30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 36)
  • Q:
    Bijdrager
    ghatusupy

ontwerpcheck: poster

Ik wil graag even jullie mening weten over een posterontwerp. Dit is natuurlijk wel het webontwikkeling draadje maar deze is ook verstuurd als e-flyer.

http://www.djflowreal.com/images/stories/INFINITIZEMUSICPOSTERkopie.jpg

gr gordon

Bijdrager
    ifeelfine

Wanneer houdt iedereen nou eens op met dat spiegeleffect. Fokkin nage-aapt en absoluut niet origineel.

Dat was het zeiken. Nu positivo-commentaar: Lekker kleurgebruik. Lettertype van het logo is ook tof, mag wel wat groter. Ik zou de link naar de site wat verder naar beneden doen en iets kleiner maken. ‘Visit:’ er iets dichterbij zetten qua hoogte.

Bijdrager
    MacBeer

Ik ben zo vrij geweest om het naar hier te verhuizen.

Als je het plaatje 590 pixels breed maakt (is nu 600) dan kun je het hier in je post zetten zodat we niet naar een andere pagina moeten.

De poster ziet er netjes verzorgd uit. Ik ben benieuwd naar meer werk van je.

Bijdrager
    syriani

ik vind hem wel iets hebben, maar zou je die grijze vlakken ook eens achter de layer van de speakers kunnen zetten om te zien?
    alles lijkt nu een opeen stapeling, er zou meer diepte in kunnen zitten

maar wel leuke stijl:)

Bijdrager
    Byron

De bovenste helft is funky, daaronder valt het helemaal uit elkaar.. Ik zou het echt houden bij het grungy vettige effect van de bovenzijde.. De onderzijde is een soort van stijlbreuk in het geheel vind ik.. Verder istie wel fris:) De kleuren mogen alleen misschien nog wel wat meer van het beeld spatten zeg maar..

Bijdrager
    Ward

Die schreefletter onderin is te braaf!!! Pak een schreefloze?!?
    rest is cool

Bijdrager
    ghatusupy

Ok zal wat doen met de aanwijzingen;) kheb meer werk zal ik soon eens posten. mbt de opmerkingen over de onderkant is gewoon puur functioneel tis meer een promotie voor de website.

Bijdrager
    Djmichel

Ziet er netjes uit! leuk stijltje;) Alleen de onderkant verveeld… Erg jammer van een erg sterke bovenkant die dan aan de onderkant af zwakt. Maar voor de rest… Keep on going!

Succes ermee!!

Bijdrager
    Bjos

Als ik eerlijk moet zijn vind ik het een rommeltje, het is allemaal een beetje op een hoop gegooid .
    een poster moet aandacht vragen voor iets!
    sorry een vijfje

Bijdrager
    iRik

Bovenste helft is mooi, onderste helft is lelijk;)

”ifeelfine”

Wanneer houdt iedereen nou eens op met dat spiegeleffect. Fokkin nage-aapt en absoluut niet origineel.

Dat spiegeleffect is gewoon een techniek .(alsof alles wat weerspiegelt nu ineens nage aapt zou zijn :x )

Bijdrager
    hansenonline

waarom niet gewoon alles spiegelen als je toch wilt spiegelen? voor de tekst van de url zou ik ook heet zelfde lettertype gebruiken als boven en anders een stevige letter nu is het te clean.

Bijdrager
    Macvideo

Als ik eerlijk moet zijn vind ik het een rommeltje, het is allemaal een beetje op een hoop gegooid .
    een poster moet aandacht vragen voor iets!
    sorry een vijfje

Helemaal mee eens.
    Iets meer ruimte scheppen en het wordt een stuk overzichtelijker.

Bijdrager
    MacBeer

Niet mee eens.

De ontwerper heeft op een goede manier gebruik gemaakt van het ‘grunge-effect’. Ik hou daar wel van. Daarnaast communiceert de poster prima de naam van de site. De chaos is het beeld zelf.
    Het is niet mijn stijl maar ik kan dit zeker waarderen.

