20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:

Bijdrager
    vinceger

Online visitekaartjes bestellen

Ik wil graag visitekaartjes bestellen (eigen ontwerp) maar twijfel waar ik deze online moet bestellen, heeft er iemand ervaring (positief of negatief) met het online bestellen van drukwerk.

Hoewel een budget moet het niet perse de goedkoopste zijn, kwaliteit is erg belangrijk!

Bijdrager
    Shmoo

Visitekaartjes.. ben je begrafenisondernemer van beroep?

Bijdrager
    vinceger

@shmoo, hoewel een ludieke opmerking zit je er toevallig niet ver naast.

Bijdrager
    pruus

Als jij het ontwerp zelf maakt, bijvoorbeeld in Illustrator, met gecallibreerde kleuren, en als PDF wegschrijft, dan moet je alleen nog goed aandacht schenken aan het papiertype en afwerking. Dat kan een behoorlijk verschil tot gevolg hebben voor het eindresultaat. Als je weet wat je wilt, dan is online drukwerk geen enkel probleem meer, daarbij snel en voordelig.

Bijdrager
    vinceger

Bedankt pruus, nu nog even een reactie van iemand die ervaring heeft met een online drukker zoals vistaprint, printweb, printconcept etc. etc.

Bijdrager
    Shmoo

Vroeger maakte wij vaker gebruik van Drukwerkdeal dat werkte prima. Zelfde kwaliteit als de meneer van de drukkerij hier in de stad alleen vroeg deze 3 keer zoveel.

Tegenwoordig wordt er niets meer gedrukt dus hebben wij daar ook geen ervaring meer mee.

Al denk ik wel dat dit topic heel snel een spam topic zal worden.

Moderator
    Night

Daar houden wel een vinger op, hoor Shmoo;-)

Maar kort door de bocht: Als jij goed basismateriaal aanlevert en (derhalve dus ook) de aanleverspecificaties goed doorleest van de online drukkerij van jouw keuze kun je er geen buil aan vallen. Doordat online drukkerijen in batch drukken (dat wil zeggen, van veel verschillende klanten tegelijk een vel vol visitekaartjes) kunnen ze hun prijzen laag houden doordat ze de kosten over de klanten kunnen verdelen.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Een paar weken geleden heb ik bij Vistaprint visitekaartjes besteld, en door hun Illustrator-sjabloon te downloaden en de instructies daarop te volgen was het kinderspel om voor mijn doeleinden heel geschikte kaartjes (lidmaatschapskaartjes voor een vereniging) te krijgen. Over de kwaliteit ben ik zeker te spreken, ondanks dat ik gewoon voor de hele eenvoudige standaardkaartjes ben gegaan.

Bijdrager
    vinceger

bedankt !

Bijdrager
    KarelWillem

Drukwerkdeal heb ik al vele tientallen (zoniet honderden) opdrachten laten uitvoeren.

Prima voor elkaar altijd.

Bijdrager
    McWouter

Ik heb erg goede ervaringen met de kaartendrukkerij (een van de namen van Colorspace). Weet niet of ik een linkje mag plaatsen maar goed vindbaar.

Ze sturen je eerst een papierwaaier zodat je hun assortiment papiersoorten goed kan beoordelen. Nu voor diverse klanten daar producten laten drukken. Zijn erg snel, keurige eindproducten en voor zover ik weet niet al te duur.

Bijdrager
    KarelWillem

Bij elke goede drukker kun je uiteraard een monsterbox krijgen.
    Dat is vaak wel een voorwaarde om te kunnen beoordelen wat je uiteindelijk geleverd krijgt.

https://www.drukwerkdeal.nl/nl/samplebox

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Ik heb zelf goede ervaringen met Vistaprint. Voor ruwweg ~20 medewerkers kaartjes besteld (250 elk) eind vorig jaar. Het drukken duurde even (vanwege de oplage waarschijnlijk), maar ik ben zeer goed te spreken over de kwaliteit van de kaartjes. Een aanrader.

Bijdrager
    WimVriend

Ik ben een absolute leek die alleen voor de prijs gaat. Ik heb de beste deals altijd gehad bij reclameland.
    Succes
    Wim

Bijdrager
    macsiem

Vistaprint heeft vaak aanbiedingen, tot half geld.

Bijdrager
    KarelWillem

Vistaprint is de koning van aanbiedingen die je uiteindelijk allemaal zelf betaald.

Enfin, om geen ruzie met de reclamecode commissie te krijgen:

Vistaprint
    Drukzo
    Drukwerkdeal
    Drukland
    Flyerservice
    Reclameland
    etc.

Bijdrager
    Shmoo

En 90% is van een en hetzelfde moederbedrijf..:-P

Bijdrager
    olbo

Online drukken bevalt me uitstekend. Zeker de prijs. Je moet het natuurlijk wel goed aanleveren.

Bijdrager
    Sandravandijk22

Ik heb zelf in het verleden regelmatig bij Reclameland besteld, maar volgens mij hebben ze daar geen gratis samplebox ofzo. Je kunt er volgens mij wel voor kiezen dat het door hun DTP-ers ge-designed wordt.

Bijdrager
    Koekie1980

Ik heb goede ervaringen met drukland en drukwerkdeal.

We moet je bij beiden zorgen voor een pdf met de juiste instellingen, overlap, zonder snijtekens, juiste resolutie enz.
    Ze kijken niks na…. dus aan jou de eer om het bestand goed aan te leveren dus ik hoop dat je ook iets van aanleverspecificaties afweet behalve dat je mooie ontwerpen kan maken:)

Anders kun je beter een duurdere drukker om de hoek gebruiken en ze jouw bestanden na laten kijken. Rekenen ze ongeveer 25.- voor.

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.