6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    T-sec

Op ander access point geen mail ontvangen/verzenden.

Wanneer ik met mijn MBP op een ander access point dan thuis werk, dan weigert mijn Tiscali mail te ontvangen/verzenden.

Ik krijg de bekende melding:
    “De POP-server ‘pop3.tiscali.nl’ accepteert het wachtwoord voor de gebruiker ‘t-sec’ niet. Typ het wachtwoord opnieuw of klik op ‘Annuleer’.”

Ik heb zowel het gebruikelijke password als het internet password van mijn Tiscali account geprobeerd, maar geen effect.
    Kom ik weer thuis en meld mij op mijn eigen access point aan, alles weer prima in orde.

Bijdrager
    Japsuh

Doet het internet het wel gewoon op die acces-points?

Bijdrager
    T-sec

Alles werkt prima, internet en ook mail via Tiscali online mailbox, alleen niet in Mail van OS X.

Ik heb in Mail nog 3 andere accounts van o.a. mijn bedrijf en hotmail en die ontvangen wel gewoon hun e-mail berichten.
    Echter gebruik ik de Tiscali SMTP server voor alle accounts om mail te verzenden, dus kan ik met geen van de accounts mail verzenden.

Bijdrager
    sypie

De SMTP instellen naar gelang de provider van die Access point.

Dus is je AP verbonden met een UPC netwerk, gebruikt dan de UPC SMTP, gebruik je een Orange netwerk schakel dan over naar de SMTP server van Orange.

(Hier is al veel vaker iets over geschreven/gevraagd…)

Geblokkeerd
    Anoniem

Ongetwijfeld staan je providers het niet toe om hun mail servers te gebruiken als je niet direct aan hun netwerk hangt. Dus, OF je zoekt naar een mail server die het overal vandaan doet (zoals GMail, of je eigen mail server bij een hosting provider), OF je gebruikt zoals voorgesteld de mail servers van de individuele providers. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan een mail server die het overal doet natuurlijk:)

Bijdrager
    T-sec

Dat is wat is persoonlijk ook al dacht, dat je (statische) IP adres thuis aan je mailbox(en) hangt.
    Buiten Tiscali werkt alles prima, dus inderdaad zinvoller om een Gmail account etc. te nemen.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.