Oja, het spiegeleffect is geen techniek! Apple is hiermee begonnen en nu neemt iedereen het over. Het gros weet nieteens waarom ze het gebruiken.
    Het spiegeleffect op deze poster is op het beeld goed toegepast. Het vormt een wezenlijk onderdeel van het beeld en is er niet direct in gezet om de boel op te leuken.
    Dat geldt echter niet voor de typografie onder. Het spiegeleffect is daar gewoon een effectje en daardoor volledig overbodig.

Bijdrager
    ghatusupy

Even verklaren van waarom ik het lettertype niet anders doe, in bv dezelfde letters als de artiesten. kijk eens even hoe lang de url niet is het is al moeilijk genoeg om te onthouden, daarbij is het een klassiek lettertype(garamond) wat goed leesbaar is en een beetje ruzie maakt op een bepaalde manier met de stijl. Waardoor mijn doel bereikt is dat het opvalt. Ik zie het meer als orde scheppen in chaos:)

Bijdrager
    Dennisch

Hmm ik had alles iets meer naar beneden geplaatst, meer ruimte overlatend voor de titel, en de diverse lijnen die naar boven lopen. Er gebeurt teveel op de bovenste helft, te weinig eronder.

Het eerste aandachtspunt ligt meestal net iets boven het horizontale midden, als je daar alle aandacht laat vestigen op de naam van de band, krijg je al een beter effect denk ik, met de rest van de graphics als ondersteuning.

Daarnaast ben ik het eens met MacBjorn over het spiegeleffect.

Voor de rest ziet de grunge stijl er aardig goed uit, misschien nog iets te braaf met het reperterende achtergrond patroon…. maar zeker niet slecht:)

Bijdrager
    ghatusupy

off topic. ik ben de dude rechts op de poster me broertje links:P

Realx kom je ook na paaspop aangezien je extrema in je naam hebt staan:P we draaien ook op solar hehe.

Bijdrager
    Norbertje

Even streng he, anders heb je er niets aan:
    Goede poging, maar ik vind het ook een rommeltje eerlijk gezegd. Komt op mij eerder over als een freaky photoshop illustratie dan dat er werkelijk iets gecommuniceerd wordt. Veel lagen waardoor er diepte in lijkt te zitten, maar je bent m.i een beetje te ver doorgeschoten. Ik begrijp je varhaal over die Garamond onderin, maar je zal volgens mij toch een andere oplossing moeten zoeken. Integreer het allemaal eens, maak er een duidelijk beeld van, wat je zelfs van een afstand al herkent, en bij iedere tien meter die je dichterbij komt zou zich dan een nieuwe ‘laag’ kunnen openbaren. Voor ‘grunge’ lijkt het me te braaf. Kleurgebruik is wel mooi, behalve dat paars in de linkerspeakers. Is niet harmonisch (en ook niet ‘ketsend’ genoeg als dat de bedoeling zou zijn. Dat ‘infinitize music’ misschien wel 2 x zo groot gebruiken, want dat is eigenlijk de belangrijkste mededeling van de hele poster en ook een mooi element.
    Leuk he, mijn mening vragen over een ontwerp. :wink:

Moderator
    Koen van Tongeren
    ”ifeelfine”

Euuh, maar hoe zit het dan met je eigen onderschrift? Was jij de eerste?:P :wink:

Bijdrager
    Remon

Het is geen weerspiegeling maar schaduw spiegeling. :wink:
    K vind het ook een goede poster maar sluit me bij de
    kritiek aan dat het onder beetje kaal is misschien iets
    groter maken en naar beneden plaatsen.

Bijdrager
    arneblk

Netjes gemaakt! echt waar.
    Maar het ligt wel in de lijn zoals iedereen tegenwoordig ontwerpjes maakt.
    Zeker nu Computer Arts Magazine ‘Hoe-Moet-Ik-Designen’ tutorialtjes uitgeeft.

