13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    nimbusx

Onyx of Drive Genius?

Olla,

Wil na een jaar m’n iMac wel een keertje ‘opschonen’ door het gebruik van een app.
    Iemand ervaring met Onyx en/of Drive genius?

iMac lijkt wat langzamer te worden de laatste tijd dus…

Groet,

Nimbus

Bijdrager
    Steff

Wordt een Mac daar echt sneller van?
    Wat gaat het programma dan doen, wat Mac OS X zelf niet kan?

:|

Bijdrager
    sven-

Geen van beide gebruiken. Het zijn programmaatjes die je niet nodig hebt, en je Mac wordt er ook niet sneller van.

Bijdrager
    switched12

Volgens iCreate zou het wel degelijk helpen
    En dan heb ik het over Onyx

Bijdrager
    iJoost

Maak eens een nieuw account en kijk of ie daar ook traag is.

Bijdrager
    deSpaanseRente

Het helpt wel degelijk.

Er zullen altijd (zoals overal) wel een meute ├╝bersceptici opduiken die beweren dat het allemaal zinloos is, maar die moet je maar wat negeren.
    Probeer het zelf en je merkt het zelf wel? Ik snap niet echt goed waarom je daar nu een topic voor moet maken eigenlijk.

Bijdrager
    sven-
    ”Lord_spianoman”

Er zullen altijd (zoals overal) wel een meute ├╝bersceptici opduiken die beweren dat het allemaal zinloos is, maar die moet je maar wat negeren.

En er zullen altijd mensen zijn, die denken verstand te hebben van zake, maar daar blijft het dan ook bij…

Bijdrager
    Pieterr

Ik heb even een “Carice van Houten moment”…
    Oppie had het al voorspeld: deze discussie houdt nooit op.

http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=132781

Bijdrager
    qjb

Volgens iCreate zou het wel degelijk helpen

Ik heb het artikel niet gelezen en ben benieuwd. Welke handeling zou precies helpen (Onyx kan van alles)? En hoe hebben ze het gemeten?

Bijdrager
    deSpaanseRente
    ”sven-“
    ”Lord_spianoman”

En er zullen altijd mensen zijn, die denken verstand te hebben van zake, maar daar blijft het dan ook bij…

Zo is dat.
    Ik hoor daar echter niet bij, aangezien ik effectief verstand van zake heb.

Bijdrager
    AdriaanB

Ik gebruik zelf Onyx, niet omdat je Mac dan veel sneller wordt, maar je kan heel veel instellen in Onyx, zoals het tonen van verborgen bestanden in Finder.

Bijdrager
    Pieterr
    ”AdriaanB”

zoals het tonen van verborgen bestanden in Finder.

Kan ook in Finder zelf, zonder extra tools: http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?p=1934967#1934967

Moderator
    unSOUND

Waarbij je je ook kunt afvragen waarom je uberhaupt verborgen bestanden zichtbaar wilt maken, aangezien ze met een reden verborgen zijn. En ALS je ze wilt zien, kun je dat op veiligere manieren doen… Door ze te bekijken via Transmit bijvoorbeeld, daarmee kun je onzichtbare bestanden zien ZONDER systeem instelingen te verklooien.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.