30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 60)
  • Q:

Geblokkeerd
    Anoniem

Problemen met opzeggen van OMT account

Ik wil me afmelden van OMT, ik realiseerde mij te laat dat deze site is overgeneomen door een marketingbedrijfje en die verkopen ons (straks jullie) aandacht aan de hoogste bieder.

Helaas is het blijkbaar te moeilijk voor de webdevelopers om een (verplichte) afmeldfunctie in te bouwen dus heb ik op 18 december deze mail naar de redactie van OMT gestuurd:

From: Xxxxx Yxxxx <zzzz@qqqq.nl> To: redactie@onemorething.nl
    Subject: Opzeggen OMT
    Date: 18 December 2018 at 8:30:06 CET

Dag OMT,
    Nu deze site tot reclame- / fanboy niveau is afgezakt is het tijd om mij als lid af te melden.
    Helaas is de site zo waardeloos dat ik dit als lid niet eens zelf kan doen.
    Dus kunnen jullie mij uitschrijven en mij dan informeren dat dit is gebeurd?
    Mijn tweede verzoek is mij op basis van de AVG/GDPR dat ik inzage wil in welke informatie OMT over mij heeft verzameld en met wie zij deze informatie hebben gedeeld.
    Daar staat volgens mij een termijn van 30 dagen voor.

Gebuikersnaam: Das Login: login
    Email: zzzz@qqqq.nl
    En verder rest mij niets anders dan jullie sterkte te wensen in het nieuwe jaar, ik denk namelijk dat veel meer mensen afscheid gaan nemen.

met vriendelijke groet,

Das

Na een paar dagen niets gehoord, wat me echt erg verbaasd en vervolgens deze korte herinnering er over heen op 20 december, met als attachment de eerste mail:

Eergisteren heb ik bijgaande mail gestuurd met het verzoek mij uit te schrijven en mij inzicht te geven in de data die jullie over mij hebben verzameld en mij deze te doen toekomen. Een verzoek dat ik kan doen op grond van de AVG/GDPR.
    Twee dagen later ben ik nog steeds niet uitgeschreven en heb ik niets vernomen. Kan dat nu wel gebeuren? Ik vind het eerlijk gezegd te gek voor woorden dat ik mijn eigen account niet kan opheffen, dus mag er wel wat serieuzer met zo’n verzoek worden omgesprongen.

Mijn gegevens staan nogmaals in vorige email die ik nu als attachment mee stuur.

Hier worden aardig wat regels aan de laars gelapt, dat is blijkbaar de houding van het bedrijf dat nu achter OMT zit. Een nog betere motivatie om te vertrekken.

Omdat ik al verdwenen ben van alle sociale media heb ik geen zin om met een “lidmaatschap” gegijzeld te worden. Ik kies er voor om mijn persoonlijke leven en data NIET online te delen. Er zijn met de komst van de AVG/GDPR erg duidelijke regels over wat kan en wat niet kan en deze regels worden hier aan de laars gelapt.

Dit wil ik graag even delen zodat je ongeveer weet met welk bedrijf je te maken hebt. Ik wacht de 30 dagen af en neem dan juridische stappen dat lijkt me een gewonnen zaak.

Bijdrager
    sedikit

Dit klopt van geen kant. Klacht indienen bij Autoriteit Persoonsgegevens. Rechtsboven paars veldje “KLACHT INDIENEN”:

https://waa.ai/ouux

Daar schijnen ze tuk te zijn op dit soort gevallen.

Bijdrager
    Q-collective

Wat een gezever om precies helemaal niks. Je kunt een klacht indienen bij de autoriteit inderdaad, maar verwacht geen concrete stappen. De autoriteit is momenteel zwaar overbelast door dit soort verzoeken en klachten…

Een modje zal hier wel binnenkort reageren en je account verwijderen. Je had ook gewoon meteen een modje kunnen PM’en. Wat betreft de gegevens die bewaard worden: dit zullen voornamelijk de standaard gegevens zijn die bij WordPress worden bewaard.

Bijdrager
    sedikit

@q-collective,

Wat zeg je dat aardig: “Wat een gezever om precies helemaal niks“. Mag de TS misschien zèlf beslissen wat er van hem al dan niet bekend is? Die AVG is niet voor niets ingevoerd.

Bijdrager
    Outragemac

Ms moet TS wat minder hoog van de toren blazen en ff wat meer geduld hebben? Volgens mij is ICT van OMT met vakantie.

