7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    peterwillem

Op iMac gewiste USB sticks opeens niet meer herkend in Samsung smart tv.

Bij aanvang werden USB sticks herkend op mijn Samsung UE48J6370 ( in Mijn Inhoud). Na wissen op mijn iMac werden deze sticks plotseling niet meer herkend. Heb gewist met exfat zowel als Mac OSX uitgebreid bestands systemen. Exfat zou volgens de Samsung handleiding een ondersteund bestands systeem zijn..
    Ik heb een idee dat tijdens het wissen mbv schijfhulp programma op de iMac wat data van de sticks verwijderd is dat in eerste instantie door de Samsung Smart tv erop gezet is, al zou ik niet weten wat voor data.
    Ik heb nl in het allereerste begin toen ik bekeken films/tv series van de stick wilde wissen dit gedaan door op de iMac die films etc gewoon in de prullebak te plaatsen en die toen te legen. Nieuwe films/series erop geladen en weer in de Samsung tv geplugd en die kon ik toen gewoon afspelen.
    Daarna heb ik het wissen mbv schijfhulpprogramma gedaan toen weer nieuw spul erop geladen maar toen werden de sticks niet meer herkend.

Iemand een idee waarom en hoe dit op te lossen?

Bijdrager
    Franky Mac

Als je de laatste keer Mac OSX uitgebreid bestandssysteem (HFS+) hebt gebruikt, dan is de stick dus niet geformatteerd als Exfat. Nu kan alleen de Mac hem lezen. Je moet in zo’n geval alleen wissen met Exfat, dan is de stick wel leesbaar voor je TV.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 11 maanden geleden door  Franky Mac.

Bijdrager
    peterwillem

Heb ik ook gedaan. Eerst mac osx (HFS+ ?) en daarna met Exfat.
    Onderstaande USB stick (Exfat) heb ik via Finder/prullenbak gewist en heeft een extrabestand : device info ….

Hier onderstaande USB stick (Exfat) gewist mbv Schijfhulp programma wordt niet gezien op de Samsung. Mist ook Device info bestand.

Zal dus wel aan dat “Device info… liggen, maar hoe herstel ik dat?

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 11 maanden geleden door  Night.

Bijdrager
    peterwillem

Wilde net schrijven dat ik dacht dat er geen oplossing gevonden zou worden gevonden en ik maar een nieuwe usb stick ging aanschaffen.
    Toen las ik echter een stukje over formateren van usb sticks, ook op de mac.
    Moest met ms-dos fat. Heb ik gedaan en zowaar op de Samsung werd die stick herkend.Ook “Device indo….” staat er weer op. Ook op de Mac en nu heb ik er een video bestand op geladen.
    Video werd keurig afgespeeld maar had geen ondertiteling, kon ik ook niet instellen Bij instellingen op de tv stond dat ondertiteling aan was.
    Zie ook op de TV dat de usb stck 2x werd weer gegeven USB en USB(2). Mogelijk iets van doen met bestands type ms-dos fat?
    Blijf het onlogisch en onbegrijpelijk vinden. Wie heeft er een verklaring voor?

Ik heb inmiddels zelf een soort verklaring gevonden. Zag nl dat ik het wissen met selectie van bestandstype FOUT gedaan had in schijfhulp programma.
    Ik wiste/formateerde de usb stick niet maar het bestand dat er op stond.

hoop dat plaatje lukt en eea duidelijk wordt.
    Ik wiste eerst USB128G en niet Naamloos

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 11 maanden geleden door  Night.
    • Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 11 maanden geleden door  Night. Reden: SVP GEEN MONOLOGEN. Je kan je eigen posts en reactie eenvoudig bewerken en/of er tekst aan toevoegen

Bijdrager
    Franky Mac

Het kan ook liggen aan de indeling die je gekozen hebt. Ik heb geen Samsung TV, dus ik weet niet met wat voor formaat die TV overweg kan. Misschien had je MBR-indeling ipv. GUID-partitie indeling moeten kiezen. Bij FAT is een MBR-indeling meestal gebruikelijk.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 11 maanden geleden door  Franky Mac.

Bijdrager
    peterwillem

Bedankt. Heb eea geprobeerd en het werkt. Gebruik nu Exfat en MBR-indeling. Stom van mij dat ik met het formateren mbv schijfhulp programma het zo fout gedaan heb. In ieder geval hoef ik nu geen nieuwe USB sticks aan te schaffen.:-D

Bijdrager
    Franky Mac

Ik moet zeggen dat het schijfhulpprogramma van El Capitan een stuk slechter is dan van de voorgaande versies van OS X. Bovendien wordt het verschil tussen GUID-partitie en MBR indeling niet echt duidelijk uitgelegd in de helpfunctie van het programma. Gelukkig is het probleem opgelost.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.