4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    lord anubis

Online backup – hidden files zoals git etc & certificaten

Hallo,

Kan nog wel hé, op de vijfde dag happy new year wensen.

Heb wat oudere topics gelezen, maar wil wat uptodate informatie. Het gaat tenslotte allemaal erg snel, behalve online (up)daten :-). Ik heb wat namen gevonden van online backup services, zoals;

Carbonite
    DMailer
    Mozy – europe?
    kpn

met prijzen van 0,005 tot 0,02 per GB per mnd.

Voor zover, mooie prijzen en zelfs onbeperkt volgens de verhalen.

Toch op zoek naar huidige ervaringen.

MAARRRR. mijn grootste zorg is, de hidden files. Ik heb wat git projecten en ook sommige apps/documents/folders hebben wat ‘.’ files in zich. Ik zie dat deze verdwenen zijn en niet gerestored worden.

Ook wil ik een eigen certificaat gebruiken. Ervaringen?

Laten we zeggen dat ik tot 350Gb wil backupen. Zal wel wat weken bezig zijn, maar dat is geen probleem voor mij.

Alvast bedankt

p.s heeft iemand wat screenshots van de kpn backup online app. Werkt dat goed of…

Moderator
    Night

In MozyHome worden onzichtbare files in ieder geval gewoon opslagen (3e kolom, bovenste bestand):

Bijdrager
    lord anubis
    Night op 05 januari 2011

In MozyHome worden onzichtbare files in ieder geval gewoon opslagen (3e kolom, bovenste bestand):
    ]

Dank je, heb net een test achter de rug met MozyHome, bij mij zie ik ze namelijk niet. Zal eens opnieuw beginnen. Of is er een verschil tussen de trial/free versie en de betaalde versie? tussen haakjes ( Met Mozy, kan ik het niet via een osx server doen, al mijn data staat op mijn local server. Of is er een truc voor? k’Zal mijn BU data via een client, via een share, moeten laten lopen. )

@KPN users, ik herinnerde me dat ik ooit ergens las dat het via de finder te benaderen is. Via webdav, klopt dat?

Nog anderen bekend met het backup-restoren van hidden files zoals ‘.’ git etc?

toegevoegd:
    @Night, Ik heb eerder dit gevonden op mozy, verstopt ergens in mijn account gegevens.

<br />
    defaults write com.mozy.Config "BDSShowHiddenFilesKey" -bool YES<br />

echter geen resultaat. Ik heb en zie geen hidden files, ook niet in mijn advanced keuze filebrowser. Weet niet of jij het zelfde hebt, maar de

Mozy-pref > Files and Folders > Advanced > “+” > advanced doet niets. Bij jouw/jullie ook?

Bijdrager
    lord anubis

Toch verder op zoek naar oplossingen.
    Weet iemand of KPN-online hidden bestanden goed bewaard, b.v .git bestanden?
    Tevens heeft iemand een speed test gedaan met KPN? Sneller dan Carbonite of Mozy?

Om terug te komen op mijn Mozy test. Ik krijg het niet voor elkaar, zelfs niet met een nieuwe geinstalleerde MB op Mozy om hidden bestanden te uploaden. Iemand wat suggesties?

Alvast bedankt

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.