9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    dsdude

Online vergadering opnemen

Hoi

Ik vroeg me af of er voor mac een mogelijkheid was om vergaderingen (met skype) op te nemen. Op windows bestaat er een extraatje dat je kan dowloaden genaamd pamela.

Ik wil namelijk een podcast gaan maken, maar het zou handig zijn als dit kon via een soort vergadering, die je dan kan opslaan als een bestand.

Bestaan hiervoor speciale programma’s? En het zou moeten werken met mac en windows…

Kan iemand mij uit de nood helpen?

En alsof ik nog niet genoef eisen stel, het liefst ook gratis legaal:)

Bijdrager
    TonE

Call Recorder is de beste mac oplossing, maar niet gratis…

http://www.macupdate.com/info.php/id/21671

Is geintegreerd met Skype, kan automatisch gesprekken opnemen en stoppen zodra er een Skype verbinding is gemaakt, resp. is verbroken. Schrijft audio bestanden weg als MP3.

Bijdrager
    dsdude

De prijsvalt nog mee, ik wacht nog even af of er andere mogelijkheden zijn?

Bijdrager
    roy

Ik heb wel eens gesprekken met dit opgenomen,

Bijdrager
    dsdude

Nog even een misschien algemene vraag, valt de kwaliteit mee?

Het is wel de bedoeling dat het van redelijk hoge kwaliteit is.

Bijdrager
    TonE

De kwaliteit van de opname met Call Recorder is zeer goed (maakt gewoon gebruik van QT), echter….. het staat of valt met de kwaliteit van de gebruikte input/output devices (echo afscherming) en internetverbinding (vertraging/haperingen) van alle partijen die aan het gesprek deelnemen. Van een gesprek via een ingebouwde mic en speakers hoef je niks te verwachten. Rommel erin = rommel eruit.

Hetzelfde geldt overigens ook voor Audio Hijack of Wiretap.

Bijdrager
    dsdude

Oke, ja heb een mac mini, daar is het nog een heel gedoe om een mci aan de praat te krijgen.

Welke micro kan jij aanraden?

Verder is mijn internet vrij stabiel dus dat komt wel goed;)

En echo afschermingen, ja daar ben ik niet bekend mee…

Bijdrager
    Niek89

Ga eens langs een muziek winkel (feed back of zo ) en moet je maar vertellen wat je graag wilt. Mijn eisen liggen altijd dat het een goed zwaar radio geluid moet brengen.. daar kom je met 60/70 euro al ver mee.

Bijdrager
    dsdude

Kheb het met callrecorder gedaan, gaat vlotjes.

Het is zover, het resultaat is te beluisteren. Nog wel wat last gehad van volume regeling. En het is ook niet pro kwaliteit. Maar tis onze eerste, en als je het zo beziet. Valt het misschien nog mee.

Over een paar dagen te downloade via iTunes of via de gewone RSS-feed.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.