12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    mattietissen

Online cijfersysteem

Beste OMT’ers,

Bij ons op school kunnen wij helaas onze cijfers niet online zien, elke keer als we onze gemiddeldes willen weten of iets anders dergelijks moeten wij dit ‘handmatig’ vragen.
    Heeft een van jullie ervaring met een online cijfersysteem?
    Bijvoorbeeld welk merk, goede functionaliteit, beschikbaar van jouw eigen webbrouwser dus niet als lokaal .app.

Alvast bedankt
    mt

Bijdrager
    Koning Frank

Bij mij op school gebruiker ze het systeem ‘magister’.
    Ik ga zelf binnenkort een persoonlijk cijfer systeem maken voor mijn iPhone, misschien dat ik hem ook wel opensource uitbreng.

Bijdrager
    iLarsNL

Bij mij op school wordt @VO gebruikt, hier kunnen cijfers en aanwezigheid door de docent worden ingevoerd, en die cijfers kunnen via een leerlingen site worden bezichtigd.

Bijdrager
    mattietissen

@iLarsNL
    zou je een linkje kunnen geven van het bedrijf dat daar achter zit… Ik vind weinig info over het programmaatje, alleen scholen die het gebruiken heb ik op google gevonden.

Bijdrager
    digi-nl

@No_Name Magister komt volgend schooljaar met een eigen app (voor leerlingen)

Bijdrager
    yoerio

Bij ons op school gebruiken ze magister (schoolmaster.nl) ze komen met een app voor iphone ipad en andriod wel vind ik dat het erg slecht werkt

Bijdrager
    digi-nl

@yoerio is jou school een van de test-scholen?

Bijdrager
    yoerio

nee

Bijdrager
    Koning Frank
    digi-nl op 22 april 2011

@No_Name Magister komt volgend schooljaar met een eigen app (voor leerlingen)

I don;t fucking care. Ik wil zelf mijn cijfers in kunnen vullen.

Bijdrager
    Japsuh

Magister werkt met Silverlight, en is echt supertraag. Het oude systeem was echter nog slechter, aangezien die het alleen in IE deed. Er is dus toch wel wat vooruitgang…

Bijdrager
    Koning Frank

Alleen in IE? Ik heb de oude magister altijd in firefox gebruikt. Nu is mijn school ook overgestapt op de nieuwe silverlight.

Lid
    Pepperonie

Bij ons op school gebruikte ze ook magister.
    Maar magister is mer dan alleen cijfer administratie. Het is zeg maar een volledig leerlinge administratie systeem. Het mooie is dat je wel alles online kan inzien, zo ook bijvoorbeeld je eigen absenties.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.