23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:
    Bijdrager
    Vin

ontwerpers bij apple

Ik ben op zoek naar ontwerpers die bij apple werken (en hebben gewerkt!) zoals Jonathan Ive. weet iemand waar ik dit kan opzoeken want ik kan het zo niet echt vinden…. alvast bedankt!

ps. ik kan via google echt maar alleen mr. ive vinden maar er moeten er toch meer zijn??

Bijdrager
    Andre

‘K heb maar één vraag?

Waarom?

Bijdrager
    Yaris

Zoek op Google op “designer at Apple” en je vindt wel meer namen.

Bijdrager
    Vin

ik heb het nodig voor een presentatie…. en als ik zoek op: designer at apple dan krijg ik nog steeds jonathan ive. ik heb geen nieuwe designer kunnen ontdekken eigenlijk….

Bijdrager
    Andre

Het zijn een stel nederlanders…;)

Namen schieten me niet te binnen…
    Maken we een prijsvraag van.

Bijdrager
    Stadsman

Ik weet niet welke Google jij gebruikt maar die van mij vindt talrijke hits…;-)

De truc is de zoekterm tussen aanhalingstekens te plaatsen, Google zoekt dan alleen naar die woorden in die samenstelling.

Klik

Bijdrager
    Vin
    ”Stadsman”

Ik weet niet welke Google jij gebruikt maar die van mij vindt talrijke hits…;-)

De truc is de zoekterm tussen aanhalingstekens te plaatsen, Google zoekt dan alleen naar die woorden in die samenstelling.

Klik

ja idd! tussen aanhalingstekens werkt een stuk beter! ga ff zoeken nu. bedankt!

Bijdrager
    excel20

zoek anders op:

“designer at apple” -ive

dan laat ie johnny steeds weg

Bijdrager
    renegrader

bekijk eens het audi magazine van deze maand, bij de boekhandel te koop meen ik. Jonathan geeft hierin een interview over de ontwerpen die hij voor apple heeft gemaakt.

Bijdrager
    Vin
    ”renegrader”

bekijk eens het audi magazine van deze maand, bij de boekhandel te koop meen ik. Jonathan geeft hierin een interview over de ontwerpen die hij voor apple heeft gemaakt.

bedankt! dat is echt super!!!

Bijdrager
    Vin

is er ergens ook een soort van concrete lijst met welk product van apple door wie is ontworpen?

Bijdrager
    Yaris

Tik op Google in: “(product name) was designed by”.

Voorbeeld voor de iPod

Bijdrager
    Vin
    ”Yaris”

Tik op Google in: “(product name) was designed by”.

Voorbeeld voor de iPod

werkt niet voor de macbook, powermac en de iBook helaas…. de rest heb ik nog niet geprobeerd… Iemand anders nog ideeën?

Bijdrager
    Yaris

Op http://www.designmuseum.org/design/jonathan-ive vind je een interview met Jonathan Ive en een overzicht van alles wat hij ontworpen heeft.

Bijdrager
    Vin

relaxt! weer een stapje verder! maar wie heeft nu bijvoorbeeld de powermac g5 ontworpen??

Bijdrager
    Stadsman

Je zult zelf ook wel wat moeten doen;-)

Bel anders gewoon Apple eens op…

Bijdrager
    Yaris

Vind ik ook. En Sic!, heb je echt al die info nodig voor je presentatie? Je gaat toch geen boek over Apple schrijven? En wie maakt het wat uit of de Powermac ontworpen is door Jonathan Ive, Steve Jobs of George W. Bush?

Bijdrager
    Stadsman
    ”Yaris”

En wie maakt het wat uit of de Powermac ontworpen is door Jonathan Ive, Steve Jobs of George W. Bush?

Haha, dat maakt mij wel uit want als GWB het ontworpen heeft dan moet ik mijn mening over hem aardig bijstellen.

Bijdrager
    Vin

nou ik doe een presentatie over het design van apple. en voor elk product moet ik eigenlijk wel weten wie het ontworpen heeft. en aangezien ik op de dae zit is de kans groot dat iemand mij gaat verbeteren als ik bijv. zeg dat de powermac ontworpen is door jonathan ive terwijl dat niet zo is…… zou wel pijnlijk zijn natuurlijk! bedankt voor al jullie hulp tot dusver!

Bijdrager
    Vin

iedereen was zeer enthousiast bij m’n presentatie vanochtend. bedankt voor de hulp allemaal!

Bijdrager
    kontheur

Misschien een handige tip (wel te laat ik weet het): je kunt bij google tegenwoordig ook zoeken op patenten. Alle ontwerpers die aan een product bij Apple hebben meegewerkt staan genoteerd als ‘uitvinders’ van het desbetreffende patent. Ik kwam de volgende namen tegen:

-Bartley K. Andre
    Daniel J. Coster
    Daniele De Iuliis
    Richard P. Howarth
    Jonathan P. Ive
    Steve Jobs
    Duncan
    Robert Kerr
    Matthew Dean Rohrbach
    Douglas B. Satzger
    Calvin Q. Seid
    Christopher
    J. Stringer,
    Eugene Anthony Whang

Bron: Google patents
    Groeten Frank

Bijdrager
    Vin
    ”kontheur”

Misschien een handige tip (wel te laat ik weet het): je kunt bij google tegenwoordig ook zoeken op patenten. Alle ontwerpers die aan een product bij Apple hebben meegewerkt staan genoteerd als ‘uitvinders’ van het desbetreffende patent. Ik kwam de volgende namen tegen:

-Bartley K. Andre
    Daniel J. Coster
    Daniele De Iuliis
    Richard P. Howarth
    Jonathan P. Ive
    Steve Jobs
    Duncan
    Robert Kerr
    Matthew Dean Rohrbach
    Douglas B. Satzger
    Calvin Q. Seid
    Christopher
    J. Stringer,
    Eugene Anthony Whang

Bron: Google patents
    Groeten Frank

oke! bedankt! das handig voor de volgende keer!

Bijdrager
    Freeee

Net te laat voor je presentatie maar de moeite om te kijken:

Ross Lovegrove
    “Ross Lovegrove is an industrial designer, best known for his work on the Sony Walkman and Apple iMac.”

http://www.ted.com/tedtalks/tedtalksplayer.cfm?key=r_lovegrove

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.