18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    Saaihead

Ontgrendelen Mac met Apple Watch werkt niet

Ik heb hier een raar probleem. Sinds ik van Mojave naar Catalina ben gegaan (schone installatie) werkt het ontgrendelen met mijn Apple Watch niet meer. Ik heb de procedure gevolgd zoals staat beschreven op de Apple site, heb op al mijn devices zelfs uitgelogd van mijn Apple ID en weer terug ingelogd, daarna unlocken met Apple Watch weer aangezet, maar het probleem blijft spelen.

Ik zie wel de melding “ontgrendelen met apple watch” in beeld, maar na een seconde verschijnt als nog het wachtwoord veldje. Hij lijkt het dus wel even te proberen. En het rare is ook, de nieuwe functie in Catalina waarmee je je Watch kan gebruiken als je je wachtwoord in moet vullen werkt wel! Dus die koppeling tussen Watch en Mac lijkt er gewoon te zijn. Heeft iemand anders dit probleem ook gehad?

Bijdrager
    Shmoo

Je weet dat je eens in de zoveel tijd gewoon je wachtwoord moet intypen hè?

Bijdrager
    Saaihead

<p class=”cite”>Shmoo op 28 oktober 2019 om 13:20</p>

Ja dat weet ik, sowieso nadat de Mac opnieuw is opgestart. Dat was onder Mojave ook. Maar hij doet helemaal niets, geen enkele keer.

Bijdrager
    polansky

<p class=”cite”>Saaihead op 28 oktober 2019 om 13:22</p>

Ja dat weet ik, sowieso nadat de Mac opnieuw is opgestart. Dat was onder Mojave ook. Maar hij doet helemaal niets, geen enkele keer.

Heb je al eens opnieuw gekoppeld?
    Ik vermoed dat daar iets is mis gegaan.

Bijdrager
    Saaihead

<p class=”cite”>polansky op 28 oktober 2019 om 14:08</p>

<p class=”cite”>Saaihead op 28 oktober 2019 om 13:22</p>

Heb je al eens opnieuw gekoppeld?
    Ik vermoed dat daar iets is mis gegaan.

Je bedoelt de Watch opnieuw aan mijn iPhone? Daar ben ik nu mee bezig. Fingers crossed…

Bijdrager
    Saaihead

Nee, dat heeft niet geholpen. De koppeling is goed gegaan en als ik de optie aan vink in het control panel dan lijkt ook alles goed te gaan (ik kreeg hiervoor nog eens de melding dat mijn Mac niet kon communiceren met mijn Watch). Als ik mijn Mac opnieuw opstart dat staat er bij de login dat ik eerst handmatig moet inloggen om te kunnen unlocken met mijn Watch (zoals er altijd staat) maar na het locken van mijn Mac staat er nu alleen een veld om mijn wachtwoord in te voeren. Dus hij doet nog minder dan hiervoor.;)

Bijdrager
    Shmoo

Ik neem aan dat je dit geprobeerd had met alle stappen gevolgd op de website van Apple?

….

Bijdrager
    Saaihead

<p class=”cite”>Shmoo op 28 oktober 2019 om 15:53</p>
    Ik neem aan dat je dit geprobeerd had met alle stappen gevolgd op de website van Apple?

….

Uiteraard, al vierdubbel gecheckt. En nogmaals, ik kan wel mijn Watch gebruiken om mijn wachtwoord in te voeren als ik eenmaal ben ingelogd.

Bijdrager
    iMars

Ik heb bijna hetzelfde. Na het upgraden van mijn MBP van 10.14.6 naar 10.15.1 kan ik ‘m niet meer unlocken.

Uiteraard ook hier alles gedaan en gecheckt. MBP paar keer herstart; Mijn Apple Watch herstart; Apple Watch zit om mijn pols en is ontgrendeld; Zelfde Apple ID overal gebruikt; Noem het maar op, alles gecheckt.

