18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    Riphagen

Ook zo ontevreden over je .mac-account??

(Sorry voor de dubbelpost, maar door een overijverige moderator moet ik er nu een driedubbelpost van maken, aangezien hij van de dubbelpost binnen 0,0001 sec degene opslot heeft gegooid die ik NIET verwijderd heb….vandaar)

Hoi,

Ik heb nu een paar maanden een .mac account, maar het is echt een en al kommer en kwijl….. Elke keer als ik mijn iDisk gebruik wordt mijn computer extreem langzaam waarbij ik de hele tijd de SPOD te zien krijg, uploaden en downloaden gaat ook echt tergend langzaam, en als klapper op de vuurpijl zegt ie dat ik 0 kb vrij heb, terwijl ik net alles eraf heb gegooid waardoor er plenty ruimte over zou moeten zijn. Oftewel: het is een drama om met je duurbetaalde .mac-account te werken.

Ik ben echt ZEEEEER ontstemd over mijn .mac-account, helemaal omdat ik er gewoon netjes veel geld voor betaald heb, en ik krijg er gewoon een extreem brak onbruikbaar product voor terug….

Ben ik de enige of zijn er anderen die deze negatieve ervaringen met mij delen?? En: is er iets aan te doen?? Of moet ik me er gewoon bij neerleggen dat mijn systeem volledig verlamt elke keer als ik die iDisk gebruik….

Begrijp me niet verkeerd, ik ben een zeer tevreden apple-gebruiker, maar om dit soort dingen kan ik echt WOEDEND worden…. Het hoort gewoon te werken!!!

Bijdrager
    MacEagle

Ik leef met je mee, heb zelf geen .mac account vond hem te duur maar vind het wel gelikt uitzien.
    Nee ik heb geen oplossing maar vind het zo jammer ik had gehoopt dat Apple alles wel goed voorelkaar had, maar ja misschien hebben zij ook wel last van teveel gebruikers en kunnen ze het nog niet aan ( ik hoop het ), waarschijnlijk zal wel iemand van het forum met een oplossing komen, of goed advies zijn ze goed in hier.:oops:

Bijdrager
    iApple

Mijn Mac wordt iets langzamer maar verder geen problemen hoor. Heb wel gemerkt dat wat ruimte bijkopen het uploaden behoorlijk versnelde! Vind de keuze in pagina’s soms wat beperkt maar ze zien er wel goed uit.

Bijdrager
    mvdbent

Ik ben zelf zeer tevreden over de .mac account. Gebruik alle opties. maar inderdaad via de finder je idisk vertraagd je machine en duurt erg lang maar als je transmit 3 gebruik gaat dit een stuk sneller en blijft je machine je normale snelheid houden.

Ik heb op dit moment alleen een probleem met mijn ichat incombinatie met AOL mijn account kan soms inloggen en dan niet en als hij ingelogt staat zie ik niet wie online is. Weet iemand hier een oplossing voor???

tnx

Geblokkeerd
    Geanonimiseerde gebruiker

Ik heb geen problemen met de snelheid maar vindt het wel erg jammer dat php en mysql niet ondersteund worden.

Bijdrager
    MacThijn

tja ik ving iDisk wel een beetje traag
    maar voor de rest vind ik het top en het heeft ook vele voordelen

Bijdrager
    lowfi

gebruik het eigenlijk alleen voor backuppen voor adres boek en dat soort zaken…

Heb zelf ook een .nl domein dus voor hosting gebruik ik het zeker niet:)

Met tiger/isync worden er meer dingen naar je .mac gebackupped. Oa mailtjes enzo nu gaat dat nog met apple backup.

Overigens maak ik ook met stickybrain backups naar mijn .mac

Bijdrager
    iBooker

.mac is duur, langzaam en onbetrouwbaar. Ik vertrouw er niets meer aan toe!

