3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Soreal

Onscherpe teksten in Final Cut Pro 7

Hoi,

Ik heb een vraag over het toevoegen van tekst in fcp (ik werk met versie 7.0.3).
    Momenteel heb ik een project aangemaakt (framesize 1140×1080, 25fps, HDV 1080i50).

In dit project zal een animatie komen (geïmporteerd als mov-bestand). Na het zien van de animatie komen teksten in beeld. Deze teksten worden ‘ingefade’ en laat ik in en uit beeld lopen. Voor de teksten moest ik een ander lettertype installeren op de mac. Dat is gelukt en FCP herkent dit lettertype. Alleen, sommige teksten zijn scherp en sommige teksten die ik groter maak (meer dan 100%) worden onscherp. Ook enkele afbeeldingen. Door het project te renderen (via sequens en dan render all en dan both) krijg ik dit probleem niet opgelost.

Hoe krijg ik de letters scherp? En waar heeft dit mee te maken?

Hoor graag van jullie! Alvast dank!

Bijdrager
    Jan G

Op het moment dat je iets groter maakt dan 100% is het niet gek dat het onscherp wordt.

Wat is de resulutie van die teksten? of zijn het gewoon teksten van FCP?? Probeer ze dan te vergroten door het in contols en niet in motion.

Bijdrager
    Soreal

Juist ja! Soms liggen de oplossingen in een klein hoekje! Vergroten in Controle gaat wel goed. Weer wat geleerd. Bedankt!

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.