4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Sudoku

Ontvangen afbeeldingen in mail meesturen in antwoord.

Voor mijn vrijwilligerswerk ontvang ik opdrachten via mail waarbij men een printscreen meestuurt.

Dat kunnen er dus meerdere op een dag zijn en bijgevolg is het wenselijk dat diezelfde printscreen meegestuurd wordt met mijn antwoord.

Wat moet ik doen om deze afbeelding automatisch mee te sturen in mijn antwoord?

Bijdrager
    Hansi2124

Je ontvangers (die de originele mail met afbeelding heeft verstuurd) zal die afbeelding ook wel hebben in die betreffende mail. Maar goed, dat vraag je niet.

Als je die mail met afbeelding hebt ontvangen, bewaar je die afbeelding ergens op je hd (in een map. in je Afbeeldingen bijv.). en die stuur je dan mee in je antwoord.

Bijdrager
    GoeieDag

Niet automatisch maar wel heel simpel:

Als het oorspronkelijke bericht bijlagen heeft, kun je die eventueel meesturen:

Bijlagen meesturen met een antwoord: Klik op de knop ‘Voeg bijlagen bij’  in de knoppenbalk van het berichtvenster of kies ‘Wijzig’ > ‘Bijlagen’ > ‘Voeg originele bijlagen toe aan antwoord’. 

E-mails beantwoorden, doorsturen of als origineel doorsturen in Mail op de Mac (#4)

Bijdrager
    Sudoku

@GoeieDag. Bedankt voor de tip en de link. Jammer dat dit niet in instellingen standaard kan gezet worden maar dit is een fijne oplossing!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.