12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    oost

Ontbreekt nu de audio?

Goedemiddag,

Ik ben nu 2 dagen bezig om een via een torrent een DVD binnen te halen. Echter in de map van de DVD staat alleen de map ‘VIDEO_TS’. Ik vraag mij af of de audio er dan wel bij zit.

Het aantal gig. klopt wel met de torrent beschrijving. Het is een PAL-formaat (als dit er iets toe doet).

Dit is wat ik nu heb:

Iemand weet of de audio er bij zit? Of zit de audio ‘in’ de video?

Merci maar weer.

Remco

Bijdrager
    TonE

Audio zit er gewoon bij, don’t worry

Bijdrager
    oost

TonE,

Kun je mij iets meer info over geven? Dan leer ik wat en wellicht zitten er lezers met dezelfde vraag.

Bedankt,

Remco

Bijdrager
    Steff

Download het programm VLC. Daarmee kun je namelijk z’n VIDEO_TS map openen. En dan speelt hij gewoon je DVD af.

Bijdrager
    TonE

VOB / IFO :
    VOB and IFO files are the actual files that are on the DVD. The VOB files contains the actual video, audio, subtitles and menus. VOBs are basically MPEG2 encoded streams with audio, video, sub-picture and navigation data multiplexed. A VOB file is further divided into cells. Cells are further divided into units called VOBUs. Each VOBU is a sequence of packs. The first pack in a VOBU is a navigation pack and contains Program Control Information (PCI) packet and Data Search Information (DSI) packet. The remaining packs contain audio, video and sub-picture data multiplexed together. Each pack has a fixed size of 2048 bytes. A pack typically contains only one data packet and may be stuffed with dummy bytes or a packet called ‘padding’ bytes/packet to make it a fixed size.

Some DVD players will refuse to play a disk if there is no AUDIO_TS folder. So, if you are arranging the files in your burning software, make an empty AUDIO_TS folder, and a VIDEO_TS folder in which you should put all the files.

Had je zelf ook kunnen vinden via Google…

Bijdrager
    Djmichel

Dus even in Mickey Mouse taal voor de leken.

De Video en Audio word samen gepropt in een ‘VOB’ file en die staan op de dvd in de ‘Video_TS’ map. De andere map staat er dus gewoon voor spek en bonen bij.

Bijdrager
    Djmichel
    ”TonE”

Had je zelf ook kunnen vinden via Google…

Niet iedereen is heeft zo technisch inzicht en berheerst de engelse taal goed. Voor iemand met een kleine vraag hoeft niet overladen te worden met technisch gebrabbel…(wat je waarschijnlijk veelal bij google vind) Ik denk dat mijn antwoord zoals hierboven gegeven is genoeg was geweest.;)

Bijdrager
    oost

Heren,

Ik dank u… toch weer wat geleerd.

Ik begrijp wel dat ik voor de zekerheid, als ik straks ga branden, even een AUDIO_TS map moet aanmaken. Er zijn DVD-spelers die anders de schijf anders niet afspelen….

Nogmaals dank,

Remco

Bijdrager
    KarelWillem

Overigens kun je die VIDEO-TS ook gewoon met Apple’s DVD-speler openen.

Bijdrager
    reposte

[semi-offtopic]Waar dient de AUDIO_TS die er op de meeste DVD’s zit dan eigenlijk voor? Ze zijn altijd leeg, die mappen…[/semi-offtopic]

EDIT:Ik ben er al achter: die map wordt gebruikt voor DVD-audio-schijven. De (doodgebloedde) opvolger van de CD.

Bron/meer info: http://www.afterdawn.com/glossary/terms/dvd-audio.cfm.

Bijdrager
    sypie

Pink Floydd heeft een fantastische DVD audio gemaakt (the dark side of the moon). Op die DVD is de audio beter gemaakt dan het beeld, dat doet er namelijk niet zoveel toe. Wat wel een vereiste is: Je dvd speler moet het kunnen afspelen, en dat is niet standaard…

Bijdrager
    reposte

Hm, die heb ik hier nog wel liggen, dus daar ga ik even naar kijken…

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.