14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    marco538

ontvang geen berichten meer op 'Berichten' op mijn MB Pro?

Hallo,

Ik heb diverse fora en andere support berichten gelezen, maar ben er nog steeds niet achter wat er mis is met mijn instellingen op mijn MacBook Pro (OSX 10.11.6) en mijn iPhone 7 Plus (iOS 10.3.3) aangezien ik alleen nog maar berichten ontvang op mijn iPhone Berichten App en sinds enige tijd niet meer op mijn Berichten applicatie op mijn MacBook Pro.

Tot voor een aantal maanden geleden ontving ik berichten op zowel mijn iPhone en mijn MacBook Pro nagenoeg gelijktijdig, maar nu werkt alleen nog Berichten op mijn iPhone.

Ik heb alle instellingen nagekeken op basis van de service posts van Apple en ook hier op OneMoreThing, maar krijg mijn Berichten programma op mijn MB Pro niet meer werkend.

Alle suggesties in de richting van een een oplossing worden zeer op prijs gesteld.

Vr. groet,
    Marco

Bijdrager
    GoeieDag

Tja, wat moeten wij dan nog toevoegen als je alles al geprobeerd hebt?

Bijdrager
    GoeieDag

Laten we eens wat proberen:

…maar nu werkt alleen nog Berichten op mijn iPhone.

Kun je nog wel berichten sturen met het programma Berichten op je mac? Wat lukt er dan wel en wat niet?

Bijdrager
    marco538

Hi,

Ja ik kan nog wel berichten versturen via ‘Berichten’ vanaf mijn MacBook Pro en krijg daarvan ook keurig een ‘kopie’ van te zien op mijn Berichten App op mijn iPhone.

Maar als er bijvoorbeeld een SMS bericht vanuit DigiD wordt verstuurd naar mijn 06-nummer komt dat wel op mijn Berichten App op mijn iPhone binnen, maar niet op mijn ‘Berichten’-programma op mijn Mac.

Bijdrager
    Hansi2124

Uit- en inloggen op je Mac en iPhone (iCloud). Dat schijnt vaak de oplossing te zijn.

Bijdrager
    marco538

Tja, dank je , maar ook dat heb ik al een paar keer geprobeerd.

Bijdrager
    piebas

Staat de optie “stuur sms door” aan ip de iPhone bij instellingen en dan berichten.
    Bij mij stond deze ineens uit….

Bijdrager
    marco538

Hoi,

Bedankt voor de geweldige tip … inderdaad , stuur SMS door was niet geactiveerd. Ik heb de optie aangezet en zal het even testen maar ik ben er bijna zeker van dat dit de bron van het probleem is geweest.
    Nogmaals hartelijk dank ! ??

Bijdrager
    GoeieDag

Het ‘probleem’ was dus heel wat anders als dat je in de openingspost stelt.
    Berichten/iMessage doet het prima op beiden, maar je ontving geen sms-jes op de Mac. En ja, dat is die betreffende instelling.

Maar goed: wij zijn hier helderziend betreffende problemen van anderen.:nerd:

Bijdrager
    marco538

Vaak is het moeilijk voor relatieve ‘leken’ zoals ik om het ‘probleem’ juist te definiëren. Daarom is het geweldig dat er dit soort fora bestaan, waar men gezamenlijk vaak tot een oplossing van het échte probleem komt.

Ik wil PLEBAS nogmaals hartelijk bedanken (y)voor zijn of haar tip, want Berichten werkt weer naar behoren op al mijn devices:)

Bijdrager
    GoeieDag

Je mag mij ook wel bedanken, want door mijn vraag heb je _wel_ duidelijk omschreven wat het probleem was, waarop het checken van deze instelling een voor de hand liggend vervolg was.8-)

Bijdrager
    marco538

GoeiDag ook bedankt …(y) … Goeie dag !

Bijdrager
    iMac Lover

Kiss allemaal

Bijdrager
    AT024

<p class=”cite”>GoeieDag op 24 juli 2017 om 21:54</p>
    Je mag mij ook wel bedanken, want door mijn vraag heb je _wel_ duidelijk omschreven wat het probleem was, waarop het checken van deze instelling een voor de hand liggend vervolg was.8-)

kwal

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.