4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    de wouzer

ontpartitioneren harde schijf

Hallo,

Ik heb mijn computer gepartitioneerd, op mn intelmac notebook bestaat mn harde schijf uit 2 delen, eentje van 10 gig en eentje van 40 (ofzo)
    ik heb een beetje genoeg ervan en wil liever weer gewoon 1 partitie, die bestaat uit alleen maar osx. Hoe kan ik die weer terugpartitioneren?

Bijdrager
    de wouzer

en als ik vanaf hulpprogramma’s naar schijfhulpprogramma’s ga, en vanaf daar naar partities…. dan is iedere fuctie geblokkeerd. Dus ook als ik naar partities ga en van de 2 huidige partities terug ga naar 1 partitie…. dan kan ik dat niet opslaan, en als ik dan later weer in dit menu kom zin het weer gewoon 2 partities.:?

Bijdrager
    reddog

Hoi dewouzer,
    ik denk dat het partitioneren niet lukt omdat je het op een draaiend systeem doet. Disk utillity kan dat niet.
    Een programma als VolumeWorks kan wel een draaiend systeem repartitioneren.
    een andere optie is het opstarten van je installatie dvd. Daar vind je ook disk utility en dan kan het wel maar ben je volgens mij wel al je data kwijt.

Volumeworks bevalt mij prima, geen gekke dingen mee gehad.

Groet

Bijdrager
    Turbanus

Op die 10 GB heb je waarschijnlijk nog niet zoveel staan??? Dan kun je dat het beste even met je systeem DVD netjes opnieuw in één keer opnieuw installen. Wel een half uurtje met de updates erbij denk ik, maar dat is alles wel netjes afgewerkt.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.