3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    wdrink

Onregelmatig werkend beeldscherm Macbook Pro 4.1

Sinds enkele weken doet het interne beeldscherm van mijn Macbook Pro 4.1 het zeer onregelmatig. Bij het aansluiten van een extern beeldscherm heb ik altijd beeld en die doet het zonder problemen.

Het werken van het interne display is niet afhankelijk van het bewegen van de laptop zelf. Bij gewoon opengeklapt staan kan hij het uren niet doen, en opeens spontaan aanspringen en het enige tijd doen, waarna hij onaangekondigd weer ophoud en op ‘zwart’ springt.

Het backlight doet het overigens altijd wel, en bij een zwart scherm kan ik ook een graduation verschil bewerkstelligen door met F1 en F2 te spelen.

Dit alles is onafhankelijk van het feit of de laptop op lichnet adapter is aangesloten danwel draait op de accu. Gisteren heb ik de laptop opengemaakt en de displaykabels zitten allemaal goed.

Als het interne display werkt, werkt hij ook volledig en zijn er geen strepen / dode pixels of wat dan ook te zien.

Waar kan dit probleem precies gelegen zijn? Een kabelbreuk lijkt mij toch een beetje onwaarschijnlijk gezien de onregelmatigheid van de klachten en het feit dat het beeldscherm het volledig doet, als hij het doet.

Bijdrager
    MacKevin11

En als hij het doet en je gaat met het scherm bewegen, maakt dat dan geen verschil?

Overigens, die laptop heeft maar een enkele videokaart of heb ik dat mis?

Bijdrager
    wdrink

Nee, dat maakt geen verschil…

Volgens mij doet de 8600M GT het interne en externe beeldscherm.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.