10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    CMD-Z

ontbrekende functies iwork 2013

Hey allemaal! ik weet zeker dat velen van jullie twijfelen om te updaten naar de nieuwe iwork (pages/keynote/numbers) apps; uit angst dat het niets anders is dan een fancy looking uitgeklede versie van de 2009 apps.

Wat zijn jullie ervaringen tot nu toe.

Ontbreken er functies die wel in de 2009 versies zaten?

Bijdrager
    JWB

Keynote:
    – slimme animaties zijn weg
    – ‘vergroten tekst’- animatie weg
    – mogelijkheid om over te schakelen naar ander sjabloon (voor enkele dia) is weg (of zit nu op een totaal onlogische plek)

Bijdrager
    GastonM

@JWB,
    De “vergroten”-animatie is niet weg, hij heeft alleen een andere naam gekregen: “schaal”. Hij is te vinden onder “taak” in de zijbalk.

Bijdrager
    fenkikon

@JWB wat bedoel je met slimme animaties? Wat kan er niet meer in de nieuwe Keynote?

Bijdrager
    Nic

@JWB als je met slimme animaties de timing (direct afspelen, afspelen na vorige animatie, afspelen na vertraging) en volgorde bedoelt van zowel de onafhankelijke animaties, als een hele reeks animaties dan kun je dit doen met de knop Animatievolgorde die je helemaal onderin het menu voor animaties vindt.

Bijdrager
    JWB

@Gastje8: Dat is niet hetzelfde als het “Extra vergoten” dat in Keynote 09 zat.

@fenkikon
    en @Nic: met slimme animaties was het eenvoudig mogelijk om een aantal afbeeldingen in één animatie te plaatsen: kubus, draaitafel, omwisselen enz, zonder zelf met de volgorde van animaties aan het werk te moeten. Keynote in iOS kon er al niet mee omgaan, nu Keynote voor OSX dus ook niet meer. Ik gebruikte ze niet heel veel, maar mis ze nu al bij presentaties waar ik ze wél in had zitten! Ze stonden bij Keynote 09 onder “Voeg in”

Zie: http://www.keynoteclassroom.com/index_files/using-smart-builds.html (vanaf ongeveer 2:40 zie je de werking van slimme animaties)

Bijdrager
    Nic

:|
    Je hebt helemaal gelijk!

Het aanpassen van een enkele dia zoals je eerder meldde lijkt inderdaad ook niet meer mogelijk, en verder viel me op dat ik ook vooral de knoppenbalk mis van de oude Keynote.

Ik vind de nieuwe knoppenbalk maar leeg (en asymmetrisch). Daarnaast kan ik hem niet meer zelf aanpassen (wat in 09 nog wel kon). Een hoop zit natuurlijk nu in de nieuwe zijbalk, maar ik mis de knoppen voor groeperen, thema – zoals je al aangaf, en de +-knop linksbovenin: snel een dia toevoegen is nu omslachtiger omdat je eerst onderaan naar de + moet gaan, en dan een stijl moet uitkiezen.

Hopelijk doet Apple wat met suggesties via http://www.apple.com/feedback/keynote.html of bijvoorbeeld https://discussions.apple.com/message/23493432#23493432

Bijdrager
    CMD-Z

en wat bedoelen jullie met slimme animaties? (ik had altijd de engelse versie)

Bijdrager
    CMD-Z

tot nu toe dus geen extra feature gehoord haha?

Bijdrager
    KarelWillem

Hat is vooral dat alle apps nu zowel op iOS als OSX helemaal gelijk zijn.

Er zit geen verschil in werking meer tussen beide systemen.

Dat is dus voornamelijk het grote voordeel van het hele pakket aan apps.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.