5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    joriss

Onnodige apps uit iTunes verwijderen

Beste OMT-ers,

Met mijn mac worden 7 iOS-apparaten gesynchroniseerd. Die downloaden af en toe een app om uit te proberen, die dan ook op mijn Mac komen. Nu loopt het een beetje uit de hand, want de apps in iTunes nemen inmiddels al bijna 40 GB in! Ik zou graag wat ruimte vrij willen maken.

Is er een mogelijkheid om alleen de apps die niet gesynchroniseerd worden te verwijderen? Als ik alles verwijder verdwijnen ze ook van de apparaten en handmatig verwijderen kost mij veel te veel tijd.

Iemand een idee?
    Alvast bedankt!

Bijdrager
    iPodzz

Je kan ze verwijderen, wel handmatig.
    Alleen ben je dan wel alle gegevens kwijt van de apps die je verwijderd.
    En als je ze nog ooit wilt, kan je ze nog gewoon gratis downloaden.
    Volgensmij, maar dat weet ik niet zeker, zou je ze ook nog op een externe harde schijf kunnen zetten.

Bijdrager
    SanderTreur

Bij je app overzicht in iTunes kan je alle apps die je niet meer wilt selecteren d.m.v. CMD knop ingedrukt te houden, als je alles geselecteerd hebt doe je CMD + Backspace en dan krijg je een melding wat je ermee wil doen en dan kies je voor “Naar prullenmand”. Dat is dus wel handmatig..

Misschien kun je ook wel alle apps selecteren, die verwijderen en dan je iOS apparaten synchroniseren, dan gooit ie namelijk alle apps op dat apparaat naar iTunes waardoor je alleen de apps die op je devices staan over houdt.

Bijdrager
    robert1970

Hhmmm.. Bij mij werkt het niet. Ik krijg alleen een waarschuwingsgeluidje te horen.
    De apps krijg ik niet verwijderd.
    Ik werk nog met SL 10.6.8. en iTunes 10.

Bijdrager
    Lutjemac

Via software update krijg je iTunes 11:grin:

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.