8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Wilson

Onverklaarbaar Mail probleem

hey allemaal

ik heb een nieuwe MacBook gekocht, en ben al een aantal dagen bezig om mijn IMAP Mail instellingen over te brengen.
    Heb ervoor gezorgd dat ik EXACT dezelfde instellingen/namen/servers gebruik als op mijn oude iMac.

Toch krijg ik telkens dezelfde vage meldingen; hoewel het lijkt alsof Mail het doet, krijg ik af en toe een driehoekje met
    uitroepteken alsof account niet online zou zijn. Verder zie ik mijn verstuurde mails niet meer altijd weergegeven.

Ik weet (bijna) zeker dat het te maken moet hebben met een instelling of een server die ik niet goed gekozen heb, heb
    al vele sites en vrienden geraadpleegd, maar kom er niet uit.

Misschien nog nodig om te weten, ik geef het maar: ik heb mijn eigen domeinnaam en bijbehorende mail adressen,
    maar gebruik als uitgaande (smtp) server de algemene mailserver van planet, mijn provider.

Wie helpt!?;-)

mvgr, M

Bijdrager
    1984
    Bijdrager
    Leander
    ”Wilson”

…ik heb mijn eigen domeinnaam en bijbehorende mail adressen,
    maar gebruik als uitgaande (smtp) server de algemene mailserver van planet, mijn provider.

Je gebruikt toch niet de uitgaande (SMTP) server van Planet voor je IMAP-account? (Planet heeft geen IMAP, enkel POP).

Bijdrager
    Wilson

dank voor jullie snelle reacties.

Voor de goede orde: ik gebruik als uitgaande mailserver de server mail.planet.nl.

M

Bijdrager
    1984

Ik heb ooit het zelfde probleem gehad, verander mail.planet.nl eens in pop.planet.nl

Bijdrager
    Wilson

dank je, maar dat was het niet

wel weer een klein stapje gemaakt: in mijn verstuurde mails heb ik nu de laatste paar verstuurde mails zichtbaar,
    maar kennelijk haalt Mail niet de overige verstuurde mails van de IMAP server…

does this help at all?

M

Bijdrager
    Eilathan

Geen idee of dit helpt, maar ik krijg ook een geel driehoekje met uitroepteken in apple mail als ik via de site van telfort naar mijn mail kijk – de computer geeft dan aan dat hij niet het wachtwoord kan verifieren.
    Als ik daarna uitlog op de site van telfort, dan werkt de apple mail weer normaal.

Bijdrager
    Wilson

de oplossing:

het blijkt dat de problemen werden veroorzaakt doordat ik op hetzelfde moment op twee verschillende macs het programma Mail had geopend. Dat had ik gedaan om de gegevens over te kunnen typen vanuit de ene naar de andere.

Toen ik ’s avonds om 01.00 uur zwaar gefrustreerd;-) de eerste computer afsloot, was direct op de nieuwe computer het probleem opgelost.

Nu werkt alles weer als een zonnetje….;-)

dank voor jullie hulp allemaal,

M

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.