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik heb hier eenzelfde ervaring met dat ik al een aantal keer heb gemaild met een soortgelijke vraag, en daar nooit reactie op heb ontvangen. Dus dat “geduld” hebben gaat hier helaas niet op: ik heb zelf sinds de zomer al zitten mailen namelijk, en dat is nu maanden geleden. Het lijkt eerder alsof OMT permanent op vakantie is, en dat er alleen nog mods zijn voor de hoognodige zaken.

Nu snap ik dat het lastig is om heel je account te verwijderen omdat je dan ook alle berichten in forum-topics moet verwijderen en daarmee dus ook alle hulp/vragen die men heeft gepost. Maar die kun je prima anonimiseren zodat je daarna alle privégegevens van ’t te verwijderen account kunt deleten.

Geblokkeerd
    Anoniem

Dat is ook mijn idee Kapotlood, het is onwil, nix gelul van vakantie. Het is heel simpel, de AVG is voor dit soort zaken en een klacht is snel ingediend. Bovendien heb ik een paar advocatenbureau’s als klant, die kunnen me ook helpen. En of het nu een WP site is, Drupal of Laravel that’s none of my business. Het zegt ook al meer dan genoeg dat er vanuit de kant van OMT niet op dit draadje wordt gereageerd. Bloed wel weer dood .. schijnt men te denken. Kunnen we ons nog die ongevraagde nieuwsbrief herinneren? Ook toen werden alle regels met voeten getreden.

Deze site is nu onderdeel van een marketing bedrijfje, voor minimale middelen bieden ze jullie, OMT leden, aan als advertentievee: https://wayneparkerkent.com/brand/one-more-thing/

De uitkomst weet ik in ieder geval, ik wordt lid af en gaat dat niet goedschiks, dan gaat dat kwaadschiks. En of het nu belangrijk is of niet, ik zal nog altijd zelf bepalen of ik mij ergens voor wil afmelden.

Bijdrager
    TheBigZ

Kapotlood op 24 december 2018 om 11:59
    Nu snap ik dat het lastig is om heel je account te verwijderen omdat je dan ook alle berichten in forum-topics moet verwijderen en daarmee dus ook alle hulp/vragen die men heeft gepost. Maar die kun je prima anonimiseren zodat je daarna alle privégegevens van ’t te verwijderen account kunt deleten.

Wat je minder prima kunt anonimiseren, is alle reacties op jouw berichten waarin je naam gequote wordt. In theorie is dat natuurlijk ook “weg te scripten”, maar de vraag is of men zover zal willen gaan. Hier op OMT waarschijnlijk niet.

Bijdrager
    Outragemac

Vraag je bij iedere site die je bezoekt om de AVG onder dreiging van juridische stappen? Gewoon meldingen op topics uitzetten, uitloggen en ready to move on. Waarom al die energie er in steken?

Geblokkeerd
    Anoniem

@q-collective

Wat een gezever om precies helemaal niks. Je kunt een klacht indienen bij de autoriteit inderdaad, maar verwacht geen concrete stappen. De autoriteit is momenteel zwaar overbelast door dit soort verzoeken en klachten…

Dus als er nu bij jou wordt ingebroken ga je ook geen aangifte doen omdat de politie het toch te druk heeft en toch niets met jouw zaak gaat doen? Dat de overheid niet in staat is om wetten en regels te handhaven weet iedereen, maar gelukkig hebben we in Nederland een scheiding der Machten en kan iedere burger ook naar een onafhankelijke rechter stappen.

Bijdrager
    Brombeer

De One More Thing-bezoeker
    Bezoekers van One More Thing zijn early adopters die geïnteresseerd zijn in technologie, gadgets en de online wereld, met een bovenmodaal inkomen en werkzaam in creatieve sectoren.

Nooit van mezelf geweten.

Geblokkeerd
    Anoniem

Vraag je bij iedere site die je bezoekt om de AVG onder dreiging van juridische stappen? Gewoon meldingen op topics uitzetten, uitloggen en ready to move on. Waarom al die energie er in steken?

Dat hoef ik nooit te doen, want ik kan me overal afmelden. De houding die jij aanneemt is precies de reden waarom stapje voor stapje bedrijven een volledig inzicht krijgen in het doen en laten van bezoekers. En hoe jij dit zou oplossen interesseert me eigenlijk helemaal niets.

Bijdrager
    Outragemac

Er zijn meerdere sites waar dit om 1 of andere reden en hoe vervelend ook niet mogelijk is. Tweakers bijvoorbeeld.

En matig dat vijandige toontje van jou een beetje ajb. Nergens voor nodig.

Mbt de “inbrekers” van OMT, je hebt ze zelf de sleutel gegeven.

