8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    roro

Onverwacht plaatje in header van verzonden mail

Nadat ik met 1 van mijn accounts met Apple MAil een mail verzonden heb, blijkt er een plaatje (een soort van account-related image) in de header meegezonden te zijn. Dat was voorheen niet het geval. Ik heb geen idee hoe ik dat plaatje er uit krijg cq hoe ik het zou kunnen vervangen. Ik heb me rot gezocht in de Help op mijn iMAc, maar niets gevonden. Wie kan mij helpen ?

Bijdrager
    joasdekker

Als je naar de voorkeuren in mail gaat heb je daar een tab ‘handtekening’
    Ik meen dat het daar mee te maken heeft.

Bijdrager
    LEXY

Dat plaatje wordt niet meeverzonden. Is alleen maar info over de account.
    Stuur jezelf maar eens een mailtje en open dat met webmail van je internetprovider. Dan zul je die avatar niet zien.

Bijdrager
    sypie

Het is een “pasfoto” waar je het over hebt (vermoed ik). Net wat Lexy zegt: die ziet iemand anders niet. Tenzij jij bij diegene in de adresboek van z’n Mac staat en er een foto bij je adreskaart zit. Het is de afbeelding die rechts boven in je e-mailbericht staat in dit geval.

Als je een bericht krijgt van iemand die in jouw adresboek staat, met pasfoto er bij, dan komt diegene zijn/haar foto ook rechts boven het e-mailbericht van die afzender te staan.

Bijdrager
    Vai Martino Vai

dat plaatje komt uit je contacts. Je ziet het ook bij mail die je ontvangt van bekenden met een foto in contacts. Jouw foto heb je in het begin bij aankoop van je mac gemaakt. (of later gewijzigd)

Bijdrager
    Oppie

Net als de foto die opkomt als je wordt gebeld op je GSM door iemand uit je contacten (mits ingesteld). Deze foto wordt ook niet via de telefoon verzonden.

Bijdrager
    roro

Probleem opgelost.
    Het plaatje zit inderdaad in de contacts. Binnen contacts kies voor “wijzig”, dubbelklik het plaatje en je krijgt een kiezer voor whatever plaatje je maar wilt nemen.
    Iedereen bedankt voor de hulp !

Bijdrager
    LEXY

Welkom op het forum overigens…:lol:

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.