7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    dennissch

Onzeker over 'zoek mijn iphone'

Hoi ik heb een vraagje. Ik heb een iPhone 5S (sinds februari 2014) welke ik graag eens een keer wil herstellen (DFU) en dan meteen naar 9.x Nu heb ik een icloud account waar zoek mijn iPhone uitstaat. Ik weet niet of ik deze iCloud account heb sinds ik die iPhone had meteen. Het kan zijn namelijk dat ik een jaar geleden ofzo een nieuwe account heb aangemaakt. En dat ik dus voor mijn huidige account een andere icloud had waar misschien zoek mijn iphone aanstond. Hoe kan ik controleren of zoek mijn iPhone op een bepaalde icloud account actief is? Ik weet dus niet meer wat de inlognaam van die icloud account was. Ik heb sinds ik die nieuwe account heb wel probleemloos iig kunnen updaten via itunes steeds. Is dat een teken dat icloud zoek mijn iphone niet actief was? Of kan het zijn dat je pas een vraag naar inlognaam en wachtwoord krijgt op het moment dat je echt wilt herstellen DFU? En ik neem dat als in het ergste geval mijn iPhone vraagt naar een icloud account dat ik Apple kan bellen en dat die wel kunnen zien welke icloud accounts actief zijn op basis van mijn achternaam of adres ofzo, en dat ze die dus kunnen geven aan mij indien ik mij kan verifiëren op basis van wat persoonlijke vragen? Ik twijfel hierdoor een beetje of ik een clean install kan doen.s

Edit: net even wat gezocht en gekeken. Ik heb 20 september vorig jaar een nieuwe iCloud account aangemaakt, maar ik zag dat ik op Tweakers had geschreven dat ik 5/6 oktober nog een herstel (geen dfu dacht ik) gedaan. En dat ging allemaal goed. Toch ben ik benieuwd naar mijn vragen in dit bericht.

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 jaren, 9 maanden geleden door  dennissch.

Bijdrager
    bluap

Niet meer nodig, maar mogelijk wel nuttig: https://www.icloud.com/activationlock/

Bijdrager
    dennissch
    bluap op 03 oktober 2015

Niet meer nodig, maar mogelijk wel nuttig: https://www.icloud.com/activationlock/%5B/quote%5D

Wat bedoel je met “niet meer nodig” ik heb jouw link iig even geopend en mijn serienummer van mijn iPhone ingevuld en er staat bij activeringsvergrendeling: uit

Top, jij hebt in 1 zin het verlossende antwoord gegeven!:)

Bijdrager
    GoeieDag

Als je Find my iPhone even had aangezet, had je zelf al gezien dat ie dat op die account accepteerde. En dan is er geen andere account in deze actief.

Bijdrager
    dennissch
    GoeieDag op 03 oktober 2015

Als je Find my iPhone even had aangezet, had je zelf al gezien dat ie dat op die account accepteerde. En dan is er geen andere account in deze actief.

Ik kan op deze iPhone idd “zoek mijn iPhone” inschakelen, dus ik begrijp uit jouw zin dat als zoek mijn iphone had aangestaan in een oude icloud account, dat ik dan niet eens zoek mijn iPhone op mijn huidige icloud kon activeren? En als zoek mijn iphone uitstaat, dan vraagt hij verder sowieso dus niet naar icloud gegevens tijdens herstel toch?

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 9 maanden geleden door  dennissch.
    • Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 9 maanden geleden door  dennissch.

Bijdrager
    GoeieDag

Klopt. Klopt.

Bijdrager
    dennissch
    GoeieDag op 04 oktober 2015

Klopt. Klopt.

Ik heb de gok gewaagd, iPhone in DFU hersteld naar 9.0.2 en dan icloud backup terug gezet. De apps wel handmatig er even opgezet. Draait prima, nu kan ik er weer lang tegen. En heb mogelijkheid tot adblock nu ook meteen! En qua performance lijkt het ongeveer op hetzelfde niveau van iOS 8? Misschien her en daar wat trager maar hij is natuurlijk nu ook alles aan het optimaliseren enzo.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.