5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    Maarten2015

(on)zin? Malware op Apple's neemt toe; artikel op Webwereld

Dan toch maar eens een antimal/anti-virussoftwarepakket installeren of is dat nog altijd onnodig ondanks wat Webwereld schrijft? Zie hun artikel:

http://webwereld.nl/beveiliging/89628-heb-je-een-mac-dan-heb-je-grote-kans-op-malware

Bijdrager
    Zakske

Malware is iets totaal anders dan een virus; het is irritant en je moet het zelf verwijderen, maar echt schadelijk is het meestal niet.

Bijdrager
    pruus

Raar is, in mijn ogen, dat door de acceptatieprocedures deze apps door gaan. De broncode is van Apple. Heel raar. Iemand moet een schop krijgen. Om wakker te worden en om het te vermijden.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 11 maanden geleden door  pruus.

Moderator
    Night

Tsja, ik denk overigens wel dat Apple goed wakker is geschud door het Aziatische X-code-gate.
    Overigens blijft het zo dat je alle malware zélf installeert. Goed, ze zijn vaak als perfecte installers vermomd en die gratis (cracked) app is ook vaak moeilijk te weerstaan. Ook hebben veel gebruikers (waaronder ikzelf, *kuch*) hun beveiliging staan op “download from any location” in plaats van door Apple gecertificeerde ontwikkelaars en/of de Mac app store.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Ik heb Malwarebytes Anti-Malware geïnstalleerd en het vond wel degelijk malware. Het is gratis.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.