18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    gerbenp

Ook gerbenp wil aan de Mac!

Hoi,

Ik wil ook een mac, maar wat is het beste voor mij..
    1. Ik wil hier ook af en toe gewoon een spelletje op spelen (het gaat om GTA San Andreas (SA:MP dus ook), gta IV Als deze uit is.)
    2. Ik wil ook af en toe wat muziekjes maken, ik hoorde dat dat met Garageband komt, is dit gemakkelijk, kan je erwat van laten horen?
    3. Wat is hier het beste voor? Een MacBook, een iMac of een Mac Mini)
    4. Bestaat er ook radio-automatisering voor Mac OS X, of raden jullie dan voor mij aan om een dualboot met Windows te maken?

Alvast bedankt,
    Gerben P. :)

Bijdrager
    Josebo.

1. Een spel spelen op de Mac, zal lastig worden. Vooral een zwaar spel als GTA San Andreas. Het kan natuurlijk wel, maar met de Mac’s die jij noemde, zal het lastig worden om het spel mooi op je scherm te krijgen.

2. Als je wat wilt horen, moet je hier eens kijken.

3. Is op dit moment nog moeilijk te zeggen. Wat wil je ermee doen? Als je de Mac nooit meeneemt, moet je natuurlijk een iMac nemen. Als je je Mac ook een keer mee naar school/vrienden/weetikveel mee wilt nemen, moet je een MacBook nemen.

4. Ik snap niet precies wat je bedoelt, met radio-automatisering. Een dualboot met Windows kan natuurlijk altijd via Bootcamp!

Succes met je keuze.

Bijdrager
    Obi

4. Bestaat er ook radio-automatisering voor Mac OS X, of raden jullie dan voor mij aan om een dualboot met Windows te maken?

Heb je een voorbeeld van een windows programma?

Ik heb misschien een mac alternatief in gedachten, maar ik wil even heel zeker weten wat voor soort programma je hiermee bedoelt..

obi

Bijdrager
    gerbenp

Om nog even terug te komen op 4.
    Een voorbeeld hier van is SAM Broadcaster, hiermee kun je draaien op Shoutcast radio’s. :)

Bijdrager
    Obi

Nicecast van Roguea Amoeba?

http://rogueamoeba.com/nicecast/

Bijdrager
    HorridCrow
    ”josebo9″

1. Een spel spelen op de Mac, zal lastig worden. Vooral een zwaar spel als GTA San Andreas. Het kan natuurlijk wel, maar met de Mac’s die jij noemde, zal het lastig worden om het spel mooi op je scherm te krijgen.

Met de nieuwste iMacs moet dit weinig problemen opleveren.
    Denk wel dat je dan Windows moet installeren via Bootcamp, en daar dan de spellen op moet installeren.

Hier zijn namelijk geen Mac versies van.

Bijdrager
    DouweM
    ”HorridCrow”
    ”josebo9″

Met de nieuwste iMacs moet dit weinig problemen opleveren.
    Denk wel dat je dan Windows moet installeren via Bootcamp, en daar dan de spellen op moet installeren.

Hier zijn namelijk geen Mac versies van.

Ook op de nieuwe MacBooks (Pro) moeten spellen als GTA San Andreas wel lukken.

Bijdrager
    ChrisMax

Ben benieuwd of de nieuwe MacBook Pro (256 MB grafische kaart) GTA IV gaat draaien, i hope so. :innocent:

Bijdrager
    MouseMighty

Nee dan had je de 512mb variant moeten kiezen :evil: Een vreselijk dure MBPro aanschaffen om te gamen, het is maar waar je je geld (opf dat van je ouders) aan uit wil geven. Zal wel een generatiekloof iets zijn ofzo.

Bijdrager
    ChrisMax

Haha generatiekloof, schitterend woord:D Ik ga niet voor de 512mb variant omdat ik die gewoon veel te duur vindt. Als je een gamelaptop wil met betere specs kan je beter gaan voor een ander merk en dan ben je waarschijnlijk nog goedkoper uit. Het is maar wat je wil.

Bijdrager
    Josebo.

Toen ik mijn antwoord gaf, had ik het natuurlijk nog niet over de nieuwe MacBooks. En aangezien de MBP geen optie is voor de TS..

Bijdrager
    MouseMighty

:wink: Om even terug te komen op de vraag van de TS (waar is die eigenlijk??) het ligt ook aan je budget. Wat wil je er aan uitgeven, moet je perse mobiel zijn met je mac? nee dan zou ik sparen voor een 20″ (of meer) iMac. Volplempen met RAM kan jij de komende 4 jaar minimaal lekker vooruit.

Bijdrager
    gerbenp

Ben er nog hoor. :)

Bijdrager
    Soulshaker

San andreas lukt zeker op die nieuw imacs (de aluminium )
    Da spel is al 3 jaar oud, voldens mij lukt dit zels op een (witte ) macbook
    De nieuwe SA IV is een andere zaak
    Ik denk dat je de systeemvereisten nu al kunt vinden

Bijdrager
    Fierry

Ik zou voor de 20 inch iMac gaan

Ik doe al mijn spellen spelen via VMware Fusion spelen, loopt als een zonnetje alhoewel ik niet weet of Fusion GTA 4 aankan

Bijdrager
    gerbenp

Zoiezo moet ik nog even doorsparen, maar ik denk dat ik ook nog wacht op de iMac update (als die volgende maand komt)

Bijdrager
    Jakobbb

Om nog even terug te komen op spellen op de iMac: Crysis kan je met bijna alle settings op het hoogste spelen met een machine van 2.66 Ghz en 4GB RAM.

En trouwens … GTA San Andreas is allesbehalve een zwaar spel dus dat kan je zelfs op een mac mini spelen (onder bootcamp)

Bijdrager
    gerbenp

Sorry dat ik tijdelijk niet reageerde en bump misschien wil ik een Mac Mini (ik wacht op de nieuwe hé) kopen, ik heb hier een Logitech QuickCam, die wil ik dan als webcam gebruiken. Of moet ik lekker doorsparen tot een iMac?

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.