Geblokkeerd
    Anoniem

Of het wel of niet mogelijk is om je naam uit forumberichten weg te halen hoeft niet perse relevant te zijn als je een forum naam gebruikt wat niet je eigen naam is. Maar de privegegevens uit je registratie, dat zou gewoon verwijderbaar moeten zijn. Of dat nu zelf te doen is of gedaan moet worden door een mod, dat kan een discussie zijn. Maar als je je account wilt verwijderen, dan moet OMT daar gehoor aan geven vanwege de AVG wet. En dat gebeurt nu niet.

Bijdrager
    Q-collective

<p class=”cite”>sedikit op 24 december 2018 om 09:41</p>
    @q-collective,

Wat zeg je dat aardig: “Wat een gezever om precies helemaal niks“. Mag de TS misschien zèlf beslissen wat er van hem al dan niet bekend is? Die AVG is niet voor niets ingevoerd.

Natuurlijk mag Das dat. Ik heb nergens gezegd dat dat niet mocht. Mijn opmerking sloeg op het openen van deze topic. De wijze waarop dat gaat getuigt van gezever. Lees de TS er anders nog even op na. Was de vraag gewoon gesteld “hoe kan ik contact opnemen met de staf? Ik zou graag mijn account verwijdert willen hebben en de mail lijkt niet te worden beantwoord”, dan zet je een volledig andere toon dan het stuk ongeduld wat deze Das blijkbaar is. Dan krijg je dus ook reacties zoals die van mij. Oorzaak-gevolg.

<p class=”cite”>Das op 24 december 2018 om 12:20</p>
    @q-collective

Dus als er nu bij jou wordt ingebroken ga je ook geen aangifte doen omdat de politie het toch te druk heeft en toch niets met jouw zaak gaat doen? Dat de overheid niet in staat is om wetten en regels te handhaven weet iedereen, maar gelukkig hebben we in Nederland een scheiding der Machten en kan iedere burger ook naar een onafhankelijke rechter stappen.

Laten we wel vergelijken blijven maken die ergens op slaan… Maar succes met je gang naar de rechter.

Bijdrager
    TheBigZ

Kapotlood op 24 december 2018 om 12:34
    Of het wel of niet mogelijk is om je naam uit forumberichten weg te halen hoeft niet perse relevant te zijn als je een forum naam gebruikt wat niet je eigen naam is.

Maar wel relevant als je ooit hier op het forum je eigen naam als nick gebruikt hebt. En die mensen is er waarschijnlijk het meest aan gelegen om hun gegevens hier op te laten ruimen.

Geblokkeerd
    geanonimiseerde gebruiker

Ik zou een Geel Vestje aandoen als ik de TS was.

Bijdrager
    sedikit

@q-collective, het ontgaat je kennelijk

-dat ik een zin als ‘Wat een gezever om precies helemaal niks“” getuigT van onvriendelijke bejegening.

-dat de tekst van de TS fatsoenlijk is geformuleerd

-dat het jou kennelijk de laatste jaren is ontgaan dat er wel meer “bugs” op deze site zijn die niet werken.

-dat de berichtgeving op deze site nogal subjectief is.

Bijdrager
    Shmoo

<p class=”cite”>Lang Lid op 24 december 2018 om 14:38</p>
    Ik zou een Geel Vestje aandoen als ik de TS was.

😂

Bijdrager
    Brombeer

<p class=”cite”>Outragemac op 24 december 2018 om 10:33</p>
    Volgens mij is ICT van OMT met vakantie.

Tot maart of mei, is het niet? In welk jaar is een andere vraag.

<p class=”cite”>Das op 24 december 2018 om 12:13</p>
    Het zegt ook al meer dan genoeg dat er vanuit de kant van OMT niet op dit draadje wordt gereageerd.

Heb je al een blik op de kalender geworpen? Die zijn vandaag waarschijnlijk te druk met hun bestellijsten bij allerlei neringdoeners af te halen en dan moet de kalkoen ook nog op tijd ontdooid zijn…

Voor de rest: 

Geblokkeerd
    Anoniem

<p class=”cite”>Outragemac op 24 december 2018 om 12:26</p>
    Er zijn meerdere sites waar dit om 1 of andere reden en hoe vervelend ook niet mogelijk is. Tweakers bijvoorbeeld.

Dat is onjuist. Met dit formulier verwijderen ze al je gegevens:

https://consumentenrecht.persgroep.net/nl

Geblokkeerd
    geanonimiseerde gebruiker

Als je hier anoniem en onder een pseudoniem berichten plaatst waarom zou er dan überhaupt iets verwijderd moeten worden? Ik kan de TS adviseren om even af te reageren door iets te gaan kloppen of zo. Mayonaise, Slagroom, jezelf. Dan ben je het maar weer kwijt.

