15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:

Bijdrager
    gio5

ontwerpen van virtuele website

Nog een Gelukkig nieuwjaar allemaal.
    Mijn vraag is ,” Is het mogelijk om een virtuele website te bouwen met zoiets als een ruimte met verschillende deuren en kamers erachter die dan eigenlijk de links voorstellen en dus de websites of andere onderdelen bevatten, gezien de hoeveelheid geheugen die ervoor nodig zouden zijn vraag ik me af of het mogelijk is om dit te maken en hoe, met welk programma, ik dit zou kunnen bereiken. Ook vraag ik me af of dit niet een te groot bestand wordt zodat de meeste mensen te lang nodig hebben om dit te openen en te downloaden?”

Bijdrager
    Griffendahl

Ik geloof niet dat ik je concept helemaal begrijp…

Een website is in principe toch al virtueel… ??

Of wil je een virtueel huis bouwen in de vorm van een website ??

Bijdrager
    dfI*)#HN$@(*_)$U#JHEN#U@P$(#@Halert(‘hi’);

is te bereiken, je draadje staat trouwens in het verkeerde forum onderdeel. (MOD!)
    dat kan je doen met flash. En dat kost niet te veel ruimte als je het slim aanpakt

Bijdrager
    Turbanus

Hypercard…….

Bijdrager
    jeroen.p

Als je in photoshop een ontwerp van die kamers maakt, en dan met de slice-tool die deuren los maakt kan het.
    Moet je alleen nog een linkje achter die deuren zetten met html.

Bijdrager
    gio5

Ik bedoelde om een website te bouwen waar je als bezoeker 3 dimensioneel doorheen loop en dan moet je de website als een ruimte zien waar je doorheen loopt en de deuren en openingen etc. links zijn naar andere websites en andere pagina’s

”Griffendahl”

Ik geloof niet dat ik je concept helemaal begrijp…

Een website is in principe toch al virtueel… ??

Of wil je een virtueel huis bouwen in de vorm van een website ??

Bijdrager
    gio5

Wat is Hypercard eigenlijk, ik heb op de Apple Store site gekeken en wel gezien dat het een programma is maar waar je het kunt krijgen of enige info hierover is niet te vinden

”Turbanus”

Hypercard…….

Bijdrager
    hansenonline

ik denk dat je dan snel uitkomt op flash en dat je dat niet 123 zelf kan maken!

Bijdrager
    Turbanus

Hypercard was een heel programma om stacks te maken. Bijvoorbeeld stacks van verzamelingen met plaatjes van verschillende fietsen e.d. (of wat je wilt) met linkmogelijkheden naar de verschillende fietsonderdelen. Je kunt het ook zien als bijv. een leuke oplossing voor autoonderdelen in een magazijn. Maar dat kon dus allemaal geaktiveerd worden. Dus je kon ook de deuren van kamers klikken e.d. Ik vind persoonlijk dat Apple met dit programma veel te weinig heeft gedaan. Er lagen prachtige grafische mogelijkheden voor suffe bestaande informatiebronnen c.q. bibliotheken.

Moderator
    Night

Wat is HyperCard? Kijk dan HIER maar eens rond….

Bijdrager
    Turbanus
    ”Night”

Veel links die al niet meer werken. En dat is nou zo jammer.

Moderator
    Night
    ”Turbanus”
    ”Night”

Veel links die al niet meer werken. En dat is nou zo jammer.

Tsja… t’is ook al ’n erg oud programma….

Bijdrager
    gio5

Jullie hebben genoeg uitleg gegeven maar volgens mij begrijpen jullie niet goed wat ik eigenlijk bedoel. Ik probeerde uit te leggen dat ik een virtuele web site wilde bouwen waar je virtueel doorheen kan lopen met bijvoorbeeld een 3D virtuele omgeving waar je dieper ingaat en met openingen en deuren waar je in kunt gaan of open kunt maken en die je weer naar een ander deel van de site brengen of naar een andere link . Net zoals een camera view in een 3D programma die je vanuit de camera’s view een ruimte laat zien en bekijken. Het probleem is de grootte van het bestand, maar de vraag is of dit mogelijk is en hoe ik dat kan bereiken en met welk programma

Bijdrager
    Turbanus

Aha… beoel je dat? Dan moet je eens een kijkje nemen op de virtuele site van de Titanic.

Bijdrager
    andreascreten

Volgens mij kan je dit het beste in flash gaan opbouwen.
    Maar om het zelf te kunnen ga je eerst heel lang met flash en vooral met actionscript moeten spelen.
    Want als ik het zo lees kan je het best in actionscript schrijven en dus niet met de timeline.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.