17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    Rene Teunissen

OnyX

Heeft er iemand ervaring met het programma OnyX?

Bijdrager
    Mendoza

ja hoor.

doet gewoon wat het moet doen net als al die andere programma’s.

Bijdrager
    vhbart

Persoonlijk nog geen slechte ervaringen mee gehad en ook nog nergens slechte kritieken over gehoord/gelezen. Ik zou zeggen: test het eens uit, ’t is freeware: Onyx

Bijdrager
    Napsju
    Bijdrager
    Josh

Vele mogelijkheden als ook in andere cleaningprogramma’s verwerkt zitten.
    Je kan bij Onyx niet zo goed zien wat nu enabled of disabled is.
    Duidelijke HELP.

Bijdrager
    Rene Teunissen

Alles goed en wel, maar ik zit na activering ineens met 3 iconen op mijn desktop waarvan er één al in de navigatiebalk van Finder staat, er één door mij uit de navigatiebalk van Finder verwijderd was, maar er nu weer in staat en tot slot “.DS.Store” dat geacht wordt onzichtbaar te zijn, maar ineens in zo ongeveer alle mappen bovenaan staat.
    En in bepaalde gevallen kom ik meerdere met een punt beginnende toestanden tegen.
    Hoe kom ik daarvan af?

Moderator
    Strifer
    ”atz”

Alles goed en wel, maar ik zit na activering ineens met 3 iconen op mijn desktop waarvan er één al in de navigatiebalk van Finder staat, er één door mij uit de navigatiebalk van Finder verwijderd was, maar er nu weer in staat en tot slot “.DS.Store” dat geacht wordt onzichtbaar te zijn, maar ineens in zo ongeveer alle mappen bovenaan staat.
    En in bepaalde gevallen kom ik meerdere met een punt beginnende toestanden tegen.
    Hoe kom ik daarvan af?

ik neem aan dat je de onzichtbare bestanden weer onzichtbaar moet maken. onyx heeft vast een optie om onzichtbare bestanden zichtbaar te maken en dat heb je dan vast gebruikt. lost dit het op?

Bijdrager
    Rene Teunissen
    ”Strifer”

ik neem aan dat je de onzichtbare bestanden weer onzichtbaar moet maken. onyx heeft vast een optie om onzichtbare bestanden zichtbaar te maken en dat heb je dan vast gebruikt. lost dit het op?

Zo simpel is dat dus.
    Enorm bedankt.

Bijdrager
    Turver
    ”vhbart”

…en ook nog nergens slechte kritieken over gehoord/gelezen.

Hier dan:-)

Bijdrager
    wjgmspeedy

Ik twijfel nogal aan de onafhankelijkheid van die reviews op Rixstep. De eerste 7 redenen waarom Onyx slecht zou zijn, zijn ronduit onnozel te noemen.

Bijdrager
    Turver

vhbart schreef dat hij nog nooit een negatieve review had gezien, ik heb er gewoon een aangewezen.

Rixstep is vast wel onafhankelijk, hij is alleen ook erg kritisch. En misschien ook op punten die jij ‘onnozel’ vindt, “but… that’s just well… your opinion, man!”. Persoonlijk vind ik ze wel relevant.

Bijdrager
    Josh

Ik vond het nogal cafetaal zoals Rixstep tot de lezer spreekt, dat staat mij tegen. Een zakelijker instelling acht ik prettiger. En de andere schoonmaakprogjes hebben toch ook dezelfde commandlines van binnen?
    Dan adviseren gebruik te maken van CLIX is wat teveel gevraagd. Die keren dat ik CLIX heb aangeklikt moet ik zoeken wat ik hebben wil. Een GUI van een Onyx is best aardig voor het bedieningsgemak. Zo een kritisch vernuft als Rixstep zou de zware programma’s eens moeten aansnijden!

Bijdrager
    vhbart
    ”Turver”

vhbart schreef dat hij nog nooit een negatieve review had gezien, ik heb er gewoon een aangewezen.

Waarvoor dank. ik had er echt nog geen tegen gekomen en in het vervolg zal ik die ene erbij plaatsen als verwijzing, iedereen kan er dan idd. zijn persoonlijke mening hierover op nahouden.

Wat mijn persoonlijke mening hierover betreft: ik vind dat het een review lijkt van een of andere kerel die na een barslecht weekend een voorwerp zocht waar hij zijn frustraties kon op uitwerken. Onyx is een vrije keuze en is bovendien freeware.

Bijdrager
    Turver

Ja, het is freeware, maar daarom niet gevrijwaard van kritiek. Hij neemt trouwens nog wel meer apps op de korrel, waaronder ook meer onderhoudsprogrammaatjes zoals MacJanitor. Maar het is niet alleen maar kommer en kwel: hij heeft ook een paar apps lovend gerecenseerd.

Bijdrager
    wjgmspeedy

Inderdaad, Macjanitor krijgt ervan langs omdat die commando’s ook rechtstreeks in de terminal getypt kunnen worden. Het jammere voor Rixstep is dat datzelfde geldt voor zijn eigen freeware appje Clix.

Bijdrager
    Turver

Het verschil is dat je in CLIX ziet hoe het commando eruit ziet en je dus weet wat er ongeveer/precies gebeurt. (Je kunt meer over de commando’s leren via het man commando in de terminal.) De bedoeling is dat je, als je dit regelmatig gebruikt, uiteindelijk in de terminal dit soort commando’s zelf intypt, met parameters naar eigen keuze. En CLIX biedt je ook nog de mogelijkheid om nieuwe of aangepaste commando’s, met een beschrijving, op te slaan.

Bijdrager
    JeePee

Om het weer even over Onyx te gaan hebben :D , een prima onderhoudsprogramma, maar net als bij alle onderhoudsprogramma’s, moet je alleen doen wat je op dat moment nodig hebt. Een heleboel opties heb je normaal gesproken niet nodig en moet je dus ook niet zomaar gebruiken.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.