9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    arnautje

Online registratieformulier

Beste forumleden

Kan er mij iemand een tip geven voor het aanmaken van een gratis online registratieformulier.
    Alvast bedankt voor de hulp!

Bijdrager
    Joid

Relevant: een online registratie voor wat?

Maar zoek eens op Google Forms, volgens mij kom je daar wel mee uit de voeten.

Bijdrager
    MDF

Kijk eens bij jotform.com

Ik werk hier veel mee.
    Erg gebruiksvriendelijk, héél uitgebreid met veel mogelijkheden – oa gepersonaliseerde respons mails.
    Bestaat in betalende versies en gratis versie. Gratis versie is tot 100 aanmeldingen per maand. En alles volledig reclamevrij…

Bijdrager
    arnautje

Bedankt @Jold & @MDF voor de waardevolle tips!

Bijdrager
    computer space

Pas er HEEL ERG mee op. Per 1 januari zijn registratieformulieren online geen kattenpis meer. Ze vallen dan onder de zeer strenge nieuwe ePrivacy regels. Als je er geen kaas van hebt gegeten: maak een formulier dat een mailbericht naar je stuurt, print het uit en gooi de mail weg.

Bijdrager
    Shmoo

Onzinnige reactie verwijderd.

Bijdrager
    Joid

print het uit en gooi de mail weg.

Schrijf het daarna over met een stokje in het zand, en verbrand de mail?

Of maw, ik ben benieuwd naar die ‘ePrivacy’ wet. En als het allemaal zo erg is, dan zullen de Googles en Jotforms daar dan toch wel rekening mee houden?

Bijdrager
    KarelWillem

Vanaf januari 2017:

Voor de verwerking van zowel inhoudelijke gegevens als metadata moet onder de Verordening toestemming worden gevraagd. Ontbreekt die toestemming, dan moeten de gegevens in beginsel worden geanonimiseerd of verwijderd, tenzij de gegevens nog nodig zijn voor bijvoorbeeld factureringsdoeleinden.

.
    Op het moment dat iemand een formulier invult, geven ze feitelijk ‘toestemming’.
    Geef je geen toestemming dan vul je uiteraard niets in.
    Maar een ‘Ja, ik geef toestemming tot …’ kan natuurlijk ook.

Sleutelbeheerder
    Night

Ik wou al zeggen, een eenvoudige akkoordverklarings-tickbox of -statement zou in dit geval toch voldoende moeten zijn?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.