8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    noxius

Op Canvas plotten (Schilderij)

Hoi,

Heeft iemand ervaring met bedrijven om foto’s op canvas te plotten (formaat ongeveer 1.00 x 1.30 m), en zijn er nog dingen waar ik op moet letten met aanlevering van beeldmateriaal?

Fijne jaarwisseling alvast:)

Juul

Bijdrager
    Yaris

In dit draadje wordt PLM Photofinishing uit Tilburg aanbevolen.

Bijdrager
    Richele

kijk ook eens op http://www.printenzo.nl , goede kwaliteit en zeker niet duur…
    op de site staan ook de aanlever specificaties

Bijdrager
    Freek.

Heb kwa canvas ook goede ervaringen met Canvas Company.

Bijdrager
    Mr Wabbit

Stuur even een pb naar Monster

Hij heeft er nogal verstand van, gezien hij zelf werkt als grootformaat printer..Op canvas en weet ik wat voor andere materialen..ook van het opspannen op een frame weet hij genoeg..

Bijdrager
    awi

probeer een profiel van de gebruikte printer/canvas combinatie te krijgen, dan kun je in photoshop proofen hoe het eruit komt te zien, is wel handig bij deze prijzige prints en voorkomt teleurstellingen.

Bijdrager
    Monster

yep, hier volgd nu een reclamepraatje……:wink:
    wij kunnen zelfs printen tot 220 cm breed op canvas (lengte onbeperkt)
    het opspannen op een spielijst wordt dan wel weer een ander probleem …
    maar 100 x 130 cm is een mooie maat en zal op ca. 165 a 175 euro komen
    daarvoor krijg je voor een Canvasprint, opgespannen op een spielijst met kruis
    je zou alleen even moeten overleggen ivm het vervoer, als je in de buurt van
    Hoofddorp zit dan kunnen wij het kosteloos langsbrengen en anders komen nog de
    vervoerskosten erbij (halen kan altijd)
    de productietijd zal tussen de 2 en 4 werkdagen liggen
    je kan natuurlijk ook alleen het doek laten printen en dan ben je klaar
    voor tussen de 80 en 100 euro
    Wat je aan kunt leveren om te printen is legio… maar de voorkeur geniet een PDF in CMYK
    en een minimale resolutie van 72 dpi op het eindformaat (150 dpi zou perfect zijn)
    het bestand kan je makkelijk uploaden via onze website
    (of mailen) als je twijfeld kan ik er altijd even naar kijken of zelfs een proefstukje maken…

Bijdrager
    Monster
    ”awi”

probeer een profiel van de gebruikte printer/canvas combinatie te krijgen, dan kun je in photoshop proofen hoe het eruit komt te zien, is wel handig bij deze prijzige prints en voorkomt teleurstellingen.

dat wordt lastig zo niet onmogelijk… de kleurprofielen die wij gebruiken zijn allemaal “custommade” per materiaal.. en per printer.. (al 3 solventprinters, één olie en één watergedragen inktprinter en één UV inkt vlakbedprinter en dan heb ik het nog niet over de digitale printers en proofers..)
    het is een flink karwei om zelf kleurprofielen te maken maar dan heb je ze in iedergeval afgestemd met de rest van de apparaten op de zaak (voor zover dat gaat want iedere printen heeft een andere kleuromvang…)
    het blijft een moeilijk verhaal want menig klant komt met een prachtig printje uit zijn Epson Stylus en dan blijft het voor ons een uitdaging om de klant te geven waar hij een beetje op rekend…
    (als er al een hardcopy-tje bijzit..)

maar ik durf hardop te stellen als de klant een goed beeld aanleverd zal het zeker niet om zeep worden geholpen… ( ik ken andere voorbeelden…) en dat is misschien wel het moelijkst met zw/w beelden…
    Zelf kan je wel checken of je resolutie voldoet (van je pixel bestanden..) en hoe dat er dan op het eindformaat uitziet..
    gewoon het beeld in Photoshop openen en op het eindformaat zetten en de resolutie linear mee laten lopen.. dan kan je bij “afdrukgroote” zien hoe het er op het eindformaat er uitziet qua resolutie..
    En voor als je twijfeld in Photoshop meten in het beeld of de verhoudingen in bijvoorbeeld ’n huidstint goed staan zodat het niet rood of groen doorslaat ..

succes

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.