7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    1973

Onzekerheid over Time Machine

Mijn iMac gaat morgen in reparatie. Tot op heden heb ik altijd een Time Machine schijf geïnstalleerd. En die heeft netjes van mijn interne harddisk een volledige reservekopie gemaakt.

Stel dat dat mijn eigen iMac niet terugkomt, want ze gaan hem vervangen. Is het dan echt zo simpel weer de Time Machine Harddisk aan te sluiten en alles wordt weer teruggezet naar zoals de situatie nu is op mijn computer?

En bovendien wil ik hem morgen ‘schoon’ meegeven. Is het verwijderen van mijn account voldoende?

Alvast bedankt voor de reacties!

Inactief
    Anoniem

Ja, alles wordt weer teruggezet!

No worries! :)

Bijdrager
    jabesse
    Bijdrager
    sypie

Mocht je er geen vertrouwen in hebben en nog een andere externe schijf hebben liggen die net zo groot, of groter, is als /dan je interne schijf dan kun je altijd Carbon Copy Cloner gebruiken. Deze kan een 1 op 1 kopie maken die ook nog eens opstartbaar is.
    Lees hier hoe je dat kunt doen.

Bijdrager
    Edwin

Proefondervindelijk kan ik zeggen dat dit werkt. Ik heb dit document destijds gebruikt, voor een succesvole restore.

http://mt12.quickshareit.com/share/howtotimemachiner36505.pdf

Bijdrager
    1973

Briljant! Bedankt voor de goeie bruikbare tips!

En om hem ‘schoon’ mee te geven is account verwijderen+thuismap voldoende?

Bijdrager
    Edwin
    ”sypie”

Mocht je er geen vertrouwen in hebben en nog een andere externe schijf hebben liggen die net zo groot, of groter, is als /dan je interne schijf dan kun je altijd Carbon Copy Cloner gebruiken. Deze kan een 1 op 1 kopie maken die ook nog eens opstartbaar is.
    Lees hier hoe je dat kunt doen.

Ik probeer vrijwel altijd nieuwe software uit op een Carbon Copy Clone firewire disk. Ik ben echter zeer benieuwd of dat nu eigenlijk ook werkt vanaf een USB disk nu de nieuwe MacBook geen firewire meer heeft.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.