11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    boompje

Onvoldoende ruimte voor Catalina

Op mijn Macbook air kan ik de installatie van Catalina niet voltooien. Ik moet hem steeds herstarten en opnieuw proberen, maar er verandert niets. Wat nu?

Bijdrager
    McPim

Het antwoord op de vraag staat in de titel lijkt me?

Bijdrager
    boompje

Ik vroeg dus: Wat nu ? Ik kan niet meer terug.

Bijdrager
    McPim

Ah, ik ging ervan uit dat je die melding kreeg voordat Catalina geïnstalleerd was. Niet getreurd, dan zijn dit de opties:

https://apple.stackexchange.com/questions/371863/mac-stuck-in-restart-cycle-after-failed-macos-catalina-update

Mojave opnieuw installeren via de recovery mode, óf je TM backup van voor de installatie terugzetten.

Bijdrager
    boompje

Dank je wel, ik heb gekozen voor een TM backup (grr 69 dagen oud). Dat loopt nu, ik meld me weer.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Beter voorlopig geen Catalina installeren, teveel klachten…

Bijdrager
    digilb

En zorg voor tenminste 20GB vrije schijfruimte voordat je Catalina opnieuw gaat installeren.

Bijdrager
    Hansi2124

En een actuele backup voordat je iets gaat installeren. Wat betekent anders het woord “backup” en waar maak je het voor?

Bijdrager
    fred44nl

als je normaal in bedrijf bent, dan heb je – met een backup erbij – 2 versies van alle bestanden.

echter, op het moment, dat de interne schijf volledig gewist is, bijv. bij een nieuwe, schone installatie, dan heb je geen backup meer, want je hebt nog maar één versie van alle bestanden.

daarom is – in sommige gevallen – één backup hetzelfde als géén backup:)

Bijdrager
    boompje

M’n Mac Mini maakt voortdurend Backups met TM. Met de MB Air schiet dat er nog wel eens bij in. De jongste backup was van van eind juli. Die is nu keurig teruggezet en m’n Air (mid 2012 met helaas slechts 128 GB) is vlijtig bezig te synchroniseren met de Cloud. Het gaat dus weer goed. Als alles weer bij het oude is, ga ik op zoek naar de extra ruimte om Catalina te installeren. Dank allemaal!!!!

Bijdrager
    marceljanssen

Er is een update uit met o.a.: Verbetering van de betrouwbaarheid voor de installatie van macOS Catalina op Macs met weinig schijfruimte.

https://www.onemorething.nl/2019/10/update-voor-macos-catalina-lost-kleine-bugs-op/

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.