30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 34)
  • Q:
    Bijdrager
    MacAanZee

Oordopjes iPod Shuffle steeds kapot!!

Een paar weken geleden kocht ik een iPod Shuffle. Binnen een week waren de oordopjes kapot, bij heel normaal gebruik. Bassen weg, knetterend geluid – het was niet om aan te horen. Dankzij goede en snelle garantie/service kregen we via de Apple dealer snel een nieuwe opgestuurd.
    Wat schetst mijn verbazing: binnen een week waren de nieuwe oordopjes weer defect: ze begonnen weer te storen/knetteren, de bassen waren weg en links was het geluid veel zachter.
    Tot overmaat van ramp kregen ook de oordoppen van mijn 9 maanden ouden iPod 20Gb (met dock) hetzelfde defect: links begonnen de bassen te knetteren/storen als ik hem harder zette. Een telefoontje naar de dealer. Garantie, geen probleem. Nieuwe oordopjes voor beide iPods worden zo snel mogelijk opgestuurd. Maar: wat is er toch aan de hand met die oordopjes?!! Hebben meer mensen hier last van?

Bijdrager
    PietjePuk

Yup ik herken mij er echt in, de service is wel subliem natuurlijk maar het rare is dat het telkens het linker oortje is die begint te trillen.
    Ik vraag mij echt af hoe dit komt.

Bijdrager
    MacAanZee

Het begint inderdaad steeds links – alle drie de keren bij ons!

Bijdrager
    Mark Kokos

Ik heb mijn iPod nu al sinds januari 2004 en ik gebruik nog steeds de oordopjes van Apple en heb er nooit problemen mee gehad… Ze doen het perfect, dus geen idee waar het aan ligt…

Bijdrager
    boesboes

ik heb op de mijne m’n voet gezet:(
    de linkse werkt ook niet meer!

toeval? :?

Bijdrager
    MacAanZee

Nee

Bijdrager
    buurman

Soms kun je een krakende oordop weer goed krijgen door (zachtjes!)te zuigen aan de oor-kant totdat je een knispertje hoort. Beetje vies, maar soms werkt het wel.

Bijdrager
    Eehhm…

Nou die van mij kraken ook. Ik heb maar een ander koptelefoontje gekocht (helaas niet zo mooi) wat die doppies vallen steeds uit mijn oor en ik vind dat er veel teveel laag in die doppies zit. Het knettert je oor uit, zo schel. Ik snap niet dat Apple geen betere luxere oortelefoontjes als optie levert. Volgens mij zouden ze die best kwijtraken.

Bijdrager
    MacAanZee

Over de kwaliteit – als ze het goed doen, heb ik geen enkele klacht. Nog nooit, echt nog nooit!, heb ik mijn muziek zo mooi gehoord als op de iPod met gewone oordopjes. Perfect! En ik heb een prima installatie in mijn auto en ook thuis. Muziek die ik soms al 20 jaar luister, daar hoor ik ineens met de iPod nieuwe dingen, nieuwe geluiden in. Heel mooi.
    Maar hoe kunnen ze zo snel stuk gaan. En twee keer binnen twee weken. Dat vind ik heel raar.
    En zuigen op oordopjes, beste buurman – dat hoort toch niet, lijkt me.

Bijdrager
    itachi

Soms kun je een krakende oordop weer goed krijgen door (zachtjes!)te zuigen aan de oor-kant totdat je een knispertje hoort. Beetje vies, maar soms werkt het wel.

ik wil neit weten hoe jij daarbij komt.

wat ook helpt is je beide oordjes f tegen elkaar houden en btje rondschuiven
    de magneetjes duwen elkaar af, maar het werkt wel

Bijdrager
    i2
    ”buurman”

Uh, je werkt hoop ik niet bij Apple Technische Dienst? :P

Bijdrager
    Klokhuis

Jongens, koop toch voor iets van €20 of €30 een echte koptelefoon. Tig keer beter geluid en gaan veel langer mee. Die dopjes zitten erbij voor de compleetheid van het product maar de kwaliteit is ver onder de maat.

