15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Hanhart

OnLive : PC, Mac, TV Gaming

http://www.onlive.com/index.html

OnLive is al jaren in het geheim onder ontwikkeling, maar recent kwamen de makers met hun creatie naar buiten.
    In essentie is OnLive het volgende:

Je installeert een browser plug-in op je Mac of Pc (of via je TV met een MicroConsole). Dan kan je een game bestellen en die wordt dan ook onmiddellijk zonder wachttijd voor je gestart.
    Het mooie : de games draaien op de hardware van de dienst zelf. Met andere woorden, je hebt gewoon een computer nodig die werkt, maar je hebt niet de hardware nodig die het spel vereist. Nog mooier is dus dat alle games ook op de Mac zullen werken. De service zal in het begin enkel en alleen in de VS zijn, maar ik vind het persoonlijk een heel interessante ontwikkeling op gebied van gaming.

”Onlive

What is the OnLive Game Service?
    OnLive is Games on Demand. Play the hottest current titles instantly on your TV, PC or Mac through your broadband Internet connections. Access OnLive from your PC or Mac via a small browser plug-in, or from your TV via the OnLive MicroConsole™.

What if I want to play OnLive on my PC or Mac-what are the minimum specs?
    Since the game is running in the OnLive data center, our system requirements are pretty low. All you need is a PC running a current version of Windows XP® or Vista®, or an Intel®-based Mac running a current version of OS X.

Tijdens een demo van het product speelden de makers het spel Crysis op een goedkope Dell. Crysis is grafisch gezien heel heel zwaar en is normaal gezien niet te spelen op een goedkope, low-end computer.

Interessante ontwikkeling!

Inactief
    Anoniem

Is het niet dat men daar alleen beelden uitwisselt?
    Kortom meer streaming kracht nodig … als je internet langzaam is houd het op lijkt me.

Normaal verstuurd een game alleen data en geen beelden dus ik hou het maar bij het normale.

Bijdrager
    Hanhart

De FAQ zegt dit :

What kind of Internet connection do I need to use the OnLive Service?
    OnLive works over nearly any broadband connection (DSL, cable modem, fiber, or through the LAN at your college or office). For Standard-Definition TV resolution, OnLive needs a 1.5 Mbps connection. For HDTV resolution (720p60), OnLive needs 5 Mbps.

Hoe dit zal zijn in de praktijk is nog maar de vraag. Neemt niet weg dat ik dit wel cool vind.:wink:

Bijdrager
    Osiso

Het valt en staat zo te zien met een goede verbinding. Denk dat ’t voor Mac-gebruikers nog wel interessant is, omdat er relatief weinig games voor de Mac zijn, maar de gemiddelde Windows-gebruiker met een 5 Mbps-verbinding of hoger, heeft waarschijnlijk ook wel de hardware om die game te spelen…

Bijdrager
    Pieterr

http://www.macgamesarcade.com/

Mac Games Arcade is a revolutionary digital download application that allows you to browse, download, purchase, and maintain Mac games, all in an easy-to-use Mac interface!

Inactief
    Anoniem
    ”Pieterr”

http://www.macgamesarcade.com/

Dat heeft werkelijk niks met OnLive te maken. Bij OnLive draaien de games op een extern serverpark, je computer is eigenlijk enkel het doorgeefluik voor de beelden. Daarom kun je bijvoorbeeld Crisis spelen op een laptop van een paar honderd euro.

Bijdrager
    Pieterr
    ”Zakske”

Daarom kun je bijvoorbeeld Crisis spelen op een laptop van een paar honderd euro.

OnLive zou een grote concurrent moeten zijn van de bestaande game consoles. Maar die kosten voorlopig nog de helft van een laptop van een paar honderd euro.

Inactief
    Anoniem
    ”Pieterr”

OnLive zou een grote concurrent moeten zijn van de bestaande game consoles.

Ik dacht dat ze zich in eerste instantie richten op de PC-gamer. Geen dure hardware meer nodig, niet meer om de haverklap upgraden met de laatste mega-turbo-hyper videokaart, en dergelijke. Het idee is leuk, ben alleen benieuwd hoe het in de praktijk werkt. Als er ook maar een beetje lag optreedt tijdens het gamen zijn ze de sigaar.

Bijdrager
    Pieterr
    ”Zakske”

Als er ook maar een beetje lag optreedt tijdens het gamen zijn ze de sigaar.

Er staan een aantal referenties hier waaronder deze OnLive Interview: Founder Says Console Makers Can’t Compete Until 2022.

Multiplayer: One of the first things many gamers will think when they hear about OnLive is that it just can’t work. They’ll worry about lag, about the effects of too many people using the service at once and all sorts of other scenarios that might prevent OnLive games from playing smoothly.

Inactief
    Anoniem
    ”Pieterr”

Er staan een aantal referenties hier waaronder deze OnLive Interview: Founder Says Console Makers Can’t Compete Until 2022.

Heb ik ook gelezen, maar het is onmogelijk om de beweringen die ze doen te checken. Voorlopig is het nog steeds een closed bèta. Je kunt pas een oordeel vellen als het open is voor het grote publiek, kijken hoe die servers dan presteren. Ik hoop dat het ze lukt, want het achterliggende idee (cloud-based gaming) is erg interessant.

Bijdrager
    Yannes

Geniaal, het probleem is nog wel dat je een goeie snelle internetverbinding moet hebben. Het is ook wel handig dat je een demo optie hebt.

Bijdrager
    sven-

Er zitten voorlopig mijns inziens nog teveel nadelen aan. Je moet een snelle internetverbinding hebben, maar dat is niet alles. Als je met meerdere mensen gebruik maakt van die verbinding, dán wordt het lastig. Stel, je woont met wat studenten in een huis, je hebt een vrij brakke router, maar goed hij werkt. En dan wil je met z’n allen m.b.v. OnLive gaan gamen. Nou, dat kun je dus vergeten.
    Of in het geval van een gezin. Vader is wat HD films aan het downloaden met nieuwsgroepen, en jij wilt als kind gaan gamen? Kan die vader zeker z’n download af gaan zetten…

Het is wel een goed idee, maar ik zie deze service nog niet ervoor zorgen dat er in de toekomst minder game PC’s verkocht gaan worden.

Bijdrager
    Juch
    ”Yannes”

Geniaal, het probleem is nog wel dat je een goeie snelle internetverbinding moet hebben. Het is ook wel handig dat je een demo optie hebt.

5 Mbps voor HD. Wie heeft er tegenwoordig nou geen 5Mbps verbinding…..

Bijdrager
    Pieterr

De kick van Juch deed me weer eens op de onlive URL klikken: http://blog.onlive.com/

“OnLive Opens the Beta Program” (Posted on September 2, 2009 by Steve Perlman)

Bijdrager
    Juch

Hebben jullie ook Gaikai gezien?

http://www.gaikai.com/

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.