20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    aardbeiensiroop

Onvoldoende schijfruimte voor Windows Service Pack 3

Hello!

Ik heb vorige week de nieuwe MacBook gehaalt, en ben er ontzettend tevreden mee (het is mijn eerste Mac).
    Alleen nu heb ik een probleem als ik Windows run. Het instaleren ging met enige pijn en moeite wel, maar nu wil ik Service Pack 2/3 instaleren, maar elke keer krijg ik na een tijdje deze error:

Heeft iemand hier een oplossing voor? Ik heb onderhand zo’n beetje alles geprobeert waar ik aan kon denken (het is dan ook 04:56).

Bij voorbaat dank!

Edit: Hij geeft deze error in zowel BootCamp als Parallels.

Bijdrager
    tarun

Hoe draai je Windows? Met een virtualisatie, zoals Parallels, of met Bootcamp?

Hoeveel schijfruimte heb je in de Windows-omgeving?

Bijdrager
    KarelWillem

Wat een briljante foutmelding trouwens. Wat een scherm zeg! :mrgreen:

Bijdrager
    csteelooper

Probeer er eens een door Winows leesbare externe schijf aan te hangen (NTFS/FAT32). Als je dat doet, worden de tijdelijke bestanden dáár opgeslagen en kun je dus waarschijnlijk succesvol door met de installatie.

Bijdrager
    justhan

Zoals Tarun al zegt, je zult iets meer informatie moeten verstrekken, voordat er mogelijk iemand een oplossing voor je heeft. Andere vraag is ook, heb je al zoveel op je Windows-partitie geïnstalleerd dat het logisch kan zijn dat je niet voldoende schijfruimte hebt, of is dat niet het geval?

Bijdrager
    computer space

Komaan, ga je zo’n vraag voor 4Mb stellen? Gooi Minesweeper weg. Dan ben je er al.

Bijdrager
    tarun

Minesweeper is nou juist één van de weinige leuke dingen aan Windows!

Bijdrager
    spruit

je windows partitie vergroten?

Bijdrager
    Pieterr

Eén week in het bezit van een Mac, en nu al een probleem met Windows… :cry:

http://support.microsoft.com/kb/949375
    http://support.microsoft.com/kb/949385

Bijdrager
    Chester2

Soms best ok om eraan herinnerd te worden waarom je precies ook weer naar de Mac was geswitched…. hoewel, een week na de switch :wink:

Bijdrager
    LighScan

Bovenstaande reacties gaan het probleem echt niet oplossen.

Het is een bug in de SP3-installatiepakket. Omdat Bootcamp namelijk een virtuele omgeving opzet.

Oplossing vind je hier: http://macsolvers.wordpress.com/2008/04/23/sp3-in-bootcamp/

Bijdrager
    Pieterr
    ”LighScan”

Oplossing vind je hier: http://macsolvers.wordpress.com/2008/04/23/sp3-in-bootcamp/

En de tinyURL linkt naar de release notes van SP3. Wat is nu de oplossing?

Bijdrager
    aardbeiensiroop

@LighScan: Thanks, even proberen!
    @De rest: Ik heb nog niks (op uitzondering van FireFox na dan) geinstaleerd op Windows. Ik heb nog zo’n 16GB schijfruimte over, vandaar dat ik de error hier post: Het is een bug.

Edit: Pieterr heeft gelijk, waar is de oplossing?

Bijdrager
    Yaris

Hier misschien: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=466996

This issue affects Windows XP Home Edition and Windows XP Professional operating systems running through Apple Boot Camp.

If you attempt to install this release candidate on an Intel-based Apple computer (Mac Pro, Mac Mini, MacBook, MacBook Air, MacBook Pro, or iMac) that is running Windows XP SP2 through Boot Camp, installation may fail with the error “Out of disk space”.

To avoid this, manually create a necessary registry key as follows:
    To create the registry key

[*:7b3fb855fa]Click Start, click Run, type regedit, and then click OK.
      [*:7b3fb855fa]Locate and then click the following registry subkey:
      HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREMicrosoftWindowsCurrentVersionSetup
      [*:7b3fb855fa]On the Edit menu, point to New, and click String Value.
      [*:7b3fb855fa]In the text box under the Name column, type BootDir and press ENTER.
      [*:7b3fb855fa]Right-click the name BootDir, and then click Modify.
      [*:7b3fb855fa]In the Edit String Value dialog box, type the drive letter for your system drive, and then click OK.
      For example, if your system drive is C:, type C:.
      [*:7b3fb855fa]Close Registry Editor.[/list:o:7b3fb855fa]
      After you have created this registry key (or if you created this key when you installed a previous version of this Service Pack), you can proceed with the installation.

Bijdrager
      aardbeiensiroop

Geweldig! Dat werkte. Enorm bedankt, Yaris!

Bijdrager
      LUUD18

Ik ben hem nou aan het downloaden. (service pack 2)
      Eerst lukte het bij mij ook niet hoop dat het nu lukt.
      Alvast bedankt Yaris!

Groeten Luud (ben nieuw lid, heb dit account eigenlijk aangemaakt om hier iets te posten :P)

Bijdrager
      LUUD18

Hij doet het:D nu kan ik ook meteen de snow leopard dingen erop zetten :D.
      Nog een keer bedankt voor cespur en yaris :D.

Groeten Luud

PS. kan misschien iemand zeggen waar de edit knop zit?

OWh ik heb hem al gevonden:D

Bijdrager
      Hansi2124

Ja, dat kan je allemaal lezen in de Handleiding van OMT.

Welkom overigens;-)

Bijdrager
      LUUD18

Dankjewel:lol:
      Moet er nou geen slotje op dit topic?
      (dat zie ik in iedergeval op van die forums :crazy: )

Bijdrager
      Hansi2124

Nee……
      Als hier een slotje op zat, kon jij (helaas) hier in dit topic niet meer reageren. Daarom laten wij dat gewoon open staan.
      Gelukkig zie je nu zelf ook dat je er baat bij hebt als een topic niet op slot gaat en zijn wij als OMT blijkbaar hiermee een positieve uitzondering op.
      Alleen als het topic niet ter zake is, beledigend, dubbel gepost of zo (zie Huisregels), gaat er een slot op.

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.