Geblokkeerd
    Anoniem

Dat (Tweakers) is een mooi voorbeeld van hoe het (wettelijk) zou moeten. Erg vreemd dat hier allemaal mensen rondhangen die het blijkbaar prima vinden dat hun burgerrechten hier op deze site ophouden te bestaan. Ik ben erg blij dat Europa en een de paar verstandige mensen hier in Nederland een wet hebben aangenomen die dit gedrag aan banden proberen te leggen. Als het terugdringen van de “datahonger” hier moet beginnen is er weinig hoop …

Geblokkeerd
    Anoniem

<p class=”cite”>Das op 24 december 2018 om 16:50</p>
    Dat is een mooi voorbeeld van hoe het (wettelijk) zou moeten. Erg vreemd dat hier allemaal mensen rondhangen die het blijkbaar prima vinden dat hun burgerrechten hier op deze site ophouden te bestaan. Ik ben erg blij dat Europa en een de paar verstandige mensen hier in Europa een wet hebben aangenomen die dit gedrag aan banden proberen te leggen. Als het terugdringen van de “datahonger” hier moet beginnen is er weinig hoop …

Hoe het verder werkt daar is dat je accountnaam veranderd in een nummer bij de reacties op het forum (deze blijven dus verder intact, dat is positief). Wel zie ik dat mijn gebruikersnaam nog terug te vinden is in quote’s, misschien net iets minder netjes maar zal technisch niet mogelijk zijn om reacties aan te passen.

Dus voor OMT zou je gewoon een mailtje moeten kunnen sturen, zouden ze je gegevens moeten verwijderen en zouden ze de naam van het account kunnen veranderen zodat de reacties kunnen blijven staan. Dit systeem zouden ze al vóór de AVG bedacht moeten hebben natuurlijk.

Volgens mij moet je even een mailtje sturen naar een mod en kom je er zo ook wel. Een mailtje naar de redactie ga je geen reactie op krijgen, die 30 dagen ga je met gemak halen (en is niet de moeite waard om op te wachten).

Een aanklacht is ook niet de moeite waard, dat vind ik persoonlijk gewoon overtrokken. Er is van alles mis met deze site en dat lukt ze al maanden niet om te verhelpen. Verwacht dan ook niet teveel van de AVG dreiging. En of er wat met die klacht gedaan wordt… https://nos.nl/artikel/2263299-tienduizend-privacyklachten-bij-autoriteit-persoonsgegevens.html

Geblokkeerd
    Anoniem

@das, mocht je je persoonlijke berichtje nog niet hebben gezien: ik zag per toeval dat ik een PB’tje had gekregen van een mod (Night), ongeveer 3 weken geleden. Dat is wel een flinke tijd nadat ik gemaild had, maar blij dat ik uiteindelijk dus tóch een reactie heb gekregen na meerdere mailtjes. Mijn account wordt binnenkort verwijderd, dus het kan wel.

Dus mocht je van je account af willen: stuur anders Night even een berichtje. Wellicht dat hij je verder kan helpen?:)

Geblokkeerd
    Anoniem

Dat ga ik doen Kapotlood, dank voor het meedenken.

Moderator
    Pete.Z

We gaan eens kijken, je zou, als dat wel werkt tenminste, een email moeten krijgen nu of je data verwijderd moet worden. Ik geef geen garantie, is een probeersel voor mij en een nieuwe module in WP…….dus misschien is heel OMT straks kwijt.

Geblokkeerd
    Anoniem

Je bedoelt dat ik nu een mailtje moet hebben ontvangen, dat is niet gebeurd. De site is er nog wel zo te zien ..

Bijdrager
    Outragemac

<p class=”cite”>no_poo op 24 december 2018 om 16:38</p>

Ik kan het iig niet zelf via mijn accountgegevens. Ik moet dus via derden een aanvraag indienen…

Moet eenvoudiger kunnen toch, zoals bij een nieuwsbrief.

Geblokkeerd
    Anoniem

<p class=”cite”>Outragemac op 24 december 2018 om 18:04</p>

<p class=”cite”>no_poo op 24 december 2018 om 16:38</p>

Ik kan het iig niet zelf via mijn accountgegevens. Ik moet dus via derden een aanvraag indienen…

Moet eenvoudiger kunnen toch, zoals bij een nieuwsbrief.

Dat is geen derde partij, Persgroep is eigenaar van Tweakers. Ga op Tweakers naar de privacy pagina en je komt er ook. Eenvoudiger wordt het niet, dit is standaard procedure voor AVG op de meeste websites.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 60)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.