2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    Rickje

Online congres organiseren: beste (web)apps?

Dag allemaal,

In september organiseer ik met medestudenten een online congres met bezoekers uit heel Europa. Het congres neemt meerdere dagen in beslag en er zal een afwisseling zijn van een plenaire sessie (openingceremony) en kleinere (werk)groepen voor overleggen en ook fun-activiteiten. We verwachten 200-400 personen tijdens de openingsceremonie en 50-150? op de verschillende avonden en deelprogramma’s. Het is heel lastig inschatten natuurlijk hoeveel mensen écht opdagen.

De hoofdvraag hier is: welke software of webapplicatie / webdienst moeten we gebruiken? Wat raden jullie aan? 

Persoonlijk ben ik fan van Discord, ivm Voice Activation en het makkelijk switchen tussen voicekanalen, maar voor grote plenaire sessies is het niet handig en dat er geen chatfunctie bij de voicechannel zitten. Voor plenair zou Youtube misschien weer beter zijn, ondanks de vertraging van 1 minuut als je live-streamt? Er zijn vast nog andere diensten die ik nog niet ken… dus ben benieuwd naar jullie suggesties of aanbevelingen hoe jullie dit zouden organiseren.

Alvast bedankt!

Bijdrager
    TheBigZ

Teams.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.