21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:

Bijdrager
    Groentenboer

OnLine Back up

N.a.v. dit bericht ben ik op zoek naar een goed on line back up platform.

Ik zoek er eentje met bij voorkeur ongelimiteerde ruimte en goede restore functionaliteit. Daarnaast wil ik data kunnen back-uppen van aangesloten harddisks. Het is niet nodig back up te maken van netwerkshares.

Ik hoor graag adviesen en ervaringen.

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Shmoo

Dus omdat iets een tientje per jaar duurder wordt ga je meteen uitwijken naar iets anders?

Waar staat een stukje kwaliteit dan voor, of is dit meer een principe, even laten voelen dat jij die vrijheid hebt om weg te gaan.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Had niet op je link geklikt totdat Shmoo met zijn antwoord kwam.

Anders had ik je Backblaze Personal aangeraden.

een goed on line back up platform  met bij voorkeur ongelimiteerde ruimte en goede restore functionaliteit. Daarnaast wil ik data kunnen back-uppen van aangesloten harddisks

Precies dat dus…

Bijdrager
    Groentenboer

<p class=”cite”>Shmoo op 15 februari 2019 om 11:17</p>
    Dus omdat iets een tientje per jaar duurder wordt ga je meteen uitwijken naar iets anders?

Waar staat een stukje kwaliteit dan voor, of is dit meer een principe, even laten voelen dat jij die vrijheid hebt om weg te gaan.

Waar lees jij dat ik nu bij Backblaze zit dan?

Bijdrager
    Shmoo

Sorry, ik las dat je opzoek was naar een nieuw/ander/alternatief voor Blackbaze. Foutje. 🙂

Bijdrager
    KarelWillem

Groentenboer op 15 februari 2019 om 09:50
    Ik zoek er eentje met bij voorkeur ongelimiteerde ruimte en goede restore functionaliteit. …

Nou ja, goed dan: Backblaze bijvoorbeeld.

https://www.backblaze.com/

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand geleden door  KarelWillem.

Bijdrager
    Groentenboer

<p class=”cite”>Shmoo op 15 februari 2019 om 12:02</p>
    Sorry, ik las dat je opzoek was naar een nieuw/ander/alternatief voor Blackbaze. Foutje. 🙂

No problem.

Bijdrager
    Groentenboer

<p class=”cite”>KarelWillem op 15 februari 2019 om 13:01</p>

Groentenboer op 15 februari 2019 om 09:50
    Ik zoek er eentje met bij voorkeur ongelimiteerde ruimte en goede restore functionaliteit. …

Nou ja, goed dan: Backblaze bijvoorbeeld.

https://www.backblaze.com/

Die was al vijf keer voorbij gekomen maar evengoed bedankt.

Bijdrager
    koen

En waarom geen Backblaze dan?  Iedereen hier raadt het aan.

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand geleden door  koen.

Bijdrager
    TheBigZ

Ik zou zeggen: kijk eens naar Backblaze.

Bijdrager
    Q-collective

Bijdrager
    Groentenboer

Iemand ervaring met Backblaze?

Bijdrager
    koen

😄

Moderator
    Night

Ik gebruik Backblaze al járen. Het heeft me al een paar keer geholpen bij het terughalen van en per ongeluk verwijderd bestand. Gelukkig heb ik het verder nog nooit nodig gehad bij een calamiteit, zoals brand of diefstal van zowel de Mac als de TimeMachine én de ‘daily disk mirror’ disk. Ik vind het wel een veilige gedachte, ook voor mijn klanten, dat de data altijd veilig is. Vooral het feit dat alles zo soepel en automatisch gaat vind ik een fijne gedachte. Je hebt er geen omkijken naar.

Bijdrager
    McPim

Same here. Gebruik BackBlaze al jaren met inmiddels 7TB veilig online. En ik heb destijds zo’n beetje alle alternatieven uitgeprobeerd. Geen limiet, lage prijs, probleemloze eenvoudige software, betrouwbaar bedrijf. De ‘terugstuur’ opties zijn onlangs weer verbeterd, je kunt je data op een 8TB drive retour krijgen bij een catastrofe voor $189, alleszins redelijk en een fijne gedachte. Voor dat bedrag mag je de drive houden, als je ‘m binnen 30 dagen retourneert krijg je een refund en betaal je alleen de return-shipping kosten. Uiteraard kun je ook online je data restoren maar die fysieke service biedt niet iedereen. Bij Mozy kost je dat een paar duizend dollar voor 8TB, Carbonite biedt die optie dacht ik niet.

Bijdrager
    koen

Hoe is dit anders dan iCloud?

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Wat ook nog wel een idee is om als je snel internet hebt, is om het zelf op te zetten. Dan laat je backuppen of synchroniseren naar een remote NAS of een private cloud. Die staat dan op je kantoor, bij je familie of een vriend.  Waar je dan wel rekening mee moet houden is het stroomverbruik. Als je dan ook de afschrijving op de aanschaf meerekent kost het je al gauw meer dan wat een online dienst rekent.

Bijdrager
    McPim

koen op 16 februari 2019 om 10:14
    Hoe is dit anders dan iCloud?

Is dat een serieuze vraag koen? iCloud is toch geen online 1 op 1 backup? En niet onbeperkt..

edit: die vraag beantwoorden ze zelf in dit artikel. Ze publiceren trouwens wel vaker lezenswaardige stukjes, zie hun blog.

Bijdrager
    koen

Ja, dat was een serieuze vraag. En bedankt voor de link, verhelderend.

Bijdrager
    Groentenboer

<p class=”cite”>McPim op 16 februari 2019 om 09:25</p>
    Same here. Gebruik BackBlaze al jaren met inmiddels 7TB veilig online. En ik heb destijds zo’n beetje alle alternatieven uitgeprobeerd. Geen limiet, lage prijs, probleemloze eenvoudige software, betrouwbaar bedrijf. De ‘terugstuur’ opties zijn onlangs weer verbeterd, je kunt je data op een 8TB drive retour krijgen bij een catastrofe voor $189, alleszins redelijk en een fijne gedachte. Voor dat bedrag mag je de drive houden, als je ‘m binnen 30 dagen retourneert krijg je een refund en betaal je alleen de return-shipping kosten. Uiteraard kun je ook online je data restoren maar die fysieke service biedt niet iedereen. Bij Mozy kost je dat een paar duizend dollar voor 8TB, Carbonite biedt die optie dacht ik niet.

Bedankt. Dat klinkt goed.

Bijdrager
    Groentenboer

<p class=”cite”>Night op 16 februari 2019 om 05:46</p>
    Ik gebruik Backblaze al járen. Het heeft me al een paar keer geholpen bij het terughalen van en per ongeluk verwijderd bestand. Gelukkig heb ik het verder nog nooit nodig gehad bij een calamiteit, zoals brand of diefstal van zowel de Mac als de TimeMachine én de ‘daily disk mirror’ disk. Ik vind het wel een veilige gedachte, ook voor mijn klanten, dat de data altijd veilig is. Vooral het feit dat alles zo soepel en automatisch gaat vind ik een fijne gedachte. Je hebt er geen omkijken naar.

Ook bedankt.

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.