Bijdrager
    Kjelle_ve

Kheb nu een 3 weken mijn shuffle en nog steeds geen problemen, i kkan ze wel loeihard zetten zonder vervorming en goede bassen.

Bijdrager
    MacAanZee

Moet inderdaad allemaal kunnen en het zal ook wel abnormaal zijn, maar twee keer achter elkaar binnen een week de oordopjes stuk EN ook nog de dopjes van mijn wat oudere iPod 20 Gb vond ik wel erg veel tegelijk. Overigens heb ik binnen drie dagen van de Apple dealer (Macsupport) nieuwe opgestuurd gekregen – allemaal onder de garantie. Dus het is wel prima opgelost.

Bijdrager
    Kjelle_ve

lol
    over ironie gesproken, dees morgen leg me shuffle aan. Men linker oortje kraakt wel als een vinyl plaat zeker!

Vloeken dat ik gedaan heb. Maar kheb hem 2 minuutjes afgelegd en de draadjes in de oordjes geduwd, omdat ik vind dat die draadjes er heel makkelijk uitkunnen getrokken worden. Leg hem terug aan en nu niets meer te horen. Alles terug in orde.

Bijdrager
    MacAanZee

aiaiaiaiaaiai…. het is toch geen virus???

Bijdrager
    Kjelle_ve

Ik ben allesinds terug genezen:)

Bijdrager
    Sam

Heb mijn iPod Shuffle al meer dan een maand, en de oortjes doen het nog steeds perfect!

Bijdrager
    MacAanZee

Zo hoort het ook, maar het is blijkbaar niet altijd zo. Maar zelfs de oordopjes van mijn iPod van 9 maanden oud, die ook stuk gingen, heb ik gratis vernieuwd gekregen.

Bijdrager
    iPod Jimmy
    ”pietjepuk6546″

Yup ik herken mij er echt in, de service is wel subliem natuurlijk maar het rare is dat het telkens het linker oortje is die begint te trillen.
    Ik vraag mij echt af hoe dit komt.

dit heb ik ook krijg je dan een nieuwe?

Bijdrager
    MacAanZee

Als het binnen de garantie (een jaar) is, wel. Bij mijn iPod begon het na 9 maanden links mee te trillen als ik ’n hard zette, dat was tegelijk met de oordopjes (voor de tweede keer) van de Shuffle die stukgingen. Het werd zonder enig probleem omgeruild.

Bijdrager
    iPod Jimmy

heb je ze dan opgestuurd? met bon ofzo leg ff uit wat ik dan moet doen.

Bijdrager
    MacAanZee

Je moet contact opnemen met je leverancier. (In mijn geval Macsupport in Uitgeest). Ik heb ze gebeld, uitgelegd wat er was en toen de oordopjes opgestuurd. Ik kreeg de nieuwe in een paar dagen opgestuurd. Als je koopt via een dealer hebben ze in hun systeem altijd je factuur nog staan en hoef je niks mee te sturen. Ze kennen je. Als je via internet hebt gekocht, moet je misschien een kopie van de bon meesturen. In dat geval eerst even bellen of mailen.

Bijdrager
    iPod Jimmy

oke ff doen

Bijdrager
    mvdenberg
    ”MacAanZee”

Een paar weken geleden kocht ik een iPod Shuffle. Binnen een week waren de oordopjes kapot, bij heel normaal gebruik. Bassen weg, knetterend geluid – het was niet om aan te horen. Dankzij goede en snelle garantie/service kregen we via de Apple dealer snel een nieuwe opgestuurd.
    Wat schetst mijn verbazing: binnen een week waren de nieuwe oordopjes weer defect: ze begonnen weer te storen/knetteren, de bassen waren weg en links was het geluid veel zachter.
    Tot overmaat van ramp kregen ook de oordoppen van mijn 9 maanden ouden iPod 20Gb (met dock) hetzelfde defect: links begonnen de bassen te knetteren/storen als ik hem harder zette. Een telefoontje naar de dealer. Garantie, geen probleem. Nieuwe oordopjes voor beide iPods worden zo snel mogelijk opgestuurd. Maar: wat is er toch aan de hand met die oordopjes?!! Hebben meer mensen hier last van?

