6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Spreuken356

Online mediatheek maken

Hallo, ik ben Michael en ik ben nieuw op deze website.

Ik heb een vraag mbt website maken en ik ben verre van expert op dit gebied.

Wat ik graag zou willen is een website waar ik allerlei documenten(doc, pdf, jpeg, etc..) kan zetten waar andere het kunnen inzien en downloaden. Het is dan een soort database, bibliotheek of mediatheek of hoe je het ook noemt. Je zou dit eventueel met Dropbox wel kunnen doen, alleen zou ik ook beperkingen erop willen zodat niet iedereen wijzigingen in kan brengen. Dus bepaalde scheidingen, zoals een administrator en iemand die alleen kan inzien.

Ik weet alleen niet of je dit alleen met een programma kan maken of dat er ook op het internet een website is waar dit kan(een soort dropbox).

Ik hoop dat ik het wat duidelijk staat vermeld en ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

Alvast bedankt.

Bijdrager
    Hansi2124

Welkom op dit Apple forum.
    Volgens mij kan Joomla wat jij wilt, maar aangezien ik dat zelf niet gebruik kan ik je ook niet veel meer daarover vertellen.
    Misschien dat je op deze site wat meer antwoorden kan vinden op jouw vraag.

Bijdrager
    stavos

Is het de bedoeling dat bepaalde personen wel wijzigingen aan moeten brengen in de documenten? Want dat is bepalend voor je opzet. Is dat niet nodig, dan is een simpele site waarvan de documenten te downloaden zijn voldoende. Terug uploaden met wijzigingen zal niet lukken voor een gewone bezoeker en dus blijven jouw documenten ongewijzigd.

Bijdrager
    Spreuken356

Bedankt Hansi2124. Ik ga er even naar kijken.

@ stavos
    Nee, er is maar 1 persoon die wijzigingen kan aanbrengen.

Is Google Docs een goede online optie? Ik heb er zelf geen ervaring mee. Misschien dat iemand ervaring mee heeft?

Bijdrager
    Wyodor

Zoiets : http://www.wyodor.net/Public/

Hier kan je de code ophalen : PHP Directory Listing Script

Bijdrager
    Spreuken356

Bedankt Wyodor

Ik zal er even naar kijken

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.