9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    KME

Ontwerp verkleinen in Illustrator CS5

Ik heb een advertentie waarvan ik de afmetingen wil veranderen. Nu lukt het me wel om het tekengebied te verkleinen alleen de advertentie zelf niet. Deze is namelijk opgebouwd uit allerlei kleine tekengebieden. Iemand tips?

Bijdrager
    KarelWillem

Zooitje groeperen en dan aanpassen werkt niet?

Bijdrager
    KME

Ik kan de verschillende tekengebieden niet selecteren en vervolgens groeperen. Of is hier een andere manier voor?

Bijdrager
    Shmoo

Je muis buiten het artboard plaatsen en dan een selectie maken/trekken over het hele artboard heen..

Andere manier, alle lagen selecteren en op CMD + G drukken (groeperen)

Bijdrager
    Leander

Unlocken?

Bijdrager
    KME

Ik ben nog een beetje een leek als het om illustrator gaat. Het lukt me nu inderdaad om de selectie te maken. Wanneer ik echter op groeperen druk gebeurd er niets.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

⌘A selecteert alles, niet alleen in Illustrator maar in elk programma dat zich aan de standaarden houdt; daarna kun je in het Transform-venster de afmeting aanpassen. Afhankelijk van wat je precies wilt bereiken moet je daarin wellicht ook „Scale Strokes & Effects” aan- of uitzetten.

Bijdrager
    SvS

Euh, Importeren in Indesign?!

Bijdrager
    mackerjack

ik heb zo maar het idee dat je met het artboard bezig bent.
    – even naast je artwerk klikken met cmd-toets ingedrukt
    – dan cmd-V
    – dan cmd-alt-2 – om alles los te maken
    – dan cmd-A – om alles te selecteren
    als het klopt zie je dan een kader om alles heenstaan met vakjes in de 4 hoeken
    hieraan kun je met de shift-toets ingedrukt alles proportioneel verkleinen of vergroten
    en zoals jakko ook al zegt: in je voorkeuren (cmd-K) kijken of bij ‘algemeen’ je ‘lijnen&effecten schalen’ aangevinkt staat

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 7 maanden geleden door  mackerjack.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.