Oké, je hebt meerdere dopjes geprobeerd en krijgen allemaal hetzelfde probleem. Het lijkt mij dat er iets met je Ipod aan de hand is. Hebben ze hier al eens naar gekeken?

Bijdrager
    MacAanZee

Volgens de service-afdeling is het een oordopjesprobleem en zitten er gewoon een paar foute tussen. Maar daarvan had ik er dus blijkbaar twee van achter elkaar. Maar ik heb er nu dus al meer gehoord. De derde oordopjes die stuk gingen zijn van een hele andere iPod. (20 Gb dock). Die hadden het 9 maanden goed gedaan voor ze stuk gingen. Ik denk dat ze ook niet stuk kunnen gaan door de iPod, want de dopjes zijn daar precies op afgesteld. De iPod gaat overigens ook niet zo erg hard, toch? Waarschijnlijk om oorbeschadiging EN dure Amerikaanse rechtszaken volledig te voorkomen.

Gisteren ging ik trouwens met mijn kinderen naar de kermis. Leuk, maar ik dacht met mijn iPod te ontkomen aan al die keiharde verschrikkelijke muziek, die allemaal door elkaar wordt gedraaid. Nou…. ik dacht dat mijn iPod het begeven had. Ik had hem op maximaal volume, maar hoorde helemaal ….NIETS!! Het lawaai overstemde ‘m volledig…

Bijdrager
    mvdenberg
    ”MacAanZee”

Die hadden het 9 maanden goed gedaan voor ze stuk gingen.

En vind je dat niet vreemd… 9 maanden probleemloos, en nadat je hem op je Shuffle aangesloten had hebben die dopjes er ook last van.
    Heb je ook andere dopjes geprobeerd? (Ik gebruik altijd mijn oude Sony dopjes. Doen het prima: deze blijven beter in mijn oren zitten dan de Apple dopjes)

Bijdrager
    MacAanZee

Mijn iPod 20 Gb dopjes heb ik alleen even heel kort op de iPod Shuffle geprobeerd om het verschil te horen met de tweede (alweer nieuwe) dopjes die toen ook stuk gingen. De bassen vielen daar weg en af en toe links een rammelend geluid. Maar van een minuutje kunnen ze niet stuk gaan, lijkt me. Maar bij de volgende oordopjes die bij de Shuffle gaan rammelen, zal ik ze aanraden de Shuffle ook te checken. Normaal gesproken ben ik heel tevreden over de Apple oordopjes. Het geluid vindt ik normaal gesproken heel goed. Alleen voor sommige mensen (mijn zoontje, mijn vriendin) zijn ze wat te groot, als je niet zulke grote oren hebt. Dus misschien koop ik er nog die andere ‘In-Ear oordopjes bij . Daar zitten drie maten dopjes bij, dus dan kan je uitkiezen. Heeft iemand daar ervaring mee? Zijn die beter dan de ‘gewone’?

Ik zag ook speciale van Shure op de Apple site staan, van 169 euro. Maar dat is wel erg duur. Zijn die zoveel beter? Ze zouden het omgevingsgeluid beter afsluiten, maar dat doen die In-Eardoppen van Apple ook al.

Bijdrager
    Sam

Je kon ook ergens online nieuwe oortjes aanvragen…

Bijdrager
    Suaver

Mijn rechter oortje gaat het begeven:( Elke keer komt er doffer geluid uit mijn rechter en dat is dan simpel weg op telossen door er even met je vinger tegen aan te tikken. Ik wil toch duidelijk weer deze oordopjes, zitten gewoon weg goed en zijn sexy:P

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 34)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.