11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    honnes

online backup of time capsule

hoi allemaal

ik ben op zoek naar een manier om van 2 macs een backup te maken, online of via een time capsule.
    wat ik wel wil is dat de backup zich niet in mijn huis begeeft.
    weten jullie of het mogelijk is om een time capsule te gebruiken over het internet zodat ik deze in een ander huis kan plaatsen (buiten eigen wifi netwerk).
    indien niet mogelijk, weet iemand een goede, en betaalbare online backup dienst?

veel dank

Bijdrager
    TheBigZ

Er zijn er een heleboel die de eerste 5GB gratis aanbieden, zoals deze:
    https://one.ubuntu.com/downloads/mac/
    Daarna betaal je $30 per jaar voor 20GB extra opslag.
    https://one.ubuntu.com/services/

Bijdrager
    TheBigZ

Apple heeft natuurlijk iCloud:
    http://support.apple.com/kb/HT4874?viewlocale=nl_NL

U kunt de volgende iCloud-opslagruimten aanschaffen:

10 extra GB (15 GB in totaal): € 16/jaar
    20 extra GB (25 GB in totaal): € 32/jaar
    50 extra GB (55 GB in totaal): € 80/jaar

Bijdrager
    TheBigZ

Goedkoper is via KPN.

Online Backup Vergelijken

Bijdrager
    Shmoo
    honnes op 05 oktober 2013

hoi allemaal

ik ben op zoek naar een manier om van 2 macs een backup te maken, online of via een time capsule.
    wat ik wel wil is dat de backup zich niet in mijn huis begeeft.
    weten jullie of het mogelijk is om een time capsule te gebruiken over het internet zodat ik deze in een ander huis kan plaatsen (buiten eigen wifi netwerk).

Ik zou bijna denken dat je wat te verbergen hebt;!

Bijdrager
    gipsman

Online backup is traag en nog steeds vrij duur.
    Ik maak een locale backup met Time Machine op een time capsule en daarnaast een maandelijkse reserve-backup op een externe disk (Buffalo) die
    ik bij vrienden in bewaring geef en iedere maand terughaal voor een nieuwe backup.
    De externe backup wordt gemaakt met de app Chronosync maar er zijn nog vescheidene, misschien betere alternatieven. (Superduper etc)
    Je kan (vanaf Mountain Lion) zelfs met Time Machine een dubbele backup maken, dwz. 2 gescheiden backups. Time Machine zorgt er dan
    zelf voor dat de backups op de Time Capsule en/of op een externe schijf of online netjes uit mekaar gehouden worden.
    Nadeel is dan dat beide backups onbereikbaar zijn als er iets mis gaat met de Time Capsule.
    Backup is nodig maar het kan wel een psychose worden…

Bijdrager
    hokkie

– Synology NAS voor mijn “offline” (Time Machine) back-up.
    – Flickr voor mijn foto’s
    – Dropbox voor overige
    – De rest maakt mij niet uit, download ik wel weer (lees: muziek, films, apps).

Bijdrager
    honnes

dank voor de reacties. bijna allemaal nuttig,
    dus het is niet mogelijk om met een time capsule over het internet een back te maken?
    dan is online misschien de beste optie. iemand anders nog tips?

@Shmoo
    : dank voor je reactie, had er uiteraard niks aan, maar zal even verder uitleg geven. Een backup (copy van huidige files) maken en ergens anders plaatsen, en dat linken aan verbergen is niet echt een doordachte reactie…het is een copy…..
    De reden dat ik de backup ergens anders wil plaatsen is omdat een backup in je huis niet echt handig is mbt tot diefstal of brand.

Bijdrager
    Gitte65

Ik maak naast een Timemachine back-up regelmatig een handmatige kopie van mijn bestanden op een HD die ik dan bij andere in bewaring geef en heb daarnaast nog een on-line back-up bij http://www.backblaze.com , dat draait continue op de achtergrond.
    Een 1e back-up duurt erg lang ( bij mij een dag of 12) maar je hebt er geen omkijken naar en merk ook geen vertraging bij gebruik van mijn iMac. Kosten vallen mee vind ik, 50 dollar per jaar voor onbeperkte back-up.

Bijdrager
    Cloud Back-up

Een goede en snelle online back-up hoeft ook niet veel te kosten, wij leveren deze al voor € 4,95 per account en € 0,08 per GB. Geen gelimiteerde upload snelheid en alle bestanden worden in een Nederlands datacenter opgeslagen i.p.v. op goedkope opslag in het buitenland. Zie Cloud Back-up voor meer informatie

Bijdrager
    Shmoo

Is dat inclusief spam of krijg je ook nog korting wanneer jullie stoppen met spammen?

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.