7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Willumpie

Online mysterie: muziek zonder geopende programma's

Ik zit met een raadsel, of er zit een geest in mijn MacBook;!

Regelmatig zet ik via de webbrowser Classic FM aan tijdens het werk. deze link
    Sinds kort doet deze het niet meer. (dacht ik) Aantal keren verspreid over verschillende dagen opnieuw geopende en maar weer afgesloten omdat er weer niets gebeurde.

Tot laastst plotseling classic FM te horen is uit de MacBook speakers, terwijl ik de streamplayer helemaal niet open had staan…!?
    Dus voor de zekerheid Safari helemaal afgesloten. Classic FM bleef te horen…???
    Via ‘Forceer stop’ alle openstaande programma’s afgesloten, en nog steeds bleef Classic FM te horen…???
    Pas toen ik de Wifi uitzetten stopte het.

Vandaag gebeurde hetzelfde. Maar nu terwijl ik via de MacBook met iemand aan het bellen was.
    Dus ik weer safari afgesloten, nog steeds muziek.
    Wifi afgesloten, nog steeds muziek omdat hij direct mijn telefoon als Hotspot ging gebruiken…!
    Pas toen ik mijn telefoon als Hotspot uitzetten stopte Classic FM….?

Heeft iemand hier een verklaring en vooral ook een oplossing voor?
    Voor mij is dit echt een raadsel…

Alvast bedankt.

Moderator
    Night

Misschien dat je in System.log (via Console.app) hierover iets kan terugvinden? (bv. zoeken naar Classic FM)

Bijdrager
    madcat

waarschijnlijk via quicktime of itunes afgespeeld

Bijdrager
    Willumpie
    madcat op 09 november 2017

waarschijnlijk via quicktime of itunes afgespeeld

Lijkt me niet
    1) Ik had via ‘Forceer stop’ alle openstaande programma’s afgesloten.
    2) Het ging om een stream player, kan die ineens in een ander programma doorgaan?

Bijdrager
    Willumpie
    Night op 09 november 2017

Misschien dat je in System.log (via Console.app) hierover iets kan terugvinden? (bv. zoeken naar Classic FM)

Geen resultaat…

Bijdrager
    McPim

Ik zie in de HTML van jouw link dat de audio via ‘player.streamtheworld.com’ komt. Die gebruiken Flash om de audio af te spelen (en je hebt Flash geïnstalleerd zag ik hier). Als het weer gebeurt zou ik Flash eens stoppen via je ‘Activity Monitor’ en kijken of de audio stopt.

Een betere oplossing is om een Classic FM URL met een ander programma af te spelen i.p.v. in je browser. Zie hier bij ‘Luisteren via een stand-alone internetradio’. En overweeg om Flash helemaal van je Mac te verwijderen :wink:

Bijdrager
    Facundo

Classic FM staat ook bij de internetradio stations van iTunes. Is wèl 128 kbps, dus misschien vind je wel een betere stream op het internet. Dan cmnd-U in itunes en daarin het adres van de stream plakken.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.