4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    jantje bee

onjuiste unmount SD card bij lege batterij

dag, ik heb een macbook air 13 inch waar ik een 128 gig sd kaartje in heb gestoken.

bij een bijna lege / lege batterij sluit de computer af en raakt de sd kaart op onjuiste wijze unmounted
    met gevolg dat nu mijn iphoto bibliotheek (die op de sd kaart staat en open stond) beschadigd lijkt.

weet iemand een manier om dit soort onjuiste unmounts tegen te gaan? ik ga er een beetje van uit dat dit niet goed is voor de sd kaart.

ik hoor het graag

bedankt alvast!

Moderator
    Night

Hoewel ik geen oplossing voor je probleem zie, zou ik afraden om zulke belangrijke data als foto’s op een SD kaartje te bewaren of om de SD kaart als werkmedium te gebruiken. Daar zijn ze nu eenmaal niet zo geschikt voor. Houd deze data op het interne opslag of een externe harddisk, zorg – uiteraard – voor een degelijke backup en gebruik de SD kaart waar hij voor bedoeld is: als transportmedium.

[update]
    Er schijnt wel een app te zijn die jou bij je probleem kan helpen: Mountain en dan met name zijn functie ‘Auto mount & Eject’.
    Lees dit stuk anders even goed door:

Automatically eject external disks on sleep and reconnect after on OS X

Bijdrager
    IGBA

Mountain is een prima app, maar ook die kan niet voorzien dat je Mac zonder stroom komt te zitten. De batterij helemaal leegtrekken is sowieso niet goed voor dat ding, dus ik zou zeggen: probeer dat te vermijden.

Moderator
    Night

Maar wél bij een softwarematige shutdown;-)

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.