7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    SJALOT

onscherpe jpg's

Ik heb een probleempje.
    Hoe sla je best een afbeelding op die in illustrator gemaakt is om als onderdeel van een handtekening in mail te gebruiken?
    Ik exporteer naar pdf highres, verklein in photoshop en save for web.
    Heb altijd de indruk dat mijn afbeelding en vooral de tekst die erin staat, niet scherp genoeg is.

Hetzelfde had ik toen ik illustraties ontworpen heb in illustrator en iemand vroeg mij daar jpgs van te maken voor de site.
    Dus rechtstreeks ge-exporteerd naar jpg vanuit illustrator. Hier ook had ik het gevoel dat de afbeelding niet haarscherp is.

Weet iemand wat ik verkeerd doe in beide gevallen?

Bedankt!
    Charlotte

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Probeer eens om minder compressie op je JPEG te gebruiken, of in plaats van JPEG een verliesloos formaat te nemen zoals PNG. Je kunt dit allebei kiezen bij het exporteren, als het goed is.

Bijdrager
    SJALOT

Ik probeer eens, dankje!

Bijdrager
    SJALOT

Ivm die handtekeningen, krijg ik geen beter resultaat.

Illustrator opslaan als pdf highres
    Photoshop 30% verkleinen
    opslaan als .png

Nog een andere mogelijkheid?

Wat is het beste bestandsformaat voor een afbeelding in een handtekening?
    Png dan volgens jou?

Bijdrager
    Bianco

Je kunt toch gewoon native Illustrator formaat, dus .ai plaatsen in photoshop? Daarna verkleinen, en niet save for web, maar gewoon save as. Daar dan het bestandsformaat kiezen. ik zou inderdaad PNG nemen.

Moderator
    Night

Bij het verkleinen heb je verschillende opties; speel daar even mee (bovenste of voorlaatste keuze) om een zo scherp mogelijk beeld te krijgen. Het bestandsformaat (jpg of png doet er dan verder niet zoveel meer toe. (kies bij jpg wel voor een hoge beeldkwaliteit. 80% of hoger)

Bijdrager
    MouseMighty

Is die handtekening in vector of in pixels? Want als je vanuit Illustrator echte vectorbestanden wil blijven gebruiken (resolutie onafhankelijk) verdiep je dan eens in SVG. Zeker als je illustraties op een site komen. Dit hele verhaal is een beetje klok klepel ik heb Illustrator en Photoshop maar wat ik er mee moet is niet echt duidelijk. Export naar PDF vanuit Illustrator is hetzelfde als Kaas als Kaas bewaren. Photoshop kan namelijk ook gewoon een .ai inlezen, sterker nog je kan het dan als Slim Object/ Smart Object gebruiken waardoor je niet steeds hetzelfde “trucje” hoeft uit te voeren.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.