7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    virusbeatbox

Onvoldoende geheugen photoshop bij bewerking in bootcamp

Beste,

ik heb een imac 24inch met 4gb ram.
    ik heb hierop via bootcamp windows vista 32bit staan met hierop adobe photoshop.
    ik gebruik photoshop vaak om allerlei ontwerpen te maken maar sinds kort blijft adobe vaak hangen, crasht hij of kan ik sommige ‘grote’ bewerkingen niet uitvoeren en krijg ik een melding dat er niet genoeg geheugen beschikbaar is.

Het feit is dat ik dit voordien niet had. Soms kon hij deze grote bewerkingen traag uitvoeren maar toch deed ie ze.

Iemand een voorstel wat ik kan doen?

Bijdrager
    Hansi2124

Adobe vragen om een Mac-licentie en gewoon onder Mac OS X Photoshoppen?

Bijdrager
    virusbeatbox

inderdaad maar aangezien ik ook met andere software tegelijk werk die ik dan enkel kan draaien op windows lijkt het me niet ideaal om dit te proberen.

Ik gebruik nochtans de volle 4GB en andere overbodige taken staan uit om zo weinig mogelijk geheugen te gebruiken.

Bijdrager
    Yannes

Ik kan me niet voorstellen dat je de volledige 4 GB gebruikt aangezien de 32 bit versies van Windows maar 2-3 GB aankunnen.

Voorstel: Installeer een 64 bit versie.

Bijdrager
    virusbeatbox

Wat ik eigenlijk bedoelde is dat ik geen speciale instellingen heb gedaan om minder RAM geheugen te gebruiken in bootcamp (indien dit mogelijk zou kunnen zijn).

Ok een 64bit versie kopen maar ik zoek eigenlijk een kostloze manier om dit probleem te verhelpen. Zoals ik al zei was dit voordien niet het geval, alles werkte perfect maar van de ene dag op de andere (zonder een update of what so ever te hebben geïnstalleerd) begon hij deze problemen te vertonen.

Alvast bedankt voor alle suggestie’s natuurlijk:p

Bijdrager
    virusbeatbox

Zal even een grote opkuis maken want ik zie dat er veel brol tussen mijn documenten en geïnstalleerde programma’s staat en hopen dat het dan opgelost is:D bedankt mensen!! – vraag opgelost

Bijdrager
    Spully

Je kunt in de voorkeuren van Photoshop meer geheugen toekennen aan het programma.
    Kan standaard vrij laag staan….

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.