13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    pimpraat

Online map op bureaublad

Hoi,

Ik heb op m’n Airport Extreme een harde schijf aangesloten.
    Ik wil alleen nu dat mijn mappen die ik op die harde schijf heb staan ook op m’n bureablad heb. Nu lukt dit wel maar dan kopieert hij de map, maar ik wil dat hij online blijft, hoe moet dit?

Groetjes Pim

Bijdrager
    SunKeeper

Dan moet je geen map maken, maar een losse partitie.

Die kun je altijd verbonden laten met je Mac en eventueel een icoon in je Dock zetten, dan ben je met 1 klik weer opnieuw verbonden, mocht het wegvallen.

Bijdrager
    whispering

Ik heb zelf geen Airport Extreme en kan het dus niet uittesten. Maar mijn eerste gedachte zou zijn een alias van de betreffende mappen te maken en die op je bureaublad te plaatsen.

Bijdrager
    SunKeeper

Met een alias neem je de inhoud van een map niet mee.

Bij nader inzien: als ik goed heb begrepen wat de bedoeling is.:wink:

Bijdrager
    Haike

En als je de map verplaatst, naar je Bb, werkt het dan wel?

Bijdrager
    whispering

Ik meen uit het verhaal te halen dat ‘pimpraat’ via mappen op het bureaublad makkelijk de mappen op de airport extreme kan vinden. Maar ik kan het uiteraard verkeerd begrijpen. Het is wel zo dat al je een bestand van de harddisk van de computer in deze alias map plaatst het bestand gecopieerd wordt.

Bijdrager
    SunKeeper

Kan het dan a.u.b. de bedoeling nog duidelijker uitgelegd worden, want nu zie ik door de mappen helemaal het bureaublad niet meer.

Hier kan volgens mij niemand iets mee.

Bijdrager
    1984
    pimpraat op 27 februari 2012

Ik heb op m\’n Airport Extreme een harde schijf aangesloten.
    Ik wil alleen nu dat mijn mappen die ik op die harde schijf heb staan ook op m\’n bureablad heb. Nu lukt dit wel maar dan kopieert hij de map, maar ik wil dat hij online blijft, hoe moet dit?

Staat die schijf wel in de Finder….? en heb je verder geen schijven op je bureaublad …??
    Toets dan cmd komma en kijk bij Algemeen dan zal de schijf zichtbaar worden, maar als het goed is kun je die schijf/ mappen ook vanuit de finder benaderen , mappen horen niet op het bureaublad van een Mac.

Bijdrager
    Haike

Hum… waar is een bureaublad dan wel voor? Normaal gesproken leg je daar van alles op. Dat was destijds wel de gedachte toen Apple er mee kwam als 1e. En microsoft niet snel daarna het idee jatte. Ze hebben er jaren lang voor bij de rechter gestaan.

Bijdrager
    SunKeeper

Je kunt bestanden zelfs stapelen. Je kunt alleen een bestand niet op een map zetten, andersom zelfs ook.

Enige nadeel is dat bij het opstarten het laden van alle iconen veel tijd in beslag neemt, daar heeft 1984 het over. Als je tijd hebt om lang te wachten, of je start (zoals ik) zeer zelden op, maakt dat ook niet uit.

Bijdrager
    Haike

OK, dat is dan weer duidelijk:smile:

Bijdrager
    pimpraat

Ik heb nu m’n schijf in partities verdeeld. Deze partities krijg ik alleen niet op mijn bureaublad. Hoe moet dit?

Bijdrager
    whispering

in de finder uit het ‘finder’ menu > ‘voorkeuren’ en daarin tabje ‘algemeen’ > ‘verbonden servers’ aanklikken.

kies uit apple menu > systeemvoorkeuren > gebruikers en groepen en dan tabje ‘inloggen’

sleep het airportextreme-harddisk symbool van het bureaublad in het lijstje. (vakje ervoor niet aankruisen.)

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.