22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:

Bijdrager
    Tricklez

Oordopjes&iPodkleur

Ik heb een paar vraagjes :o :

1. Ik heb nu al 12 oordopjes versleten in 3 maanden :$ [Geen iPod oordopjes] ik heb nog geen iPod maar ik ga er binnenkort 1tje kopen.. Nu vraag ik me af, gaan die iPod oordopjes ook zo snel kapot, want die andere daarvan knakte de draadjes altijd door en dan deed bv. 1 oordopje het niet8-)

2. Ik las laatst een forumbericht over dat zwarte iPod’s sneller krasjes krijgen ofzo.. en ik wil graag een iPod nano 8 GB.. [zwart] is dit dan wel slim? want ik ken meisjes uit m’n klas en die hebben een zilvere en die hebben nog helemaal geen krasjes.. :s maar anders moet ik ook minder GB kopen.
    (Ojaa, ik ben best slordig dus ik weet niet of een hoesje een goed idee is, bovendien die dingen zijn best duur toch?!)

Dankje als jullie mij willen helpen! (L)

Noor

Bijdrager
    formulefan

mijn ervaring is dat de dopjes niet zo snel kapot gaan.

overigens kun je ook een ipod skin kopen. die zit er voor vast omheen en is bijvoorbeeld doorzichtig. dan kun je de ipod ook niet beschadigen.

Bijdrager
    Tricklez

Dankje wel voor het snelle reageren!

Ik zal kijken wat ik ermee kan doen.
    x Noor

Bijdrager
    JDVM

1.

Bij de nieuwe nano’s krijg je veel minder snel krassen, en een klein krasje maakt ook niet zo veel uit lijkt me. Iig niet met je sleutels in je zak steken.

2.

iPod-oordopjes gaan net even snel kapot als alle andere bijgeleverde oordopjes bij MP3-spelers.
    Als je goeie doppen wilt, moet je die er los bij kopen.

Bijdrager
    n8n

sowieso is het aan te raden andere doppen te kopen, die van Apple zijn bagger.

Bijdrager
    Shannon

Persoonlijk vind ik die Apple oordopjes van goede kwaliteit.
    Het is natuurlijk ook zo hoe je ermee om gaat.

Mijn vriendin heeft nu een maandje de zwarte 8gb nano.
    Nauwlijks krassen, ze is er dan wel redelijk voorzichtig mee…

Wat ik wel vind, op de ipod nano 1gen en de ipod video’s, dus die met een glanzende toplaag zeg maar, komen sneller krassen dan deze aluminium (look) ipods..

:)

Bijdrager
    Tricklez

Oke,
    dus een zwarte iPod nano kan prima.. :roll: dan snap ik niet warover ze zeuren.:p

Bijdrager
    Nikita

Ach, voor ‘gewoon’ geluid kunnen de standaard Apple dopjes best hoor. Maar wil je echt goeie kwaliteit voor een nog betaalbare prijs, zou je kunnen kijken naar de Sennheiser CX300. Dat zijn in-ear dopjes (is even wennen) en kosten weliswaar 40 euro, maar dan heb je ook wel wat :D

De huidige iPod nano serie krast inderdaad een heel stuk minder snel omdat ‘ie van aluminium is gemaakt in plaats van het glimmende plastic van de eerste serie.

Bijdrager
    Shannon
    ”Nikita”

Ach, voor ‘gewoon’ geluid kunnen de standaard Apple dopjes best hoor. Maar wil je echt goeie kwaliteit voor een nog betaalbare prijs, zou je kunnen kijken naar de Sennheiser CX300. Dat zijn in-ear dopjes (is even wennen) en kosten weliswaar 40 euro, maar dan heb je ook wel wat :D

Kan je uitleggen wat er beter aan is? Is een sereuze vraag :)

Klinkt het geluid voller?
    Betere bass?
    Draagcomfort?

Bijdrager
    Nikita

Ze zitten dus IN je oor, waardoor je een heel stuk minder omgevingsgeluid hoort. Daarbij (of daardoor?) heb je inderdaad een veel voller geluid, meer bas, meer hoog, meer laag… Etc.
    Ligt natuurlijk ook aan dit type dopjes, over de Apple In-ears heb ik weinig goeds gelezen.

Maar het is wel even wennen dat je die dopjes echt in je gehoorgang hebt zitten en je moet ook wel de goeie maat rubbertjes gebruiken. Als ze niet goed zitten, heb je een heel vlak en flets geluid.

Bijdrager
    Tricklez
    ”Nikita”

Ze zitten dus IN je oor, waardoor je een heel stuk minder omgevingsgeluid hoort. Daarbij (of daardoor?) heb je inderdaad een veel voller geluid, meer bas, meer hoog, meer laag… Etc.
    Ligt natuurlijk ook aan dit type dopjes, over de Apple In-ears heb ik weinig goeds gelezen.

