te stappen naar ExpressionEngine is inderdaad een belangrijk ding voor de toekomst.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.