3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Marco71

Onterechte melding HD vol

De 1TB Fusion Drive van mijn iMac eind 2015 (Big Sur) is vol, meldt MacOS. Dat is vreemd want op deze iMac staat hetzelfde als op mijn andere iMac: ongeveer 500 GB. Er zou dus nog de helft aan ruimte moeten zijn. Command-I toont het venster 45 GB vrije ruimte, maar Schijfhulpprogramma toont 14 GB vrije ruimte.

Als test kopieer ik 200 GB naar een externe schijf en verwijder die 200 GB van de HD. Command-I toont nu ruim 200 GB vrije ruimte, Schijfhulpprogramma toont nog steeds 14 GB vrije ruimte. De melding dat de schijf vol is blijft. Sommige programma’s starten niet meer vanwege de volle schijf en ik kan geen enkel bestand meer opslaan.

Ik snap hier niets van. Iemand die een idee heeft wat dit kan zijn?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Wat zegt schijfhulpprogramma als je daar de HD mee controleert? Want de waarde die schijfhulpprogramma laat zien behoord (nagenoeg) overeen te komen met dat van Command-I. Het kan dus zijn dat de schijf niet helemaal integer meer is en hersteld moet worden.

Bijdrager
    Marco71

Vandaag heb ik de Mac bij de reparateur gebracht en die vermoedt inderdaad ook een niet goed functionerende HD. Dan maar een nieuwe SSD erin.:-)

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.