Bijdrager
    ghatusupy

ik ben niet eens bekend met de definitie grunge, en kwa reacties is het uiteenlopend. de een vind het vet de ander niet.

Bijdrager
    ghatusupy

btw iemand die denkt een toevoeging of een verbetering te kunnen maken pm me en ik stuur je de psd samenwerking is altijd leuk:)

Bijdrager
    Dennisch
    ”ghatusupy”

Realx kom je ook na paaspop aangezien je extrema in je naam hebt staan:P we draaien ook op solar hehe.

Haha, dat is wel de bedoeling ja…. ik hoop wel dat het beter weer wordt dan vorig jaar… brrrr…

En solar…. dat wordt weer het feestje van het jaar… weet je al welke stage je op Solar draait? Ben benieuwd naar jullie muziek:)

Bijdrager
    ghatusupy
    ”ReaLX”
    ”ghatusupy”

Haha, dat is wel de bedoeling ja…. ik hoop wel dat het beter weer wordt dan vorig jaar… brrrr…

En solar…. dat wordt weer het feestje van het jaar… weet je al welke stage je op Solar draait? Ben benieuwd naar jullie muziek:)

vorig jaar draaide we op techhouse stage dus kdenk nu weer:)

Bijdrager
    marloez

blijf je zelf even on-topic in je topic? chatten kan beter via iChat..;)

:sotp:

Bijdrager
    Dennisch
    ”ghatusupy”
    ”ReaLX”
    ”ghatusupy”

vorig jaar draaide we op techhouse stage dus kdenk nu weer:)

Ben benieuwd! ik kom je vast wel een keer tegen bij de backstage zelfbedieningbierkratjes;)

Bijdrager
    Dennisch
    ”marloez”

blijf je zelf even on-topic in je topic? chatten kan beter via iChat..;)

:sotp:

Excuses moi!

Dus enzo…. ja dus wel heel mooi die poster enzo!;)

Bijdrager
    Xigh

Het geheel ziet er verzorgt uit. Het is alleen apart dat je alleen de figuren hebt gespiegeld in de bovenste afbeelding. Ik vind de overgang naar die leegt wel mooi, alleen het lettertype wat je gebruikt voor de link valt er helemaal buiten en dat is zonde. Misschien kun je een plas water in een bepaalde kleur vanaf de figuren boven naar beneden laten lopen. Dan zou het spiegeleffect verklaart worden en dan kun je de link onder een bepaalde stijl geven. Bijvoorbeeld gedeeltelijk verzonken in het water en je zou het wat diepte kunnen geven.

Succes, ziet er over het algemeen erg goed uit, het houd zeker mijn aandacht vast.

Bijdrager
    iPod Jimmy

f

”MacBjorn”

Ik ben zo vrij geweest om het naar hier te verhuizen.

Als je het plaatje 590 pixels breed maakt (is nu 600) dan kun je het hier in je post zetten zodat we niet naar een andere pagina moeten.

De poster ziet er netjes verzorgd uit. Ik ben benieuwd naar meer werk van je.

Hij heb een website. Over die website, ik zou dat (wat ik wel mooi vind overigens) schuine streepjes/ onder boven elke site/print de goede lengte maken zodat je gradient niet opnieuw komt…

Bijdrager
    aaiboek

aha! Grunge heet deze stijl dus. Weer wat geleerd. Voor mij was het altijd de enorm-freaken-in-fotosoep-stijl die je (zoals eerder genoemd) vaak ziet in de gallery’s van Computer Arts.

Wat ik mij afvroeg was of die twee mannekes in dat schild behoren tot het logo van de Infinitize Music. Zo ja, dan denk ik dat je dit aardig hebt toegepast. Zo nee, dan vind ik dat deze qua stijl niet helemaal passen in het visuele geweld dat blijkbaar onder de naam ‘grunge’ door het leven gaat.

Spiegelen, lettertypes…lees goed het commentaar en tips van de anderen. Er is al genoeg over gezegd. :innocent: Wat de rest betreft: vooral doorgaan!

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 36)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.