8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    MacSchulz

online backup oplossing?

Wie heeft goeie tip/ervaring met geautomatiseerde online back-up service.
    Hoe doe je dat dan met externe HD?

Bijdrager
    madcat

dropbox misschien?

Bijdrager
    hderoo

Voor zakelijk gebruik, met opslag buiten de deur werkt http://www.backup-connect.nl/gratis goed. De standaard PC versie ondersteund de Mac goed.

Wil je online naar een eigen server of vriend de backup maken kan je ook CrashPlanPro gebruiken. Voordeel hiervan is dat er geen kosten zijn voor de dataopslag.

CrashPlanPro komt uit verschillende testen als beste naar voren voor MAC gebruikers.

Geblokkeerd
    Anoniem

Zoals hderoo voorstelt: CrashPlan. Ik ben best tevreden over de software en haar features. En als je wel wilt betalen, dan kan je ook je backups naar hun server sturen.

Bijdrager
    iep

Wat ik tot dusver de beste online backupsoftware voor de Mac vindt is die van Ahsay (ook prima in FreeBSD en Linux). Zo te zien wordt dat ook gebruikt door CrashPlan (en diverse anderen trouwens). Mocht je alternatieven zoeken dan zou ik kijken naar de bedrijven die Ahsay software gebruiken.

Bijdrager
    hderoo

Zie voor de Ahsay software Ahsay.nl.

Bijdrager
    iep

Dan kun je beter op ahsay.com kijken want dat is de officiële site (incl forum).

Bijdrager
    ProBackup.nl

Deze CrashPlan PRO aanbieders slaan de backups in Nederland op i.p.v. de USA:
    ProBackup.nl: € 4,71 per maand voor 50GB
    Cloud2.nl: € 7,95 per maand voor 75GB
    Gosys.nl: € 14,88 per maand voor 25GB
    Maxperts.nl: ?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.