Maar het is wel even wennen dat je die dopjes echt in je gehoorgang hebt zitten en je moet ook wel de goeie maat rubbertjes gebruiken. Als ze niet goed zitten, heb je een heel vlak en flets geluid.

Hmm, Apple in-ears lijken mij wel handig, maar als je op de fiets zit met die dingen, is dat iets te gevaarlijk in het verkeer lijkt me.. [Ik fiets een uur heen naar school dus dan luister ik vooral muziek]

Bijdrager
    Nikita

En zoals ik zei, de in-ears van Apple, daar heb ik nog weinig goeds over gehoord. Over de Sennheiser CX300 daarentegen :wink:
    En ja, ze sluiten je omgeving inderdaad goed af, dus die dingen op op de fiets is niet aan te raden. Sterker nog, als ik in de trein zit met die dingen in en m’n muziek uit, is het al bijna alsof er niemand naast me zit 8)

Wat misschien wel een nadeeltje is, is dat je dingen binnendoor gaat horen, zoals wanneer je slikt, ademhaalt of kauwt, of aan het draadje frunnikt. Maar dat hoor je alleen als je geen muziek aan hebt. Het is een beetje hetzelfde effect als wanneer je je oren dichtdrukt.

Bijdrager
    PietjePuk

neem de bruine:?

Bijdrager
    Remon

Ik zou helemaal geen mp3 speler kopen als jou was,
    12 oortjes in 3 maanden erdoorheen jagen dan is
    een dergelijk apparaat niet aan jou besteed.

Neem het niet verkeerd op maar gebruik gewoon eerst
    de apple oortjes en probeer er niet zo nochelant mee
    te doen, bij gewoon gebruik kan het echt tegen een stootje
    en mochten ze vroegtijdig kapot gaan kan je altijd nog voor
    de Sennheiser in-ear dopjes gaan. Succes ermee.

Bijdrager
    Nikita

De oortjes zijn de MP3 speler niet :? Je moet die dingen in elk geval niet zomaar opvouwen o.i.d., daar kunnen die dingen sowieso slecht tegen.

Bijdrager
    bhaenraets

Ik ben het eens met Remon: als je er 12 oordopjes in 3 maanden doorheen weet te jagen, moet je eerst leren hoe je voorzichtig met je spullen om moet gaan. Totdat je dat kunt zou ik geen Sennheisers kopen, zonde van het geld.

Bijdrager
    Tricklez

Lol,
    Okay ik zal er voorzichter mee proberen om te gaan..
    Kijk het probleem is ;p ik heb niet zoveel geld over voor oordopjes dus ik koop altijd van die hele goedkopen, en vervolgens ga ik slapen met m’n mp3 [ikvalinslaapmetmuziek] en dan komt mijn mp3 & oordopjes altijd tussen de rand van m’n bed tezitten:P Dus..

Ik hoopte dat de iPod oordopjes daar tegen konden:| maar zoniet dan luister ik wel gewoon geen muziek meer voor het slapen gaan..:p

Bijdrager
    Shannon

Koop je een mooie ipod HI-Fi en dan zet je die naast je bed… zachtjes aanzetten.

Mooie oplossing, maar goedkoop is anders.:wink:

Bijdrager
    bhaenraets

Dat verklaart een hoop! Vooruit dan, ik kan me voorstellen dat het lekker is om met muziek in slaap te vallen. Maar misschien moet je daar een andere oplossing voor zoeken – al eens gedacht aan een setje iPod-speakers?

Edit: Guido Lamberty was me net voor!

Bijdrager
    Nikita

Ja, hehe… Oordopjes kunnen daar sowieso niet tegen, dan raken die draadjes in de knoop etc. Kan nog gevaarlijk zijn ook, trouwens.

Bijdrager
    Tricklez

Kijk het probleem met speakers is dat het geluid niet zo ‘lekker’ is…:-) Bij oordopjes heb je echt het idee dat er in je hoofd word opgetreden ofzo, en met speakers is dat weg..
    :|

x

Ps, ik stik mezelf niet in die draadjes hoor:P dus zo gevaarlijk is het niet, meestal gaan als ik slaap de oortjes ook uit m’n mp3 en ik doe hem niet om mijn nek.:|

Bijdrager
    Nikita

Moet je natuurlijk ook goeie speakers nemen, niet van die dingen die standaard bij een willekeurig PC worden geleverd :)
    Bijvoorbeeld de JBL On Stage:

Kost weliswaar ook iets van 150 euro, maar het geluid is zeer goed. Ook geeft de iPod zelf standaard al een veel beter geluid dan een doorsnee simpel mp3-spelertje.

Een andere is bijvoorbeeld de Logitech AudioStation Express:

Is ook nog steeds 100 euro trouwens… Zal ook wel wat te doen hebben met dat het voor de iPod is ontwikkeld (dus betaal je gedeeltelijk ook voor de naam).

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.