Nadat ik het vinkje weg haalde en weer terug wilde zetten, kreeg ik de melding dat mijn Mac niet met mijn Apple Watch kan communiceren:

Bij mij is het nu wel duidelijk waardoor het niet werkt, maar waarom??? Het heeft gewerkt, ik doe een upgrade naar 10.15.1, en het werkt niet meer…

Bijdrager
    GoeieDag

Virusscanner/Little Snitch/VPN of zoiets?

Bijdrager
    iMars

Nou zover ik weet wordt er gebruikt gemaakt van bluetooth, want het werkt(e) ook als er geen wifi is.

Daarnaast, in mijn geval, heb ik geen virusscanner/firewall op mijn laptop.

Bijdrager
    Shmoo

Bluetooth zorgt voor de unlock. Dat het slotje open gaat, daarom is het vaak ook wat trager. WiFi is vooral om te verifiëren dat jij ook bent wie je zegt dat je bent. Via WiFi wordt gekeken of op beide devices hetzelfde iCloud ID gebruikt wordt en dat je hebt aangegeven dat je een computer wilt unlocken met een horloge.

Misschien dat je bij Privacy nog iets qua Locatie moet activeren. Deze twee mogelijk.

Bijdrager
    Saaihead

<p class=”cite”>iMars op 1 november 2019 om 13:23</p>
    Nou zover ik weet wordt er gebruikt gemaakt van bluetooth, want het werkt(e) ook als er geen wifi is.

Daarnaast, in mijn geval, heb ik geen virusscanner/firewall op mijn laptop.

Klopt, bij mij ook. Maar de melding dat er niet met mijn Watch gecommuniceerd kan worden heb ik opgelost. Het is een beetje een klusje, maar nadat ik mijn Watch los koppelde en daarna weer opnieuw gekoppeld had werkte dat wel gewoon. Maar daarna weer hetzelfde probleem, hij zegt dat hij probeert te unlocken met mijn watch, maar na een seconde zie ik alsnog de login prompt.

Bijdrager
    Saaihead

<p class=”cite”>Shmoo op 1 november 2019 om 13:54</p>
    Bluetooth zorgt voor de unlock. Dat het slotje open gaat, daarom is het vaak ook wat trager. WiFi is vooral om te verifiëren dat jij ook bent wie je zegt dat je bent. Via WiFi wordt gekeken of op beide devices hetzelfde iCloud ID gebruikt wordt en dat je hebt aangegeven dat je een computer wilt unlocken met een horloge.

Misschien dat je bij Privacy nog iets qua Locatie moet activeren. Deze twee mogelijk.

Die staan allemaal aangevinkt hier. Hier ook geen anti-virus/little snitch/vpn actief. Firewall is ook uit.

Bluetooth is natuurlijk enabled voor mijn input devices en mijn BT koptelefoon. Ik zie de Apple Watch niet tussen de BT devices staan, maar dat hoeft volgens mij ook niet.

Bijdrager
    iMars

Schiet mij maar lek… Ik heb op mijn Apple Watch even de vliegtuig-stand aan en uit gezet (waaronder dus wifi en bt uit en aan) en nu werkt het gewoon …

Niks aangepast, geen privacy settings… gewoon werken…

Mijn aanname van horloge even uit en aan zetten zou voldoende moeten zijn was dus kennelijk niet voldoende…

Bijdrager
    Saaihead

<p class=”cite”>iMars op 1 november 2019 om 14:07</p>
    Schiet mij maar lek… Ik heb op mijn Apple Watch even de vliegtuig-stand aan en uit gezet (waaronder dus wifi en bt uit en aan) en nu werkt het gewoon …

Niks aangepast, geen privacy settings… gewoon werken…

Mijn aanname van horloge even uit en aan zetten zou voldoende moeten zijn was dus kennelijk niet voldoende…

Hmmm, interessant.:) Hier heeft het helaas niet geholpen…

Bijdrager
    Shmoo

Tsja, software hè. Zo irritant dit soort waardeloosheid. Kan je zoeken tot je scheel ziet.

Bijdrager
    Saaihead

Ja heel irritant. Maar ik ga het oplossen, weet alleen nog niet hoe.;)

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.