Bijdrager
    Rupert Nicolson

Soms duurt het even voordat je de inghoud van je iDisk te zien krijgt, maar tergend langzaam is het nooit. Nooit problemen met .mac. Prima service.

Bijdrager
    Deskman

Het werkt prima. Het is niet speciaal goedkoop, maar ik heb er het geld wel voor over. Van de week op een Mac van een wildvreemde even mijn bookmarks opgehaald. Reuzehandig.

De snelheid is niet superhoog, maar het blijft natuurlijk een internetverbinding.

Van onbetrouwbaarheid heb ik de afgelopen 4 jaar niks kunnen merken.

Bijdrager
    macpro

Ben zelf ook tevreden over .Mac.
    Snelheid zou iets hoger mogen, maar het is allemaal goed werkbaar.
    Geen problemen gehad in de afgelopen tijd.

Bijdrager
    Buzz

Ik heb ook weinig te klagen over .Mac. De iDisk is inderdaad niet razendsnel, maar als je je bedenkt dat al je data over het internet naar de andere kant van de wereld gaat valt het best mee. Je moet natuurlijk wel in de preferences de Local Copy aanzetten, want als je een bestand op je iDisk opent of saved zonder Local Copy kan je natuurlijk wel erg veel wachten.

Bijdrager
    lowfi

vind alleen dat ze wel eens wat meer ruimte mogen geven niet dat ik het echt ga gebruiken. Maar als je bedenkt dat je bv bij lycos 10gb krijgt (betaald) en bij gmail gratis 2gb dan is natuurlijk 250mb voor een account van 80 euro per jaar een lachertje….

Bijdrager
    eRic@MacOSX
    ”Low-Fi”

vind alleen dat ze wel eens wat meer ruimte mogen geven niet dat ik het echt ga gebruiken. Maar als je bedenkt dat je bv bij lycos 10gb krijgt (betaald) en bij gmail gratis 2gb dan is natuurlijk 250mb voor een account van 80 euro per jaar een lachertje….

Maar daarbij krijg je “gratis” backup, iSync mogelijkheden voor adresboek & bookmarks, .mac popmail, iDisk, Anti Virus, Homepage, speciale Widgets voor Tiger (ik ben benieuwd), etc. etc. maar inderdaad 250MB is niet veel, maar je kan er altijd nog wat bijkopen…. :wink:

Bijdrager
    klaasb

Ik gebruik .mac vrijwel uitsluitend voor mail, en ben daarover tevreden.
    Ik had wel wat meer kortingsaanbiedingen verwacht voor .mac gebruikers. Bijv. op Tijgetje

Bijdrager
    Buzz

Maar bij Lycos en Gmail kan je volgens mij die ruimte alleen voor e-mail gebruiken, en dus zullen veel gebruikers er voorlopig niet aan toe komen om het op te vullen. Dan is de iDisk veel veelzijdiger. En, op een seconde wachten hier en daar na, heel goed met het OS geintegreerd. Elk jaar wordt de .mac service ook weer verbeterd, en dat zijn altijd weer leuke verrassingen (extra iDisk ruimte, GarageBand loops, mail aliases, etc.).

Bijdrager
    Rico Royal

Al drie jaar een .mac account en ben er nog steeds blij mee. Het meest trage onderdeel is inderdaad iDisk.
    Ik gebruik het voornamelijk voor backup en syncen van bookmarks en adressen en heel regelmatig voor een snelle, makkelijke en mooie presentatie op internet van foto’s of filmpjes aan familie of vrienden te kunnen geven.

Voor mij is het zijn geld waard, ben ik nog nooit iets kwijt geraakt….. en ja het is soms traag.

Moderator
    Pete.Z

Hier ook geen klachten.
    Snelheid is inderdaad niet meer dan redelijk,maar onbetrouwbaar herken ik zeker niet.
    Ik gebruik het al sinds het allereerste begin,en ben nog nooit mails of data kwijtgeraakt.

En de perfecte samenwerking met OS-X is natuurlijk wel erg makkelijk.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.