5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Zandman

Ontwikkeling iPhone app

Hi,

Ik wil een iPhone app voor mijn klanten gaan ontwikkelen. Deze moet dan gratis via de app store te downloaden zijn.

Voordat je de app kunt gebruiken moet je inloggen met de bestaande inloggegevens.

Mag dit volgens de Apple richtlijnen? Ik kan dit nergens terug vinden. Het punt is dus dat als je geen klant bij mij bent ook geen inlog gegevens heb en dus ook de app niet kunt gebruiken. Mag de app dan evengoed in de Appstore komen?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    KarelWillem

Er zijn natuurlijk legio Apps waar je alleen wat aan hebt als je ‘klant bent’ bij een bepaald bedrijf.
    Denk aan betaalde streaming-services e.d.
    Of bijvoorbeeld een App van Rabobank-Internetbankieren, etc.

Dergelijke Apps kan iedereen gewoon downloaden, maar alleen klanten hebben er ook daadwerkelijk iets aan.

Het lijkt me dat dit volledig volgens de regels van Apple is.

Bijdrager
    Thoomas

Voor zo ver ik mij kan herinneren staat er in de richtlijnen dat je wel een app mag ontwikkelen waarbij je moet inloggen met bestaande inloggegevens, maar dat de app ook functionaliteit moet bevatten zonder dat je hoeft in te loggen. De Rabobank heeft met zijn internetbankieren-app bijvoorbeeld als je de Demo-knop drukt dat je het Rabo-nieuws kan lezen, belangrijke telefoonnummers etc. Die gegevens zijn te zien zonder dat je klant moet zijn en in moet loggen.

Je zou het even op moeten zoeken of dit daadwerkelijk in de richtlijnen staat, maar zoiets meen ik mij te herinneren.

Bijdrager
    The JM

De app van Spotify heeft anders behoorlijk weinig functionaliteit als je geen premium-account hebt hoor. Dus ik weet het zo net niet.

Moderator
    Strifer

hetzelfde geldt voor apps die je belbundel en/of beltegoed weergeven. die werken enkel met inlog gegevens van derden (bijvoorbeeld: Belstand). moet gewoon gaan dus!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.